ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی طرح رتبه‌بندی معلمان بزودی به نتیجه می‌رسد/ افزایش حقوق معلمان ابتدایی قابل دفاع است

طرح رتبه‌بندی معلمان بزودی به نتیجه می‌رسد/ افزایش حقوق معلمان ابتدایی قابل دفاع است

وزیر آموزش و پرورش در نشست اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در کرمان گفت: معتقدیم باید اولویت استخدام در آموزش و پرورش با فرزندان فرهنگیان باشد و اگر این طرح در مجلس تصویب شود، با ارائه کدهای ویژه به فرزندان فرهنگیان امکان تحصیل آنان در دانشگاه فرهنگیان فراهم می‌شود.



به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، علی‌اصغر فانی در نشست اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های استان کرمان، اظهار کرد: دنبال این هستیم با قوه قضائیه اجباری بودن آموزش عمومی را پیگیری کنیم.


وزیر آموزش و پرورش افزود: در هماهنگی انجام‌شده با وزیر صنعت و معدن کشور، مقرر شد هنرستان‌ها در جوار کارخانه‌ای ایجادشده و یا هر یک از صنایع به کمک تجهیز هنرستان‌های محدوده خود بروند.


فانی با بیان این‌که طرح رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون اجتماعی دولت مطرح است به زودی به نتیجه می‌رسد، عنوان کرد: با معاون اول رئیس‌جمهور صحبت شده و امید می‌رود مراحل دولتی کار زودتر انجام شود و در مجلس نیز با کمک کمیسیون آموزش به تصویب برسد.


وزیر آموزش و پرورش از جمله نتایج طرح رتبه‌بندی معلمان را ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای آنان دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است در یک منطقه یک هزار معلم لیسانس داشته باشیم، اما تلاش همه یکی نیست و بر اساس پژوهش‌ها و شایستگی‌های حرفه‌ای آنان به این افراد باید رتبه‌بندی داده شود.


وی تصریح کرد: با توجه به اینکه معلم ابتدایی پنج روز در مدرسه تدریس می‌کند، افزایش حقوق این معلمان قابل دفاع است و شاید نیاز باشد احیای حقوق 25 درصدی معلمان ابتدایی دوباره مطرح شود.


فانی با اشاره به تلاش‌های وزارت آموزش و پرورش برای بیمه فرهنگیان، گفت: قرارداد بیمه طلایی فرهنگیان با شرکت بیمه آتیه سازان امضا شد و نیمی از هزینه‌های آن را آموزش و پرورش پرداخت می‌کند.


وزیر آموزش و پرورش همچنین افزود: هر چند مسئله بیمه فرهنگیان در اعتبارات پیش‌بینی نشده است، اما تلاش می‌شود میزان بیمه پرداخت شود.


وی با بیان اینکه باید حقوق نیروهای اداری بیش از مدیران مدرسه باشد، افزود: اقداماتی برای افزایش حقوق آن‌ها کارکنان اداری انجام شده ‌است، اما کافی نیست.


فانی از راه‌اندازی موزه ریاضی در کشور خبر داد و عنوان کرد: مقرر است چند موزه ریاضی در استان‌های دیگر نیز ایجاد شود.


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جلسه شورای نهضت سوادآموزی کشور گفت: بحث لازم‌التعلیم‌ها در این جلسه مطرح شد که 98.7 درصد دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در کلاس درس هستند.


وی تصریح کرد: توجه به مدارس شبانه‌روزی و عشایری به عنوان مصادیق عدالت آموزشی مدنظر هستند و باید تلاش شود مدارس غیردولتی بر مدارس دولتی اولویت داده شوند.

آمار بازدید: 580 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image