ارتباط مستقیم با 30646 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد ملك مطلق خدا است/ به کمک دولت آمده ایم

دانشگاه آزاد ملك مطلق خدا است/ به کمک دولت آمده ایم

رئيس هيأت امناي دانشگاه آزاد تأکید کرد: دانشگاه آزاد ملك طلق خدا است و هيچ كسي در آن سهمي ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر،‌ آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني امروز در جشن سي و دومين سالگرد تاسيس دانشگاه آزاد اسلامي، اظهار داشت: اميدوارم بتوانيم باغبان خوبي براي اين مجموعه مردمي باشيم. حميد ميرزاده بعد از عقبگردي كه در دانشگاه آزاد به وجود آمد، توانست آن را به مسير اصلي خود بازگرداند.

دانشگاه آزاد ملک مطلق خدا است

وي ادامه داد: در دانشگاه آزاد دقت شده است كه تمام نيازها با توجه به امكانات برآورده شود و اين دانشگاه براي رضاي خداوند و با هدف خدمت به مردم تاسيس شده و هيچ هدفي جز اين دنبال نمي كند. اين دانشگاه با همكاري سران سه قوه، حضرت امام خميني(ره) و عبدالله جاسبي راه اندازي شده است. دانشگاه آزاد ملك مطلق خداوند است و به هيچ شخص و فردي هم تعلق ندارد. افرادي هم كه براي اين دانشگاه زحمت مي كشند اگر بخواهند مي توانند مزد زحمتشان را دريافت كنند هر چند افرادي هم بوده اند كه بدون دريافت دستمزدي براي اين دانشگاه كار كرده اند.

رئيس هيأت امناي دانشگاه آزاد با بيان اينكه اين دانشگاه هيچ گاه از منابع دولتي استفاده نكرده است، ادامه داد: اگر زميني بوده كه مردم داده اند، هيچ وگرنه اگر زميني از منابع طبيعي يا دولتي در اختيار دانشگاه قرار گرفته است پول آن را به قيمت روز پرداخت كرده ايم. هر چند اين دانشگاه توسط بخش خصوصي كه آن سالها با آن مخالفت مي كردند راه اندازي شد اما باز به كسي تعلق ندارد.

دانشگاه آزاد به کمک دولت آمده است

هاشمي گفت:‌ هيچ كس در دانشگاه آزاد سهمي ندارد و در تلاشيم اين دانشگاه را در سطح جهان هم بين المللي كنيم. دانشگاه آزاد نه تنها هيچ كمكي از دولت نمي گيرد بلكه به كمك دولت هم آمده است و مانع خروج اكثر دانشجويان از كشور شده است. يك روز آقاي جاسبي حساب كرد كه اگر قرار بود دانشجويان از كشور خارج شوند 100 ميليارد دلار خروج ارز از كشور براي دولت به جا مي گذاشت.

شباهت دانشگاه آزاد با جنگ

وي با بيان اينكه وقتي كاري به دست مردم سپرده شود، آن كار دوام و بركت پيدا مي كند، تاكيد كرد: دانشگاه آزاد هم مثل جنگ به دست مردم سپرده شد و درياي جوشان مردم هم اكنون اين دانشگاه را اداره مي كند.

از ابتدای دولت گذشته برای دانشگاه آزاد مشکلاتی ایجاد کردند

رئيس هيأت موسس دانشگاه آزاد اسلامي با بيان اينكه از ابتداي دولت گذشته براي دانشگاه مشكلاتي ايجاد كردند، ادامه داد: از آن سالها بحث تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد آغاز شد و هنوز هم در مجلس ادامه دارد. هر چه از ما سوال مي پرسند با ارائه مستندات و مدارك به آنان اثبات مي كنيم. اين دانشگاه نسبت به ساير دستگاهها داراي كمترين تخلف و فساد است و هرچند نمي توان گفت اين دانشگاه هم كاملاً مبرا بوده است.

فساد در دانشگاه آزاد کم بوده است

هاشمي رفسنجاني اظهار داشت: فساد در اين دانشگاه بسيار بسيار كمتر است و اگر هم موردي بوده بلافاصله شناسايي و اصلاح شده است. به هر حال اين دانشگاه را مردم اداره مي كنند و مردم خودشان گزارش مي دهند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به حمايت دانشگاه آزاد از محصولات علمي و پژوهشي دانشجويان اين دانشگاه و تجاري سازي در آينده اي نزديك اشاره كرد و گفت:‌ دانشجويان ما در دانشگاه آزاد و در دور افتاده ترين مناطق اين دانشگاه اختراعات و ابداعاتي دارند كه لازم است از اينها حمايت شود. به همين منظور دانشگاه آزاد براي اين هدف بودجه مناسبي در نظر گرفته و با بانكها قراردادهاي محكمي بسته است. اين محصولات را در صورت تاييد مي توان تجاري سازي كرد. اصلاً معني دانش بنيان هم همين است، يعني تحقيقي را تبديل به شركتهاي علمي و صنعتي كنيم و سپس تجاري سازي در آن صورت گيرد.

لازم است پردیسهایی برای تجاری سازی پژوهش ها ایجاد شود

هاشمي گفت: به همين منظور لازم است پرديسهايي براي تبديل اين ايده ها به تجاري سازي در نظر گرفته شود. نكته ديگر كه بايد به آن توجه شود بحث كيفي سازي دانشگاه آزاد است. همه ما مي دانيم كه از نظر كمي به جاي خوبي رسيده ايم هرچند كه برخي مسائل در دوسال اخير برنامه هاي دانشگاه را عقب انداخت. اگر دقت كنيم متوجه مي شويم كه دانشجويان دانشگاه آزاد به علت اينكه بيشتر از ساير دانشجويان دانشگاههاي دولتي در ميدان عمل و كار بوده اند زودتر وارد بازار كار شده اند.

اين مقام مسئول، در ادامه سخنان خود با تاكيد بر اينكه مسئولان حوزه پزشكي كشور مي توانند از دانشگاه آزاد كمك بگيرند، اظهار داشت: چند وقت پيش وزير بهداشت اعلام كرد كه تا پايان امسال بايد 1000 پزشك به مناطق محروم كشور بروند. اين درحاليست كه مسولان پزشكي كشور اعتراف مي كنند كه در اين حوزه دچار كمبودها و سختي هايي هستند در حاليكه دانشگاه آزاد در تمام مناطق كشور دانشجو و دانشكده دارد و مسئولان مي توانند از دانشگاه آزاد در اين زمينه كمك بگيرند.

وي به برخي مشكلات ديگر در حوزه رشته ها در دانشگاه آزاد اشاره كرد و گفت: هنوز هم مثل گذشته براي راه اندازي رشته ها در دانشگاه آزاد با مشكل مواجه هستيم، مجلس در سالهاي گذشته طرحي داشت كه بر اساس آن مي توانيم از گروهي مجوز رشته دريافت كنيم اما مي خواهيم اين مجوزها با تعامل و توافق صورت گيرد.

هاشمي ابراز اميدواري كرد كه اين دانشگاه در آينده اي نزديك به بهترين سطح مورد نظر دست يابد و در عرصه بين المللي هم موفقيتهايي كسب كند.


آمار بازدید: 107 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image