ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه غیر انتفاعی حل مشکل غیرانتفاعی‌ها با محدودیت ظرفیت فراگیر/ برخی واحدهای دانشگاه آزاد ضرر ده شده‌اند

حل مشکل غیرانتفاعی‌ها با محدودیت ظرفیت فراگیر/ برخی واحدهای دانشگاه آزاد ضرر ده شده‌اند

مدیر کل دفتر آموزشهای غیردولتی غیرانتفاعی وزارت علوم با بیان اینکه برای تنظیم ظرفیت پذیرش دانشجو در غیردولتیها، پذیرش دانشجو در فراگیر محدود شد، از مذاکرات وزارت علوم با دانشگاه آزاد برای تنظیم ظرفیت پذیرش خبر داد.

کارن ابری نیا در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره، اضافه کرد: به منظور ایجاد توازن جمعیت دانشجویی میان دانشگاههای آزاد، غیردولتی، پیام نور و علمی کاربردی، مجوزهای مورد نیاز برای پذیرش دانشجو در تمام مقاطع تحصیلی دانشگاههای غیردولتی صادر شده است.

وی با بیان اینکه وزارت علوم در تلاش است از طریق محدود کردن پذیرش دانشجو در دوره فراگیر پیام نور، تا حدی به تنظیم ظرفیت پذیرش دانشجو در غیردولتیها کمک کند، ادامه داد: این اقدام به طور کامل نه اما تا حدی می تواند به تنظیم ظرفیت غیردولتها کمک کند چون لازم است دانشگاه پیام نور به ماموریت اصلی خود بازگردد.

این مقام مسئول وزارت علوم درباره عملکرد دانشگاههای آزاد و پیام نور در پذیرش دانشجو، گفت: دو دانشگاه آزاد و پیام نور به علت داشتن شعب متعدد و متفاوت در کشور برای پذیرش دانشجو به صورت گسترده عمل می کنند که باعث ایجاد مشکل می شود که به سادگی هم حل نمی شود چون مازاد بر ظرفیت دانشجو در این دانشگاهها صندلی وجود دارد.

ابری نیا درباره تدابیر وزارت علوم برای کنترل گسترش جمعیت دانشجویی در دانشگاه آزاد به برخی موارد اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه آزاد با وزارت علوم در حال مذاکره است اما به این دلیل که دانشگاه آزاد مستقل عمل می کند لازم است در این زمینه توافق بین دو طرف صورت گیرد و نمی توان برای این دانشگاه اعمال نظر کرد.

وی خاطرنشان کرد: همانند دانشگاههای غیردولتی، برخی واحدهای دانشگاه آزاد هم ضررده شده اند و این دانشگاه باید فکری برای واحدهای خود داشته باشد.

آمار بازدید: 370 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image