ارتباط مستقیم با 30600 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی کمبود مدرسه در مسکن مهر؛ سومین مشکل بزرگ آموزش و پرورش (22 دی 92)

کمبود مدرسه در مسکن مهر؛ سومین مشکل بزرگ آموزش و پرورش (22 دی 92)

رییس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: کمبود مدرسه در پروژه‌های مسکن مهر سومین مشکل بزرگ آموزش و پرورش در حوزه عمرانی و فضای آموزشی است.


مرتضی رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگار«آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به فضاهای آموزشی شهرک‌های جدیدالتاسیس مسکن مهر در کشور، تصریح کرد: در حال حاضر آموزش و پرورش در حوزه عمرانی مدارس با سه مشکل اساسی روبروست که اولین مورد آن مدارس تخریبی و نیازمند مقاوم‌سازی است.

وی افزود: دومین مشکل استاندارد نبودن 150 هزار کلاس درس از لحاظ سیستم و سامانه گرمایشی است که همچنان با استفاده از بخاری‌های نفتی و گازی، گرمای آنها تامین می‌شود و یک خطر بزرگ محسوب می‌شود و مشکل سوم پروژه‌های مورد نیاز مسکن مهر است.

رئیسی تصریح کرد: این سه موضوع باید در دستور کار سازمان نوسازی مدارس کشور قرار بگیرد چراکه اعتبارات بخش تخریب، بازسازی، مقاوم‌سازی و سیستم‌های گرمایشی در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد. اما در خصوص مدارس مورد نیاز، پروژه‌های مسکن مهر یکی از چالش‌های جدی سال تحصیلی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در شهرک‌هایی که در جوار کلان‌شهرها احداث شده‌اند و جمعیت در حال ساکن شدن است، این پروژه‌ها با نیاز جدی فضای آموزشی مواجهند.

رئیسی تصریح کرد: اعتبارات ساخت فضاهای آموزشی مدارس این پروژه‌ها باید از محل اعتبارات استانی تامین شود، چرا که اعتبار ملی عمرانی برای احداث مدارس در این شهرک‌ها در اختیار سازمان نوسازی قرار ندارد.

وی ادامه داد: فضاهایی که با همکاری وزارت مسکن، راه و شهرسازی و سازمان نوسازی در این شهرک‌ها احداث شده، طبق تفاهم‌نامه مقرر شده بود که بخشی از اعتبارات توسط وزارت راه و شهرسازی و بقیه از اعتبارات استانی آموزش و پرورش تامین شود.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش با توجه به حساسیتی که در مورد کمبود فضاهای آموزشی دارد، تاکنون اجازه نداده است که دانش‌آموزی از فضای آموزشی محروم شود و همواره تلاش کرده که مدارس را برای سال تحصیلی آماده تحویل دهد.

رئیسی خاطرنشان کرد: می‌پذیرم که در برخی شهرهای جدید تراکم کلاس‌ها بسیار بالاست و بیشترین مدارس دو نوبته در شهرهای جدیدی است که در اطراف کلان‌شهرها به ویژه شهر تهران احداث شده است.

وی گفت: باید یک اقدام جدی و تصمیم کلان کشوری درباره تامین فضای آموزشی در پروژه‌های مسکن مهر اتخاذ شود و این امر نیازمند همکاری مشترک مجلس و دولت است تا ضمن تصویب قوانین مورد نیاز اعتبارات آن نیز تامین شود تا تراکم کلاس‌ها و تعداد مدارس دو نوبته از وضعیت فعلی بالاتر نرود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همچنان نگران پروژه‌های مسکن و شهرهای جدید هستیم و بارها نگرانی خود را به مراجع تصمیم‌گیر در کشور منعکس کرده‌ایم، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های فعلی آموزش و پرورش این مسئله است که باید تکلیف این پروژه‌ها مشخص و منابع اعتباری مورد نیاز برای احداث مدرسه تامین شود.

به گفته وی، در صورتی که منابع مالی تامین شود، توان فنی مهندسی لازم برای تامین فضای آموزشی وجود دارد و سازمان نوسازی آماده اجرا است. لذا مشکل اصلی عدم وجود منابع کافی به ویژه برای سال‌های آینده است.

رئیسی، کیفیت مدارس احداث شده در پروژه‌های مسکن مهر را کاملا تایید کرد و افزود: مدارس احداث شده و یا در دست احداث در این پروژه‌ها، از استاندارد روز فنی مهندسی برخوردار هستند و در نوع ساخت و ساز با سایر مناطق برابری می‌کند و هیچ‌گونه نگرانی از فضاهای احداث شده در شهرک‌های مسکن مهر نداریم ضمن آنکه کیفیت این پروژه‌ها از پروژه‌هایی که پیش از این احداث شده، بالاتر است.

آمار بازدید: 239 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image