ارتباط مستقیم با 30703 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار سایر اخبار تشکیل کارگروه بررسی مرخصی زایمان فرهنگیان و پرداخت سرانه مدارس قبل از بازگشایی مدارس

تشکیل کارگروه بررسی مرخصی زایمان فرهنگیان و پرداخت سرانه مدارس قبل از بازگشایی مدارس

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر بحث آماده سازی فضاهای آموزشی در استان‌ها با حمایت سازمان نوسازی مدارس در حال انجام است و تا قبل از شروع سال تحصیلی به اتمام می‌رسد گفت:‌ سرانه مدارس را نیز تا قبل از شروع سال تحصیلی به آنها پرداخت خواهیم کرد.


به گزارش خبرنگار «‌آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهندس علی زرافشان در حاشیه مراسم افتتاحیه سی و دومین جشنواره قرآنی دانش آموزان دختر سراسر کشور، با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص برنامه جامع اقامه نماز اظهار کرد: این برنامه با همکاری جمعی از علاقمندان به حوزه نماز تهیه شده و سال گذشته برنامه و نرم افزار مربوط به این طرح در اجلاس سراسری نماز رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

وی ادامه داد:‌ اجرای برنامه جامع نماز در سال تحصیلی جاری در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به نامگذاری سال جدید به «فرهنگ، اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی» اشاره و اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش قصد دارد برنامه‌های قابل توجهی را برای ارتقای فرهنگ در میان دانش آموزان طراحی و به اجرا دربیاورد که از جمله برنامه‌های مورد اشاره همین برنامه جامع اقامه نماز است.

وی درپاسخ به پرسشی درباره پروژه مهر اظهار کرد: در پروژه مهر بخشهای مختلفی مطرح است که یکی از آنها ثبت نام مدارس بود و چندی پیش پایان یافت. همزمان با بحث ثبت نام مدارس، ساماندهی نیروهای انسانی آغاز شده است.

زرافشان ادامه داد: در حال حاضر ساماندهی نیروهای انسانی در برخی مناطق کشور به صورت صد در صد انجام شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه به آماده سازی فضاهای آموزشی در مدارس سراسر کشور اشاره و اظهار کرد: تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید امر آماده سازی فضاهای آموزشی نیز با حمایت سازمان نوسازی مدارس انجام خواهد شد و سرانه مدارس را تا قبل از بازگشایی مدارس پرداخت می‌کنیم، البته از رقم دقیق سرانه اطلاعی ندارم که به معاونت پشتیبانی مربوط است اما رقمی که در بودجه آمده ابلاغ خواهد شد.

زرافشان همچنین با بیان اینکه کتابهای درسی دانش آموزان تامین شده است گفت: امسال در تمام پایه‌ها بخش عمده کتابها چاپ و میان استانها توزیع شده است. تلاش می‌کنیم چرخه توزیع تا 15 شهریور ماه کامل شود.

وی درباره نقل و انتقال فرهنگیان نیز افزود: بخشی از نقل و انتقال فرهنگیان از طریق سیستم کامپیوتری انجام شده و بخشی از جابجایی‌ها نیز بعد از ثبت نام همکاران برای نقل و انتقالات اتفاق می‌افتد. به عنوان مثال جابجایی در ادارات و درخواست انتقال همسران تحت عنوان نقل و انتقالات اضطراری مورد توجه ماست که البته جزو موارد خاص بوده و میزان آن اندک است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره طرح رتبه بندی معلمان نیز گفت: این طرح بعد از اقدام مجلس به دولت ارجاع شد و اکنون در یکی از کمیسیون‌ها در حال بررسی است که منتظریم پس از آن در هیات دولت مطرح شود.

زرافشان همچنین با اشاره به اینکه برخی رسانه‌ها عدم اقدام آموزش و پرورش در خصوص اجرای مصوبه افزایش مرخصی زنان به 9 ماه را حمل بر بی توجهی ما به این قشر می‌دانند گفت: این گونه نیست، مسئله اصلی ما تفاوتی است که کار فرهنگیان با سایر مشاغل دارد، زیرا کارمندان اداری هر زمان از سال می‌توانند از کارشان به مرخصی بروند و امکان جایگزینی آنها هست اما معلم به دلیل ارتباط خاص با دانش آموز باید با برنامه خاص به مرخصی برود.

زر افشان افزود: ‌در حال حاضر در این زمینه کارگروهی در وزارتخانه تشکیل شده و آموزش و پرورش اهتمام جدی برای برآورده کردن نیازهای فرهنگیان دارد اما باید توجه داشت که این مسئله در آموزش و پرورش با سایر حوزه‌های دولت تفاوت‌هایی دارد.

آمار بازدید: 178 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image