ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه استاندارد در ساختمان‌های دانشگاهی رعایت نمی‌شود

استاندارد در ساختمان‌های دانشگاهی رعایت نمی‌شود

وزیر علوم با اشاره به عدم رعایت استاندارد در ساختمان‌های دانشگاهی و قدمت چند صد ساله ساختمان‌های دانشگاهی در غرب گفت: در احداث ساختمان‌های دانشگاهی به اندازه منازل مسکونی نیز استاندارها رعایت نمی‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رسیدن به اهداف آموزش عالی و افق‌های ترسیم شده باید محور فعالیت‌های مسئولان آموزش عالی قرار گیرد و اشتغال به امور اداری روزانه ما را از این اهداف دور نکند.

وی اظهار داشت: نباید فعالیت‌های روزمره بخش اعظم وقت مسئولان آموزش عالی به ویژه معاونان اداری- مالی دانشگاه‌ها را به خود اختصاص دهد؛ لذا باید دقت کنیم این موضوع ما را از چشم انداز و اهداف آموزش عالی غافل نکند.

وی رسیدن به دانشگاه نسل سوم و کارآفرین را که برخی زیر ساخت‌های آن از دهه‌های پیش آماده شده است، از جمله اهداف آموزش عالی نام برد و تربیت دانش آموختگان کارآفرین، داشتن همکاری با مراکز علمی جهان و تنوع بخشی به درآمدهای اختصاصی را از ویژگی‌های دانشگاه‌های نسل سوم برشمرد.

فرجی دانا افزود: در دانشگاه نسل سوم دانشجویان طوری تربیت می‌شوند که نوآور و کار آفرین باشند و نه جویای کار؛ یعنی افرادی باشند که با خلاقیت و به ثمر رساندن ایده‌هایشان، برای جامعه ارزش افزوده خلق کنند.

وزیر علوم، ایجاد مراکز رشد فناوری، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان را از ضروریات ساختاری دانشگاه‌های نسل سوم یاد کرد و افزود: دانشگاه‌ها با ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و هدایت اعضای هیئت علمی، دانشجویان و فارغ التحصیلان به پژوهش‌های کاربردی، راهکارهای تنوع بخشی به در آمدهای دانشگاه را افزایش دهند.

وی تاکید کرد: در هر دانشگاهی باید یک دفتر ارتباط با دانش آموختگان ایجاد شود و با هماهنگی آن انجمن، از این پتانسیل در شرکت‌های دانش بنیان استفاده شود.

فرجی دانا گفت: ارتباط مستمر با دانش آموختگان و رصد بازدهی آنها در بازار کار می‌تواند میزان اثربخشی و کیفیت آموزش‌های دانشگاهی را روشن کند.

وی همچنین از ایجاد بنیادهای حمایت کننده مرتبط با دانشگاه‌ها به عنوان یکی دیگر از راهکارهای تامین هزینه دانشگاه‌ها نام برد و گفت: در برخی دانشگاه‌های معتبر دنیا بخش مهمی از درآمدهای اختصاصی از کانال بنیادهای خیریه انجام می‌شود.

فرجی دانا در تبیین بین المللی شدن به عنوان سومین شاخصه دانشگاه‌های نسل سوم گفت: دانشگاه‌ها باید با دانشگاه‌های معتبر دنیا، رشته‌ها و دوره‌های تحصیلی مشترک ایجاد کنند و رفت و آمد اعضای هیئت علمی و دانشجویان به میزان زیادی وجود داشته باشد.

وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود بر مصرف بهینه انرژی، رعایت استاندارد در ساخت و سازها و انضباط مالی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور تاکید و اظهار داشت: متاسفانه در احداث ساختمان‌های دانشگاهی به اندازه منازل مسکونی نیز استاندارها رعایت نمی‌شود.

وی به قدمت چند صد ساله ساختمان‌های دانشگاهی در غرب اشاره کرد و از اینکه در دانشگاه‌های ما حداکثر عمر مفید ساختمان‌ها تا30سال در نظر گرفته می‌شود ابراز تاسف کرد.

فرجی دانا در جمع معاونان اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری بر رعایت انضباط مالی تاکید کرد و گفت : تصویب بودجه تفصیلی دانشگاه‌ها در هیات‌های امنا حداکثر تا خرداد ماه هر سال از مشخصه‌های انضباط مالی است.

انتهای پیام/

آمار بازدید: 126 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image