ارتباط مستقیم با 30639 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی افزایش سهم دولت در تامین هزینه سرویس دانش‌آموزان استثنایی

افزایش سهم دولت در تامین هزینه سرویس دانش‌آموزان استثنایی

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثایی کشور گفت: با توجه به پیش‌بینی انجام شده در بودجه و اعتبارات وزارت آموزش و پرورش، سهم دولت در تامین هزینه سرویس مدارس دانش آموزان استثنایی افزایش می‌یابد.



به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، مجید قدمی در آیین نمادین آغاز سال تحصیلی در مدارس استثنایی استان فارس، گفت: در سال تحصیلی گذشته، سهم اولیای دانش آموزان استثنایی از هزینه سرویس مدارس سه چهارم و میزان سهم پرداختی دولت یک چهارم بود.


معاون وزیر آموزش و پرورش اظهارکرد: همچنین در یک سال گذشته، هزینه سرویس مدارس دانش آموزان استثنایی افزون بر 270 میلیارد ریال بود که کمتر از 50 میلیارد ریال آن را وزارت آموزش و پرورش پرداخت کرد.


قدمی با تاکید بر این که معلولیت مشکل جامعه است نه مشکل فرد، گفت: جامعه باید در فراهم کردن تسهیلات برای افراد معلول و دچار ناتوانی، پیشگام شود و از این منظر دولت باید سهم بیشتری از هزینه سرویس مدارس استثنایی را پرداخت کند.


رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال تحصیلی 94-93 افزون بر 74 هزار دانش آموز استثنایی در هفت گروه تحصیل می‌کنند که شمار آنها حدود 1500 نفر نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش یافته است.

قدمی گفت: 21 هزار نیروی انسانی در فرایند آموزش دانش آموزان استثنایی مشارکت دارند و می‌توان گفت که یک نفر نیروی انسانی به آموزش هر سه نفر دانش آموز استثنایی اختصاص یافته است.


معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: چنین شرایطی بیانگر پرهزینه بودن آموزش و پرورش استثنایی است، اما باید توجه داشت که این دانش‌آموزان هم، از حق تحصیل برخوردار هستند و باید شرایط را به شکل مناسب برای آنها فراهم کرد.

آمار بازدید: 255 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image