ارتباط مستقیم با 30603 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار بروزرسانی و راه‌اندازی رشته‌های جدید کار و دانش

بروزرسانی و راه‌اندازی رشته‌های جدید کار و دانش

مدیرکل دفتر کارو دانش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا رشته‌های جدیدی در شاخه کار و دانش در سال تحصیلی جدید دایر خواهند شد، گفت: در صورت اعلام نیاز بخش صنعت، کشاورزی و خدمات، راه‌اندازی رشته‌های جدید در دستورکار قرار می‌گیرد. این امر در جریان است و امسال رشته‌های مختلف یا بروزرسانی و یا راه‌اندازی می‌شوند.



مهندس مصطفی آذرکیش در گفت‌وگو با خبرنگار«آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه 440 هزار دانش‌آموز در پایه دوم و سوم در شاخه کار و دانش تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: امسال نیز متناسب با آنچه که اسناد فرادستی و تکالیف قانونی مشخص کرده، دستوراتی در راستای توسعه مراکز کار و دانش به استان‌ها ابلاغ شده است.


وی به انعطاف شاخه کار و دانش در زمان، مکان، محتوای اجرا و پوشش صد در صدی ایجاد شده در تمام نقاط کشور اشاره و عنوان کرد: امر توسعه متناسب با سیاست وزارت آموزش و پرورش، شرایط استان‌ها و نیاز ملی و منطقه‌ای ما در سال جدید صورت می‌پذیرد.


مدیرکل دفتر کارو دانش وزارت آموزش و پرورش افزود: یکی از سیاست‌ها برون‌سپاری و استفاده از ظرفیت خارج از آموزش و پرورش متناسب با نیاز بازار کار و در جهت ارتقای بهره‌وری است. در همین راستا سعی می‌کنیم مشارکت‌هایی را در تجهیز و آموزش جلب کنیم.


آذرکیش با اشاره به اینکه در شاخه کار و دانش شرایط آموزش ما تعاملی و تقاضامحور است، اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌های خوبی با وزارتخانه‌ها و نهادهای ذیربط در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات در حال تدوین و یا انعقاد است.


وی افزود: در مجموع بیش از 260 رشته در زمینه صنعت، کشاورزی و خدمات داریم.


مدیرکل دفتر کارو دانش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا رشته‌های جدیدی در شاخه کار و دانش در سال تحصیلی جدید دایر خواهند شد؟ گفت: آموزش‌های کار و دانش بروز هستند و متناسب با نیازهای ملی و منطقه‌ای طراحی شده‌اند و همیشه این امکان وجود دارد که به علت انعطاف موجود، رشته‌هایی اضافه یا کم شوند. به عنوان مثال سال‌ها پیش آموزش تعمیر تلویزیون‌های سیاه و سفید را داشتیم، بعد تلویزیون‌های رنگی آمدند و حالا آموزش تعمیر موبایل را داریم.

آذرکیش افزود:‌ بنابراین در صورتی که متولیان امر در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات به آموزش و پرورش اعلام نیاز کنند، راه‌اندازی رشته‌های جدید در قالب همکاری و چارچوب استانداردی که معرفی می‌کنیم و محتوایی که آنها در فهرست سیاست‌های آموزش و پرورش ارائه می کنند در دستورکار قرار می‌گیرد. این امر در جریان است و رشته‌های مختلف یا بروزرسانی و یا راه‌اندازی می‌شوند.


وی با بیان اینکه آموزش‌ کار و دانش بیشتر بر استانداردسازی آموزش‌های غیر رسمی تاکید دارد، گفت: وزارت آموزش و پرورش متولی آموزش رسمی و سازمان فنی و حرفه‌ای متولی آموزش غیر رسمی مهارت‌های فنی در کشور است. اکنون تفاهم‌نامه‌ای در راستای تحقق این امر با سازمان فنی‌و حرفه‌ای کشور امضا شده است.

آمار بازدید: 164 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image