ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار فانی: سرانه مدارس شبانه روزی 2 برابر شد

فانی: سرانه مدارس شبانه روزی 2 برابر شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: بدون تردید تحول مثبت و ساختاری در آموزش و پرورش تحول جامعه را در پی خواهد داشت.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، علی اصغر فانی در نشست شورای آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه دولت یازدهم عنایت خاصی به بحث آموزش در کشور دارد، گفت: شوراهای آموزش و پرورش طبق قانون ظرفیت های خوبی دارند و آثار برکات اقدامات این شورا را هم جامعه و هم آموزش و پرورش می بیند.

وی مخاطبان آموزش و پرورش را فقط دانش آموزان ندانست و اضافه کرد: مخاطبان آموزش و پرورش، کل افراد جامعه هستند چرا که تمام افراد در مقطعی از زندگی در این خانه بزرگ حضور داشته اند.

رشد 26 درصدی بودجه وزارت آموزش و پرورش

وی بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال جدید را 21 هزار میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: این اعتبار به نسبت مشابه سال قبل 26 درصد رشد داشته است و این گویای این مهم است که دولت توجه ویژه ای برای بحث آموزش و پرورش قائل است .

فانی این رشد بودجه وزارت آموزش و پرورش را به نسبت بودجه کل کشور مثبت ارزیابی و تصریح کرد: این در حالی است که رشد اعتبار دولتی دیگر دستگاه های کشور 11 درصد افزایش داشته است.

وی جامعه آموزش و پرورش در کشور را بزرگ توصیف کرد و افزود: 99 درصد از 21 هزار میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش به حقوق پرسنل اختصاص می یابد و فقط یک درصد از کل بودجه برای سایر قسمت های وزارتخانه می ماند.

وی ادامه داد: سرانه مدارس شبانه روزی به نسبت پارسال بیش از دو برابر شده است ولی قبول داریم که باز کافی نیست و باید بیشتر از این مقدار افزایش یابد و اعتبار سرویس های روستا مرکزی دانش آموزان را به بیش از دو برابر رسانده ایم.

وزیر آموزش و پرورش تعداد مدارس کشور را 105 هزار مدرسه عنوان کرد و یادآور شد: 120 میلیارد تومان اعتبار به عنوان سرانه برای 12 و نیم میلیون دانش آموز اختصاص داده شده است که 60 میلیارد تومان از این اعتبار را قبل از مهر به مدارس پرداخت خواهیم کرد.

فانی دریافت وجه به عنوان شرط ثبت نام از دانش آموزان را نامطلوب دانست و گفت: مدیران نباید در قبال ثبت نام دانش آموزان وجهی از والدین دریافت کنند؛ بلکه باید در جلسات اولیا و مربیان مشکلات آموزشی و مدارس را برای خانواده ها ترسیم کنند و از این طریق و با رضایت کامل خانواده ها کمک های آنان را جذب کنند.

وی با اشاره به کسری بودجه در وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در شرایطی که قریب به پنج هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم باز تسلیم مشکلات نخواهیم شد وانشا الله بر تمام مشکلات غلبه خواهیم کرد.

فانی به تعداد پرسنل در آموزش و پرورش کل کشور اشاره و اعلام کرد: در سطح کشور این نهاد یک میلیون کارمند دارد و به 12.5 میلیون دانش آموز خدمات ارائه می دهد.

وی برنامه ریزی در آموزش و پرورش را متکی به خرد جمعی دانست و افزود: هرگاه در جامعه ای مبتنی بر خرد جمعی و احترام به نظرات و انتقادات عمل شود نتیجه آن در جامعه پیشرفت و شکوفایی خواهد بود و آن جامعه همیشه از بحران ها به نحو مطلوب عبور خواهد کرد.

تکنولوژی آموزشی جای معلم را نمی گیرد

فانی در ادامه یادآور شد: تکنولوژی آموزشی اگر چه جای معلم را نمی تواند به تنهایی پر کند اما می تواند به عنوان کمکی در خدمت آموزش قرار گیرد.

وی تعداد عنوان کتاب های آموزش و پرورش کشور در مقاطع مختلف را 1200 جلد بیان و اظهار کرد: هر ساله تعدادی از این کتاب ها را به سوی تبدیل به بسته های آموزشی سوق می دهیم.

فانی تاکید کرد: در حال حاضر برای پایه چهارم و هشتم که دارای کتاب های جدید التألیفی هستند، بسته آموزشی تهیه کردیم که شامل کتاب درسی، سی دی های آموزشی و نرم افزار های آموزشی می باشند.

وزیر آموزش و پرورش به وضعیت مدارس اشاره کرد و گفت: مدارس اگر تمیز نگهداری شوند و به موقع مرمت، تعمیر نوسازی شوند، عمر مفید آن بالا می رود و دانش آموزان کمتر در معرض آسیب و خطر قرار می گیرند.

فانی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است بخشی از اعتبارات استان برای تعمیر و نگهداری مدارس کردستان کنار گذاشته شود چرا که هزینه برای مدارس نوعی سرمایه گذاری برای آینده است.

آمار بازدید: 295 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image