ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه عدم تصمیم جدید برای ریاست دانشگاه شریف/ انتخابات برگزار نکردیم؛ مقبولیت را سنجیدیم

عدم تصمیم جدید برای ریاست دانشگاه شریف/ انتخابات برگزار نکردیم؛ مقبولیت را سنجیدیم

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم گفت: ما نمی خواهیم در دانشگاه ها انتخابات برگزار کنیم بلکه می خواهیم افرادی که در میان اعضای هیات علمی مقبولیت دارند را شناسایی و سپس انتخاب کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین فریدون در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه تربیت مدرس در مورد انتخاب سرپرست دانشگاه صنعتی شریف گفت: هنوز تصمیمی برای دانشگاه شریف گرفته نشده است.

وی در مورد معرفی سرپرست ها به شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: این سرپرست هایی که انتخاب شده اند به تدریج به شورا معرفی می شوند.

فریدون در پاسخ به این سئوال که آیا دکتر احمدی در نظرسنجی ها حضور داشت گفت: بله وی هم حضور داشن اما ما به درصد افراد در نظرسنجی کاری نداشتیم بلکه میزان مقبولیت در میان اعضای هیات علمی مد نظر بود.

وی افزود: ما نمی خواهیم در دانشگاه ها انتخابات برگزار کنیم بلکه می خواهیم افرادی که در میان اعضای هیات علمی مقبولیت دارند را شناسایی و سپس انتخاب کنیم.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم در خصوص این سئوال که آیا دکتر احمدی نسبت به سایر گزینه ها دارای مقبولیت بیشتری بود یا خیر، گفت: تنها فاکتور این نیست و خیلی موارد دیگر را باید مقایسه کنیم تا از بین افرادی که مقبولیت دارند یک نفر را انتخاب کنیم.

وی در این مراسم با اشاره به اینکه دانشگاه تربیت مدرس از سال 60 در آن شرایط که انقلاب فرهنگی صورت گرفته بود و دانشگاهها با کمبود هیات علمی روبرو بودند شکل گرفت و شروع بکار کرد، گفت: این دانشگاه جایگاه بسیار ویژه ای دارد و دارای بیش از 8 هزار دانشجو، 600 عضو هیات علمی و بیش از 13 دانشکده است و از پتانسیل بسیار خوبی برخوردار است و با توجه به جایگاه ویژه ای که دارد از نظر وزارت علوم و مسئولین دانشگاه نیز جایگاه ویژه ای دارد و دید ویژه ای به این دانشگاه می شود و این جایگاه میسر نبود مگر به همت مدیریت های توانمند این دانشگاه و این نشان می دهد مدیران این دانشگاه زحمات بسیاری کشیده اند.

فریدون ادامه داد: مدیریت دانشگاه مدیریت خاصی است چرا که در دانشگاه با قشرهای مختلف، دیدگاههای مختلف روبرو می شویم و مدیریت دانشگاه یک مدیریت عالی است و جایگاه رئیس دانشگاه خاص است و مسئولیت سنگین و انتظارات فوق العاده ای از ریاست دانشگاه می شود.

وی از زحمات دکتر رنجبر تشکر و به شرایط دانشگاهها در سال 88 اشاره کرد و گفت: دکتر رنجبر زحمات زیادی کشیدند و باعث شدند که دانشگاه روی پا بیایستد.

مشاور وزیر علوم تاکید کرد: مدیریت دانشگاه یک کار گروه است و وقتی یک گروهی کنار هم جمع می شوند و خوب کار می کنند ما شاهد این تحولات در دانشگاه هستیم.

وی افزود: جا دارد با همه کسانی که در مدیریت دانشگاه تاثیر گذار بودند و موجب شدند این دانشگاه به پیش حرکت کند تشکر کنم.

مشاور وزیر علوم ادامه داد: دانشگاه تربیت مدرس یک دانشگاه تحصیلات تکمیلی است و از جایگاه بسیار خوبی از نظر کمیت آموزش عالی برخوردار است و آن را مدیون کسانی است که احساس مسئولیت کرده و مسئولیت خود را خوب انجام دادند. یکی از مباحثی که در خصوص دانشگاه اسلامی وجود دارد همین فرهنگ اسلامی است که از فرهنگ دانشگاه نشات گرفته است.

وی از دکتر احمدی سرپرست جدید دانشگاه تربیت مدرس تشکر کرد که این مسئولیت را قبول کرده است.

فریدون ادامه داد: در حال حاضر مردم از دانشگاهها انتظار دارند که یک محیط با نشاط ایجاد شود که از نظر علمی توسعه یابد و بتواند مشکلات و مسائل منطقه ای و ملی مردم را حل کند. مردم انتظار دارند خروجی های دانشگاه کارآفرین باشند و بتوانند معضلات مملکت را خلق کنند.

وی در ادامه به کرسی های آزاد اندیشی اشاره کرد و گفت: کرسی های آزاداندیشی برای اساتید ،محیط شاداب و محیط سالم باید ایجاد شود. از تندروی ها و سلیقه ها باید پرهیز کرد و به مملکت فکر کرد. سیاست وزارتخانه نیز انتخاب مدیرانی است که از حاشیه به دور بوده و معتدل باشند و از همه مهمتر مقبولیت داشته باشند.مدیر باید بتواند در جمع دانشجویان حاضر شود و مقبولیت لازم را داشته باشد خیلی جالب نیست که از جایی دیگر مدیر بیاوریم و منصوب کنیم.

مشاور وزیر علوم گفت: نظرسنجی نیز به همین علت صورت گرفت اینکه شناسایی کنیم چه کسانی در میان جمع دانشگاهی از اقبال بیشتری برخوردارند. بحث ما بحث انتخابات نیست می خواستیم ببینیم افراد چه مقدار بین هیات علمی مقبولیت دارند و دکتر احمدی نیز برگزیده این اقبال است و با توجه به اقبالی که به وی شده باید سعی کند اهداف و انتظارات اعضای هیات علمی را برآورده کند. از همه گروهها و افراد نظرخواهی کرده و در مدیریت استفاده کند که آنها احساس کنند در یک محیط علمی سالم هستند.

وی به حفظ کرامت اعضای هیات علمی اشاره و یاد کرد و گفت: در بسیاری مواقع گله اساتید از مسائل مالی نیست بلکه به خاطر این عدم حفظ کرامت است.

آمار بازدید: 194 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image