ارتباط مستقیم با 30607 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی کتاب‎ «نگارش و انشا» در مدرسه

کتاب‎ «نگارش و انشا» در مدرسه

کتاب‌ «مهارت نوشتاری» یا «انشا» در سال تحصیلی جدید به درس‌های کلاس هفتم و هشتم اضافه می‌شود.



فریدون اکبری شلدره - عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی - که در عین حال ریاست گروه زبان فارسی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی کتاب‌های درسی را هم بر عهده دارد در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تدوین دو کتاب تازه در این گروه گفت: دو کتاب با عنوان «آوزش مهارت‌های نوشتاری» (نگارش و انشا) تدوین شده که البته اکنون در مرحله پیش‌نویس است و در سال تحصیلی جدید به مواد درسی پایه هفتم و هشتم متوسطه افزوده می‎شود.


این کتاب توسط فریدون اکبری شلدره و معصومه نجفی تدوین شده و بر اساس نسخه پی‌ دی افی که از این کتاب بر روی سایت دفتر برنامه‌ریزی کتاب‌های درسی گذاشته شده، کتاب شامل فصل‌هایی چون مهندسی نوشتن، بیش‌تر بخوانیم، بهتر بنویسیم، نگاه کنیم و بنویسیم، گوش بدهیم و بنویسیم، فعالیت‌های نگارشی، درست‌نویسی، حکایت‌نگاری، مثل‌نویسی، تصویرنویسی و غیره می‌شود.


در این کتاب بخش‌های تمرینی هم آمده است. همچنین به آثار نویسندگان و شاعرانی چون نادر ابراهیمی، محمد گودرزی، محمد بهمن‌بیگی، قیصر امین‌پور، نیما یوشیج و هوشنگ مرادی کرمانی اشاره شده و نکاتی از کتاب‌های آموزش نگارش کسانی چون ابوالحسن نجفی، حسن ذوالفقاری و احمد سمیعی مورد استفاده قرار گرفته است.


درباره این نسخه پی‌دی‌اف در سایت این دفتر نوشته شده است: به اطلاع همکاران، صاحب‌نظران و معلمان گرامی درس زبان و ادبیات فارسی می‌رساند نگاشت اولیه (غیرقابل استناد) کتاب «آموزش مهارت‌های نوشتاری» (نگارش و انشا) هشتم جهت آشنایی بیش‌تر همکاران با ساختار کتاب، در دسترس عموم قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است این کتاب نسخه نهایی نیست و به دلیل احتمال تغییرات، به هیچ وجه قابل استناد نیست. شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را جهت بهبود روند تالیف کتاب از طریق پست الکترونیکی برای گروه درسی زبان و ادبیات فارسی ارسال کنید: talif@talif.sch.ir

آمار بازدید: 398 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image