ارتباط مستقیم با 30698 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار سایر اخبار بیش از 700 معلم در نوبت اعزام به خارج از کشور

بیش از 700 معلم در نوبت اعزام به خارج از کشور

رییس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به آمار بیش از 700 معلم در نوبت اعزام به مدارس خارج از کشور، از اعزام نیمی از این معلمان در سال جاری خبر داد.


دکتر خلیل‌الله بابالو در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان(ایسنا) - منطقه خوزستان، در خصوص اهداف و فعالیت‌های مرکز امور بین‌الملل اظهار کرد: این مرکز دارای دو مأموریت اساسی است که یک بخش اصلی آن برقراری ارتباطات بین‌المللی محسوب می‌شود به معنای این‌که آموزش‌وپرورش ایران در عرصه‌ بین‌المللی چگونه می‌خواهد حضور یابد.

وی با بیان این‌که این مرکز با مجامع علمی بین‌المللی مانند آیسسکو، یونسکو و اکو به‌ترتیب در بخش کشورهای اسلامی، بخش فرهنگی و منطقه‌ای به‌منظور تبادل تجربه با کشورهای مختلف دنیا ارتباط دارد، درباره مأموریت دیگر این مرکز تصریح کرد: محور دیگر فعالیت‌های اصلی مرکز مربوط به مدارس خارج از کشور و دانش آموزان ایرانی در حال تحصیل در این مدارس است.

رییس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور درخصوص اعزام معلمان به مدارس خارج از کشور، با اشاره به این‌که معمولا آزمون اعزام هر 2 سال یک‌بار برگزار می‌شود، اما در سه سال اخیر تقریبأ هر سال برگزار شده‌است، گفت: فرآیند گزینش از طریق این آزمون و مصاحبه، در سه سال گذشته تقریبأ با برگزاری هر ساله آزمون، انجام شده‌است و به همین دلیل در حال حاضر حدود 740 معلم در نوبت اعزام هستند و سعی بر این است که امسال نیمی از این افراد به مدارس بین‌الملل اعزام شوند.

بابالو درباره اولویت‌های اعزام معلمان نیز اظهار کرد: اولویت‌ها متناسب با رشته تحصیلی، جنسیت و اعلام نیازمندی‌های مدارس در سطح ابتدایی، متوسطه اول و دوم است و گزینش معلمان بر این اساس انجام می‌شود، با این وجود زوج‌های فرهنگی دارای اولویت بیشتری هستند؛ در حال حاضر معیارها و شیوه‌نامه‌های اعلام‌شده به همین صورت است ولی ممکن است متناسب با آسیب‌شناسی‌های انجام‌شده تغییر کند.

وی در رابطه با معیارهای این آسیب‌شناسی‌ها افزود: بسته به این‌که چه معلمی برای کدام کشور موردنیاز است ملاک‌ها متفاوت هستند. برای مثال معلمان در حوزه آسیایی، اروپایی یا کشورهای دیگر دارای ملاک‌های جداگانه‌ای هستند؛ این معیارها در بعضی مدارس مثل مدارس کشور امارات با جمعیت پنج‌هزار نفری دانش‌آموزی، مانند مدارس ایران لحاظ می‌شود اما در کشورهای اروپایی که گاهی تنها 20 دانش‌آموز یا حتی کمتر وجود دارد معلمان باید بتوانند به چند شیوه تدریس کنند.

رییس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور همچنین در پاسخ به این‌که آیا در این زمینه سهمیه خاصی برای مناطق یا استان‌های مختلف اعمال می‌شود، خاطرنشان کرد: در شرایط پایه همه استان‌ها برای اعزام معلم برابرند و سهمیه خاص برای استان خاصی در نظر گرفته نشده‌ است.

آمار بازدید: 218 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image