ارتباط مستقیم با 30686 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار سایر اخبار افزایش 25 درصدی حقوق معلمان با تعدیل نیروها

افزایش 25 درصدی حقوق معلمان با تعدیل نیروها

وزیر آموزش و پرورش گفت: راهکارهای مختلف اجرای سند تحول بنیادین باید شناسایی و ریشه‌ تعارض در آن خشکانده شود و این کار با اهداف‌ عالی مشترک و مشارکت طرف‌های مقابل صورت خواهد گرفت.


به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، علی ‌اصغر فانی در گردهمایی مشترک مدیران کل استانها و شورای معاونین در خانه معلم شماره1مشهد، به تعارض در مدیریت رفتار سازمانی اشاره و اظهارکرد: با وجود یک میلیون کارمند و معلم با سلایق متفاوت در آموزش و پرورش با پدیده تعارض مواجهه هستیم.

وزیر آموزش و پرورش به راهکارهای حل تعارضات در رفتار سازمانی اشاره و تصریح کرد: تزریق منابع جدید می‌تواند سبب حل تعارضات و کاهش اختلافات در بین همکاران آموزش و پرورش ‌شود.

وی یکی از مهمترین مباحث در آموزش و پرورش را مدیریت در منابع عنوان و بیان کرد: گاهی اوقات مشکلات آموزش و پرورش با تزریق منابع مالی حل نمی‌شود بلکه با تغییر نگرش مدیران برطرف می شود و باید تلاش کنیم تا برای کاهش تخلفات به تغییر نگرش همکاران اقدام کنیم.

فانی به افزایش 11 درصدی بودجه امسال دولت اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به رشد 26 درصدی بودجه ‌آموزش و پرورش امسال ۴ الی ۵ هزار میلیارد تومان کسری بودجه خواهیم داشت.

وی یکی از متغیرهادر حوزه آموزش و پرورش را نیروی انسانی دانست و گفت: بینش‌ها و نگرش‌ها در حوزه آموزش و پرورش مقدمه تغییر رفتار است و تغییر دادن متغیرهای ساختاری سبب کاهش تعارض دربخش نیروی انسانی می شود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که بخشی از مشکلات در آموزش و پرورش مربوط به زیرساخت‌هاست، افزود: تغییر ساختار در آموزش و پرورش سه سال از وقت وزیر را می‌گیرد و بعضی وقت‌ها این تعارضات باید جابه‌جا شود.

فانی تعارض را در تمام سازمانها الزامی دانست و گفت: ما نباید انتظار داشته باشیم که همه همانند ما فکرکنند و باید از تمام تفکرات در یک سازمان استفاده کرد و آستانه تحمل خود را در شنیدن نقطه نظرات همکاران بالا ببریم.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش و پرورش با حضور افراد و نقطه نظرات مختلف می‌تواند به رشد و بالندگی برسد و با حذف افراد نمی‌توان مشکلات را حل کرد .

به گزارش ایسنا، وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: فرهنگ سازمانی آموزش و پرورش حکومت بر قلب ها، تکریم ارباب رجوع، احترام، منزلت، هویت و معنویت معلم است.

وی مهم ترین سیاست را تربیت مدیر برای آینده آموزش و پرورش دانست واظهارکرد: جوان گرایی، تربیت نیرو و استفاده از توانمندی خانم ها در اولویت برنامه ها قرار دارد.

وزیر آموزش و پرورش، تقویت نماز در ادارت و مدارس را منوط به حضور فعال مسئولان و مدیران عنوان و تصریح کرد: صرفه جویی منابع انسانی منجر به کیفیت بخشی در سیستم آموزشی کشور می شود.

وی تعدیل پرسنل وزارت آموزش و پرورش از یک میلیون به 800 هزار را مهمترین عامل رشد و ایجاد انگیزه در سایر کارکنان دانست و اضافه کرد: با عملی شدن سیاست تعدیل نیرو حقوق معلمان 25 درصد رشد می کند.

فانی از بازنشسته شدن پیش از موعد 30 هزار نیروسخن گفت و تاکید کرد: با اجرای برنامه افزایش ساعات کار معلمان از 24 ساعت به 30 ساعت و افزایش حقوق آنان به تناسب این افزایش ساعت، از نیروهای انسانی کاسته و حقوق نیز افزایش می یابد.

وی بار دیگر بر استفاده از ظرفیت خالی مدارس غیر انتفاعی تاکید و بیان کرد: خرید خدمات آموزشی می تواند بار مدارس دولتی را کاهش دهد و به زودی صندوق توسعه ملی وام هایی را در اختیار موسسان مدارس غیردولتی برای توسعه و تجهیز قرار خواهد داد.

فانی تجمیع فعالیت های رفاهی فرهنگیان را یادآورشد و تصریح کرد: با بهره گیری از امکانات بخش خصوصی درمانگاه ها، فروشگاه ها و خانه های معلم، توانمند تر از گذشته در خدمت معلمان خواهند بود.

وی از ثبت نام 86 درصد دانش آموزان در کشور خبر داد و افزود: در ثبت نام دانش آموزان دقت کنید تا مردم دچار زحمت نشوند.

وزیر آموزش و پرورش المپیادهای مدارس را طرحی موفق و موجب نشاط آوری در دانش آموزان بیان کرد و ابراز داشت:کتاب های هشتم و چهارم باز تالیف شده وتوصیه می شود استفاده از بسته های آموزشی در مدارس نهادینه شود.

به گزارش ایسنا، وزیر آموزش و پرورش همچنین در افتتاحیه اردوی دانش‌آموزان عشایر سراسر کشور که در اردوگاه ثامن‌الحجج مشهد برگزار شد ضمن تبریک روز خبرنگار، اردوی دانش‌آموزان عشایر را نماد وحدت و همدلی اقلیت‌ها قومی و مذهبی عنوان کرد.

فانی اظهار کرد: در ادبیات تعلیم و تربیت دنیا توجه به فرهنگ از شاخص‌های اصلی است و در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی انتقال فرهنگ از مهمترین کارکرد‌های این وزارتخانه است که ما نیز سعی بر این داریم که در سال تحصیلی جدید به اهمیت موضوع فرهنگ در مدارس بصورت جدی بپردازیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش موظف است توجه به فرهنگ و حفظ رسالت ایرانی اسلامی را در قالب برنامه‎‌های مختلف در موضوعات درسی، فعالیت‌های رسمی و غیررسمی و فعالیت‌های برنامه‌ای و فوق برنامه‌ای بگنجاند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص برگزاری اردو عشایر گفت: آموختن برای زیستن و آموختن برای با دیگران زیستن نیز از عمده وظایف اصلی این وزارتخانه است که باید در برگزاری اردو‌های دانش‌آموزی این جهت‌گیری مد نظر قرار گیرد.

فانی با تاکید بر اینکه عشایر نمایش وحدت و یکپارچگی ملت ایران هستند، گفت: این مردم غیور با حضور همیشگی خود با اقلیت‌ها قومی و دینی مختلف همواره از مرز‌های جمهوری اسلامی محافظت می‌کنند و پشتوانه ای برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند.

وی برگزاری این اردوی عشایری را شکل‌گیری وحدت و همدلی اقلیت‌ها قومی و مذهبی دانست و عنوان کرد: آن چیزی که در این اردو شاهد آن هستیم این است که عشایر غیور ایران به عنوان یک پیکره و ملت واحد از فرهنگ‌ها و رسوم‌های مختلف با همدلی کنار هم تعامل خواهند داشت و به ملت ایران افتخار خواهند کرد.

آمار بازدید: 534 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image