ارتباط مستقیم با 30671 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد جایزه ویژه دانشگاه آزاد برای وحدت شیعه و سنی/ تشکیل کارگروه اخلاق حرفه‌ای

جایزه ویژه دانشگاه آزاد برای وحدت شیعه و سنی/ تشکیل کارگروه اخلاق حرفه‌ای

تشکیل کارگروه اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه و طرح جایزه فرهنگی وحدت از جمله موضوعاتی بود که اعضای شورای راهبردی فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه‌ای با حضوررییس دانشگاه آزاد اسلامی درباره آن به بحث و گفتگو پرداختند.


به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر میرزاده در این جلسه پیرامون بحث اخلاق عملی و تشکیل کارگروه اخلاق حرفه ای اظهار داشت: نمونه‌های متعدد و بسیار تأثیرگذاری از اخلاق عملی در میان جامعه وجود دارد که می‌توان از آنها برای تسری اخلاق در جامعه بهره گرفت.

وی با بیان اینکه اخلاق عملی در سطح عامه مردم تأثیرگذارتر از بحث‌های فلسفی اخلاق است، ادامه داد: به عنوان مثال پزشکی که تمام زندگی خود را وقف سلامت مردم می کند، یا پلیسی که حاضر نمی‌شود رشوه دریافت کند و یا راننده‌ای که پول مسافر را به او بازمی‌گرداند، از نمونه‌های تأثیرگذار اخلاق عملی به شمار می‌رود.

میرزاده همچنین پیشنهاد داد از سوی دانشگاه آزاد اسلامی جایزه‌ای به معلم مریوانی که به خاطر همدردی با دانش‌آموزش موهای خود را تراشیده بود، اهدا شود.

طه هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، نیز گفت: به منظور اعتلای اخلاق حرفه‌ای، کارگروهی در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده که وظیفه آن نظارت بر مجموعه فعالیت‌هایی است که در حوزه اخلاق در دانشگاه در دستورکار قرار دارد.

وی با بیان اینکه این کارگروه بر روند امور پژوهشی و علمی در ارتباط با بحث اخلاق در دانشگاه نظارت خواهد کرد، افزود: برای گسترش اخلاق حرفه‌ای در نظر داریم از تجربیات موسسات بیرونی مانند دانشگاه تهران و موسسه اخلاق و تربیت در قم که در ارتباط با بحث اخلاق فعالیت می‌کنند، استفاده کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه موضوعات جدیدی مانند اخلاق در حوزه سیاست، اخلاق زیستی، اخلاق پزشکی، اخلاق مهندسی و... در دستورکار این کارگروه قرار دارد، اظهار داشت: برای عملیاتی کردن این موضوعات جدید، در نظر داریم از دانشکده‌های مرتبط بهره ببریم.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: هدف اصلی این کارگروه، پیاده‌سازی اخلاق حرفه‌ای به شکلی عملی در ارتباط با مشاغل مختلف است.

وی درباره اعضای این کارگروه گفت: علاوه بر شخص بنده، آقایان محقق داماد، اعوانی، دعایی و خانم اعوانی نیز در این کارگروه حضور دارند.

در ادامه جلسه، اعضاء پیرامون طرح «جایزه فرهنگی وحدت» به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دکتر میرزاده با بیان اینکه دانشجویان شیعه و سنی بسیاری در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی در کنار یکدیگر به تحصیل مشغولند، گفت: یکی از مخاطراتی که امروز جهان اسلام را تهدید می‌کند و بیگانگان نیز بر آن دامن می‌زنند، ایجاد فاصله و تفرقه میان شیعه و سنی است. از سوی دیگر حرکت‌های تند تکفیری در فرقه های مختلف ازجمله شیعه دیده می‌شود که دانشگاه یکی از مهمترین جاهایی است که می‌تواند روی این مباحث به شکل اساسی و عمیق کار کند.

طه هاشمی نیز با اشاره به بحث وحدت شیعه و سنی در دانشگاه ها گفت: جایزه فرهنگی وحدت با هدف ایجاد وحدت میان شیعه و سنی در نظر گرفته شده است. به همین خاطر قصد داریم در سال جاری از میان آثاری که توسط دانشجویان و اعضای هیأت علمی با موضوع ایجاد وحدت میان شیعه و سنی ارائه می‌شود، اثر برگزیده‌ای را انتخاب کنیم.

وی افزود: این آثار می‌تواند در حوزه‌های مختلف پژوهشی مانند پایان‌نامه‌ها، مقالات و هنر ارائه شود.

طه هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: پس از برگزاری این مسابقه در سطح دانشگاه آزاد، در نظر داریم این طرح را در سطح دانشگاه های جهان اسلام برگزار کنیم.

انتهای پیام

آمار بازدید: 123 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image