ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد رییس دانشگاه آزاد: لابی برای تحقیق و تفحص با نمایندگان مجلس نداشته ایم

رییس دانشگاه آزاد: لابی برای تحقیق و تفحص با نمایندگان مجلس نداشته ایم

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نقش تاثیرگذار دانشگاه آزاد در ارتقا و توسعه فرهنگ عمومی کشور، گفت: تندروهایی در جامعه وجود دارند که مخالف دانشگاه آزاد بوده و از این تأثیرات عصبانی هستند.


به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر حمید میرزاده در جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بر خلاف بعضی تندروها معتقدیم با منکر نمی شود، نهی از منکر کرد.

وی با تأکید بر اینکه تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی موجب ارتقا و توسعه فرهنگ عمومی کشور شده است، گفت: این توسعه، مرهون کار بزرگ و ماندگار آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی است.

وی با تأکید بر اینکه شارلاتانیسم خبری یک شبکه رسانه‌ای است که با حدود 500 سایت به دنبال تخریب دانشگاه آزاد اسلامی و تأثیرگذاری بر افکارعمومی است، گفت: شیوه کار این رسانه به اینگونه است که یک مطلب غیرواقع را در یک سایت درج می‌کند و بقیه سایت‌ها، به نقل از آن اقدام به نشر اکاذیب می‌کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره انتشار خبر کذب لابی مسئولان دانشگاه با نمایندگان در زمینه تحقیق و تفحص مجلس، ادامه داد: بنده و معاونت پارلمانی هیچگونه لابی با نمایندگان محترم مجلس نداشته ایم.


فعالیت یک اتاق فکر با رسالت ضربه زدن به دانشگاه آزاد

میرزاده با بیان اینکه یک اتاق فکر در حال برنامه‌ریزی برای ضربه زدن به دانشگاه آزاد وجود دارد، گفت: ما اعضای این اتاق فکر را می‌شناسیم و این افراد به دنبال کوچک‌ترین نقطه‌ضعفی از دانشگاه هستند تا با مستمسک قرار دادن آن هیاهوی تبلیغاتی و جنجال رسانه‌ای راه اندازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر اینکه مطالبه مقام معظم رهبری و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تقویت زبان فارسی و پاسداشت آن است، گفت: هجوم فرهنگ‌های بیگانه آسیب زیادی به زبان و ادبیات فارسی وارد کرده است. بدین منظور کمیته‌ای زیر نظر معاونت فرهنگی تشکیل می‌شود تا راهکارهای این مأموریت را بررسی و پیشنهاد دهند و دانشگاه آزاد آمادگی این را دارد که برای این هدف والا یارانه در نظر بگیرد.

وی با اشاره به فعالیت های سازنده جامعه المصطفی و بنیاد سعدی برای پاسداشت و گسترش زبان فارسی، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد با بنیاد مذکور همکاری و قرارداد برای توسعه و گسترش زبان و ادبیات فارسی منعقد کند.

میرزاده افزود: متأسفانه در کشور ما به زبان فارسی بی‌مهری شده و بسیاری از نام‌های تجاری و تابلوها به لاتین نوشته می‌شود و حتی معماری سنتی ایرانی جای خود را به معماری وارداتی داده است.

رئیس دانشگاه آزاد در ادامه جلسه گفت: برای مصالح دانشگاه و به منظور کوچک کردن تشکیلات و جلوگیری از موازی کاری در دانشگاه آزاد اسلامی، وظایف مرکز هیأت امناهای استانی و هیأت ممیزه و امور شوراها به حوزه ریاست و امور هیأت ممیزه به معاونت آموزشی واگذار می‌شود.

در این جلسه مقرر شد، هزینه های طرح های تجمیع ساختمان های واحدهای تهران مانند تهران مرکز، تهران جنوب، تهران شمال، تهران غرب و تهران پزشکی و سازمان مرکزی با استفاده از روش های مشارکتی و افزایش ارزش افزوده املاک با دریافت پروانه های ساختمانی تامین شود و معاون عمران دانشگاه موظف شد تا چهار سال آینده طرح های مذکور را اجرا کند.


همچنین مصوب شد، دانشکده های وابسته به واحد علوم و تحقیقات مانند دانشکده مهندسی پزشکی که خارج از سایت این واحد دانشگاهی هستند به منظور افزایش کارآیی تا مهرماه به سایت علوم و تحقیقات منتقل شوند.


همچنین در پایان جلسه هیأت رئیسه، از زحمات دکتر شایانفر معاون رئیس دانشگاه در امور هیأت امنا و هیأت ممیزه قدردانی شد و وی به سمت مشاور رییس دانشگاه همکاری خود را با دانشگاه آزاد اسلامی ادامه خواهد داد.


شایان ذکر است، پیش از این دکتر شایانفر از سمت معاون رئیس دانشگاه در امور هیأت امنا و هیأت ممیزه استعفا داده بود.

انتهای پیام

آمار بازدید: 246 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image