ارتباط مستقیم با 30707 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار سایر اخبار بازگشایی مدارس مناطق زلزله‌زده ایلام در اول مهر و اعلام آمار مدارس آسیب‌دیده

بازگشایی مدارس مناطق زلزله‌زده ایلام در اول مهر و اعلام آمار مدارس آسیب‌دیده

مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام با بیان اینکه در زلزله اخیر فضاهایی که عملیات مقاوم‌سازی بر روی آنها به تازگی انجام شده بود، هیچ‌گونه آسیبی ندیده‌اند، گفت: با هماهنگی آموزش و پرورش قبل از بازگشایی مدارس و با تخصیص اعتبار مناسب، مدارس آسیب دیده اصلاح و تعمیر خواهند شد و هیچ خللی در بازگشایی مدارس در اول مهرماه نخواهیم داشت.


سعید هژبری در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه دوشنبه گذشته زلزله‌ای به بزرگی 6.2 ریشتر شهرستان آبدانان واقع در استان ایلام را لرزاند، گفت: در بازدیدی که اولین ساعات صبح سه شنبه از مدارس این شهرستان بویژه بخش موموری که کانون زلزله بود، به عمل آوردیم، مشخص شد، مدارسی که در دو دهه اخیر احداث شده‌اند آسیب سازه‌ای نداشته‌اند.

وی افزود: عمدتا مدارسی که قبلا مطالعات تخریب و بازسازی روی آنها انجام و به عنوان فضای فرسوده و تخریبی به آموزش و پرورش شهرستان آبدانان اعلام و تاکید شده بود که از این فضاهای فرسوده استفاده نکنند، در زلزله اخیر مورد آسیب قرار گرفتند و به نوعی زلزله اخیر صحت مطالعات ما را تایید کرد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام با بیان اینکه فضاهایی که عملیات مقاوم‌سازی بر روی آنها به تازگی انجام شده بود، هیچ‌گونه آسیبی ندیده‌اند، گفت: با هماهنگی آموزش و پرورش ساماندهی فضاها انجام خواهد شد و قبل از بازگشایی مدارس و با تخصیص اعتبار مناسب مدارس آسیب دیده اصلاح و تعمیر خواهند شد، بنابراین هیچ خللی در بازگشایی مدارس در اول مهرماه نخواهیم داشت.

به گفته هژبری تعداد کل مدارس شهرستان آبدانان به 107 عدد می‌رسید و مدارس فرسوده این شهرستان 15 فضا شامل 39 کلاس درسی می‌شد. 28 فضای جدیدالاحداث نیزدر دو دهه اخیر داشتیم و هشت فضای آموزشی طی سال‌های 90 تا 93 مقاوم‌سازی شده بودند.

وی افزود: 56 فضای آموزشی، پروژه‌های قدیمی ما قبل از دو دهه گذشته بودند که 21 مورد از آنها در بخش مورموری و روستاهای تابعه‌اش قرار داشتند که از این تعداد 15 فضای آموزشی قبلا به عنوان فضای فرسوده معرفی شده بودند. بنابراین همین 15 مدرسه آسیب دیده‌اند که برای سال تحصیلی جدید مرمت خواهند شد.

آمار بازدید: 256 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image