ارتباط مستقیم با 30672 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی تحصیل دو میلیون دانش‌آموز در مدارس خیرساز

تحصیل دو میلیون دانش‌آموز در مدارس خیرساز

وزیر آموزش و پرورش گفت: هم اکنون دو میلیون و100 هزار دانش‌آموز در مدارس خیرساز در حال تحصیل هستند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، دکتر علی‌اصغر فانی در شانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان کرمان اظهار کرد: آموزش و پرورش نهادیست که نیروی انسانی برای آینده کشور را تامین می‌کند و تعداد 12 و نیم میلیون دانش‌آموزی که هم اکنون در حال تحصیل هستند گواه این مدعاست.

فانی با اشاره به شعار سال 93 مبنی بر اقتصاد و فرهنگ تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرهنگ را ریشه و مبنای اقتصاد دانسته اند از این رو آموزش و پرورش در تمامی زمینه‌ها به ویژه در حوزه ترویج فرهنگ تکلیف سنگینی بر عهده دارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: به طور کلی یکی از کارکردهای آموزش وپرورش در دنیا انتقال فرهنگ محسوب می‌شود به همین دلیل فرهنگ به ما هویت می‌بخشد و می‌توان گفت جامعه بی‌فرهنگ فاقد هویت است.


خیرین کشور روزانه هفت ونیم کلاس ساخته‌اند



وی تاکید کرد: خیرین مدرسه‌ساز در فرآیند تعلیم و تربیت نقش عمده‌ای ایفا می‌کنند چراکه از بدو پیروزی انقلاب تاکنون موفق شده‌اند به طور میانگین روزانه هفت ونیم کلاس درس بسازند.



فانی اظهار کرد: در حال حاضر دو میلیون و100 هزار دانش‌آموز در مدارس خیرساز در حال تحصیل هستند و این اقدام فایده‌ای بلند مدت دارد زیرا خیری که اقدام به ساخت مدرسه می‌کند و روزی از دنیا می‌رود ثواب این کار همچون صدقه جاریه برای وی خواهد ماند.



وزیر آموزش و پرورش کشور در بخش دیگری گفت: اگر در سال‌های گذشته مدرسه‌ خیری به نام دیگری نامگذاری و یا بر خلاف تمایل آن خیر تغییر نام یافته است بایستی اصلاح شود.

فانی ادامه داد: باتوجه به اینکه بار تعلیم و تربیت سنگین بوده و یک وزارتخانه به تنهایی قادر به اداره آن نیست از این رو یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش توسعه مشارکت است یعنی جهت جذب مشارکت دانش‌آموزان در اداره مدرسه، مشارکت اولیا در اجرای برنامه‌ها و همچنین حضور و مشارکت مردم در امر آموزش و پرورش اعلام آمادگی می‌شود.


وی همچنین بیان کرد: در استان کرمان خیرینی وجود دارند که نه تنها مدرسه می‌سازند بلکه هزینه‌های اداره آن را نیز پرداخت می‌کنند.



200 مدرسه نیمه‌ساز در استان کرمان وجود دارد



وزیر آموزش و پرورش افزود: تعداد 6000 مدرسه نیمه ساز در کشور وجود دارد که 200 مورد مربوط به استان کرمان است بنابراین از خیرینی که تمایل به اتمام این فضاهای آموزشی دارند دعوت به عمل می‌آید.


فانی گفت: بیش از 30 هزار کلاس درس آماده تکمیل است و در صورتیکه خیرین وارد شوند در ابتدای مهرماه این میزان به مجموعه فضاهای آموزشی آموزش و پرورش افزوده خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه امیدواریم خیرین همچنان در امور آموزش و پرورش به ما بپیوندند خاطرنشان کرد: در بحث مقاوم‌سازی مدارس و اداره آنها، احداث مدارس شبانه‌روزی و همچنین ساخت خوابگاه برای مدارس روستایی جهت بهره‌برداری و کمک خیرین اعلام آمادگی می‌شود.

آمار بازدید: 213 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image