ارتباط مستقیم با 30721 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار سایر اخبار تعیین تکلیف مجلس برای استخدام جانبازان و آزادگان فاقد شغل (7 مهر 91)

تعیین تکلیف مجلس برای استخدام جانبازان و آزادگان فاقد شغل (7 مهر 91)

با رأی مثبت نمایندگان مجلس تمام دستگاه های مکلف شدند ،حداقل ۲۵ درصد نیازهای استخدامی خود را از میان جانبازان و آزادگان فاقد شغل و فرزندان و همسران شهدا و جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان بالای یک سال اسارت تامین کنند.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۵ مهر) مجلس شورای اسلامی بند "و" ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه را مورد بررسی قرار داده و پس از اصلاح آن را به تصویب رساندند.

به موجب این بند کلیه دستگاهها مکلفند در چهارچوب سهمیه استخدامی و جایگزینی نیروهای خروجی خود حداقل بیست و پنج درصد (۲۵%) نیازهای استخدامی خود را از میان جانبازان و آزادگان فاقد شغل و فرزندان و همسران شهدا و جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان بالای یک سال اسارت، معرفی شده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران، تأمین و به استخدام آنان از محل مجوزهای مربوط و پستهای بدون متصدی اقدام نمایند و پنج درصد (۵%) سهمیه استخدامی را نیز به رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها و همسر و فرزندان آنان و فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد (۲۵%) و آزادگان کمتر از یک سال اسارت و خواهران و برادران شهدااختصاص دهند. در مواردی که نیاز به تخصص دارد، رعایت شرایط علمی الزامی است.

همچنین نمایندگان مجلس در تبصره ۲ این بند مقرر کردند که جانبازان، آزادگان، رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه و همسران شهدا، جانبازان و آزادگان، فرزندان شاهد و جانباز و آزاده از شرط جنسیت برای استفاده از سهمیه استخدامی معاف و دستگاه‌های مشمول این قانون موظفند ،بدون الزام به رعایت شرط سنی، تحصیلی، معدل و آزمون و با احراز شرایط عمومی گزینش با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و از ابتدا آنان را به صورت رسمی قطعی استخدام کنند.

گفتنی است نمایندگان مجلس با ۱۸۷ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۶ رأی، کلیات طرح اصلاح بند "ک" ماده ۲۰ و بند "و" ماده ۴۴ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران را به تصویب رساندند و با ۱۸۴ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع جزئیات آن را نیز تصویب کردند.

کلمات کلیدی: استخدام جانبازان، استخدام آزادگان، قانون جدید استخدام جانبازان، استخدام همسران شهدا و جانبازان، استخدام فرزندان شهدا و جانبازان، استخدام فرزندان و همسران آزادگان

آمار بازدید: 500 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image