ارتباط مستقیم با 30607 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار آموزش و پرورش بدنبال روشهای نوین تامین منابع مالی

آموزش و پرورش بدنبال روشهای نوین تامین منابع مالی

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که در 35 سال گذشته فکر جدید و خلاق در توسعه منابع مالی درآموزش و پرورش نداشته‌ایم، گفت: مقدمه هر نوآوری شک کردن به وضع موجود و آموزش و پرورش بیش از هر چیز به دنبال روش‌های جدید تامین منابع مالی می‌باشد.


به گزاش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، علی اصغر فانی در سومین جلسه هم‌اندیشی معاونان توسعه مدیریت و پشتیبانی ادارات کل استان‌ها اظهار کرد: بیش از 98 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف هزینه های جاری می‌شود از این رو ساماندهی نیروی انسانی در استان‌ها الویت جدی ماست.

وی با اشاره به این‌که در سال تحصیلی جاری 24 هزار معلم بازنشسته و 15 هزار دانش آموز به مقطع ابتدایی اضافه می‌شود، خاطرنشان کرد: کمبود نیروی انسانی و کاهش 10 درصدی میزان حق‌التدریس آموزش و پرورش را در شرایط خاصی قرار می‌دهد که تدبیر و مدیریت می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات را حل کند.

فانی اولویت بندی در مسائل و چالش‌ها را از شاخصه‌های یک مدیر خوب ارزیابی کرد و افزود: خدمت در آموزش و پرورش بزرگترین فرصتی است که می‌توانیم در آن با شناسایی، احصا و اولویت‌بندی مشکلات این شرایط خاص را مدیریت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش نسبت تعداد دانش‌آموزان شاغل در مدارس دولتی به پرسنل آموزش و پرورش را 5.11 عنوان و تصریح کرد: این نسبت در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافته بسیار پایین است و نشان از بهره‌وری پایین نظام تعلیم و تربیت می‌باشد.

وی توزیع نامناسب نیروی انسانی را از نتایج آموزش و پرورش دولتی خواند و تاکید کرد: در بعضی از مناطق و استان‌ها بسته به جنسیت و رشته تحصیلی کمبود یا تورم نیرو داریم که این سبب می‌گردد بخشی از هزینه‌های آموزش و پرورش بدون هیچ عایدی هرز رود.

فانی «سکانداری و نظارت» را از وظایف ذاتی دولت‌های توسعه‌یافته دانست و گفت: دولت‌ها به جای «تصدی‌گری در امور آموزش» تامین خدمات آموزشی را برعهده داشته باشند که آموزش و پرورش در این دولت‌ «توسعه مشارکت‌ها» را به عنوان یک راهبرد اساسی اتخاذ کرده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: استفاده از «ظرفیت خالی مدارس غیردولتی»، «خرید خدمات آموزشی» و «تسهیل در صدور مجوز تاسیس مدارس غیردولتی» به عنوان روش‌های تحقق «توسعه مشارکت» در آموزش و پرورش به کارگرفته شده که نوعی صرفه‌جویی در منابع مالی است.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش با کمک هزینه‌های دولتی می‌تواند به اهداف کلان دست یابد و از این رو هیچ چاره‌ای غیر از تقویت بخش غیردولتی ندارد.

آمار بازدید: 340 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image