ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار بورسیه ابراز تاسف وزارت علوم از جو رسانه‌ای تخلفات حوزه بورس/ عملکرد رسانه‌ای موجب آزردگی شد

ابراز تاسف وزارت علوم از جو رسانه‌ای تخلفات حوزه بورس/ عملکرد رسانه‌ای موجب آزردگی شد

وزارت علوم با صدور اطلاعیه ای در زمینه بعضي تخلفات صورت گرفته در حوزه بورس اعلام کرد: انتشار رسانه ای با هدف جلوگيري از بروز حاشيه هاي احتمالي بوده اما عملكرد رسانه‌هايي كه بدون توجه به آمار و ارقام، با حاشيه‌سازي موجبات آزردگي كليه بورسيه‌ شدگان را فراهم آوردند موجب تأسف است ضمن آنکه عكس‌العمل‌هايي ایجاد شد که حاصل آن نام بردن از افرادي است كه هرگز پرونده‌اي در حوزه بورس نداشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی وزارت علوم در اطلاعیه ای یادآور شده است: انتشار رسانه اي بعضي تخلفات صورت گرفته در حوزه بورس كه با هدف جلوگيري از بروز حاشيه هاي احتمالي و در جهت اطلاع رساني و شفاف سازي و همچنين، حمايت از افراد ساعي و توانمندي كه بر اساس آيين نامه هاي مربوط، مشغول به تحصيل شده بودند، صورت گرفت، با حاشيه ها و عكس العمل هايي همراه بود.

"همان طور كه در مصاحبه هاي مكرر دكتر صديقي رئيس سازمان امور دانشجويان ، بارها و بارها ذكر شده است، اگرچه وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري با روند حاكم بر اعطاي بورس و ادامه تحصيل در مقطع دكتراي داخل و خارج از اين طريق موافق نيست، ولي با التزام به تعهدات گذشته، تا پايان سال 92 كليه درخواستها را در همان چارچوب گذشته مورد بررسي و اقدام قرار داده است."

"در مصاحبه مطبوعاتي دكتر صديقي با صراحت و شفافيت بيان شد كه از جمع 3002 نفر بورسيه اعلام شده، 933 نفر مربيان دانشگاههاي كشور هستند و 185 نفر هم با استفاده از آيين نامه ايثارگران بورسيه شده اند و 1884 نفر هم داراي قبولي براي خارج از كشور بوده اند كه بورس خود را به داخل تبديل كرده اند. همه اين افراد در حال حاضر مشغول به تحصيل هستند و معاونت دانشجويي بر اساس تعهدات قبل، شهريه آنها را به دانشگاهها پرداخت كرده است."

"براساس گزارش ارائه شده توسط رئيس سازمان امور دانشجويان به كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، نمايندگان مجلس نيز به برخورد قاطع با موارد غير قانوني تاكيد داشتند. به هر حال وزارت علوم با احترام و التزام كامل به تعهدات گذشته، در مواردي كه تخلف صورت گرفته باشد، برخورد قانوني لازم را انجام خواهد داد."

"لازم به ذكر است كه حدود يك‌سوم اين افراد در حال حاضر هيئت علمي دانشگاه‌هاي كشور هستند كه به انضمام 185 نفر استفاده كننده از آيين‌نامه ايثارگران داراي محل خدمت مشخص در دانشگاه‌ها هستند و يك‌سوم از 1884 نفر هم در حال حاضر جايابي شده‌اند و بقيه افرادي هم كه براساس آيين‌نامه مشغول به تحصيل هستند وزارت علوم از هر گونه كمك و مساعدت براي جايابي آنها مضايقه نخواهند كرد."

"جا دارد هم از عملكرد رسانه‌هايي كه بدون توجه به آمار و ارقام، با حاشيه‌سازي موجبات آزردگي كليه بورسيه‌ شدگان را فراهم آوردند و هم از عكس‌العمل‌هاي شتاب‌زده و هيجاني برخي ديگر از رسانه‌ها و افراد، عميقاً احساس تأسف كنيم. عكس‌العمل‌هايي كه حاصل آن نام بردن از افرادي است كه هرگز پرونده‌اي در حوزه بورس نداشته‌اند."

به گزارش مهر، بر اساس اعلام دکتر مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان در تاریخ 4 خردادماه درباره پرونده 3 هزار دانشجوی بورسیه ای که بدون آزمون پذیرش شدند گفته بود: دانشگاه علامه طباطبایی و خوارزمی به ویژه علامه دانشگاه هایی بودند که ظرفیت بالایی از دانشجویان تبدیل خارج به داخل را پذیرفته بودند.

وی با بیان اینکه از سال 85 تا 92 ، 729 نفر از مسیر این فراخوان ها به خارج از کشور اعزام شدند اضافه کرده بود: تعدادی از این افراد شرایط اعلام شده در فراخوان را نداشتند که یکی شرط معدل بود که براساس آن، معدل کارشناسی آنها 14 و معدل کارشناسی ارشد آنها باید 16 و بالای آن باشد. از این مجموعه اعزامی ها 73 نفر معدل کارشناسی آنها پایین 14 و 70 نفر معدل کارشناسی ارشد آنها پایین 16 بود.

صدیقی با بیان اینکه برای هر دانشجوی بورسیه 600 تا یک میلیارد تومان هزینه صرف می شود و باید بهترین ها اعزام شوند، تصریح کرد: از سال 89 با توجه به مشکلات ارزی که به وجود آمد بحث تبدیل بورسیه خارج به داخل مطرح شد. از طریق تبدیل بورس خارج به داخل یک هزار و 884 نفر به دانشگاه های داخل معرفی شده و پذیرش دریافت کردند. نیمی از این یک هزار و 884 نفر نظر هیات مرکزی جذب و گزینش وزارت علوم را نداشتند و تاکنون فقط 550 نفر از این افراد جایابی شده و حکم بورس آنها صادر شده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان یادآور شده بود: ما وارد پرونده گذشته نمی شویم. برخی از روزنامه ها نوشته بودند که نبش قبر کرده ایم ولی ما بنا نداریم این کار را انجام بدهیم. در گزارشی هم که به کمیسیون آموزش دراین خصوص ارایه شد نمایندگان اعلام کردند که با موارد خلاف مقررات برخورد شود.اکنون نمایندگان نهادهای نظارتی، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات در سازمان مستقر شده و پرونده ها را بررسی می کنند.خیلی از پرونده ها بررسی شده مواردی نیز اعلام شده است.


آمار بازدید: 234 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image