ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش اساتید نقش محوری در امر پژوهش دانشگاه‌ها دارند

اساتید نقش محوری در امر پژوهش دانشگاه‌ها دارند

رئیس دانشگاه فرهنگیان بر پژوهش و طرح‌های تحقیقی دانشجویان در دانشگاه‌‌ها تأکید کرد و گفت: اساتید در دانشگاه‌ها در امر پژوهش نقش مهم و محوری دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر محمود مهرمحمدی شامگاه دوشنبه در همایش ملی «جایگاه پژوهش تربیتی در نظام آموزشی ایران، فرصت‌ها و چالش‌ها» در دانشگاه ملایر با اشاره به جایگاه پژوهش در جامعه اظهار داشت: جامعه‌ای که در آن تحقیق و پژوهش بیشتر باشد، توسعه یافته‌تر است.

وی با بیان اینکه اساتید در دانشگاه‌ها در امر پژوهش نقش مهم و محوری دارند، افزود: اساتید با درک جایگاه والا و موقعیت خطیر خود دانشجویان را چون شمعی فروزان در مسیر روشنایی و دانایی هدایت می‌کنند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: اساتید و هیئت علمی در دانشگاه‌ها با هدایت دانشجویان در امر پژوهش و تحقیق آنها را برای راهبری تعلیم و تربیت فردای میهن اسلامی آماده می‌سازند.

وی برگزاری همایش‌هایی را با چنین عناوینی پر معنا و قابل توجه خواند و گفت: هرچه تلاش ما در امر پژوهش بیشتر باشد جامعه‌ای موفق‌تر و توسعه یافته‌تر خواهیم داشت.

مهرمحمدی گفت: این همایش کمک می‌کند تا گام‌های بعدی را با صحت و استحکام بیشتری برداریم.

وی خواستار رفع موانع و آفت‌های پیش روی امر تحقیق و پژوهش شد و تصریح کرد: در این زمینه باید از دانشجویان و تحقیقات نو و کاربردی حمایت شود.

رئیس دانشگاه ملایر نیز در ادامه با اشاره به موفقیت‌های دانشجویان کشورمان در طول انقلاب اسلامی گفت: امروز پیشرفت‌های دانشمندان جوان ایرانی زبانزد دنیاست.

بهمن امانی موفقیت‌های امروز جوانان ایران را به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: تا پیش از پیروزی انقلاب دستیابی به بسیاری از علوم و فنون برای ما یک رویا بود.

وی اضافه کرد: امروز در دانشگاه‌ها افراد زبده و توانمندی را با تحصیلات تکمیلی تربیت و به جامعه تحویل می‌شود.

رئیس دانشگاه ملایر با بیان اینکه همه موفقیت‌های امروز دانشجویان در دانشگاه‌ها حاصل تلاش اساتید دلسوز و تلاشگر است، یادآور شد: کار معلمی کمتر از جهاد و شهادت نیست.

وی با اشاره به موفقیت‌های دانشجویان دانشگاه ملایر طی سال‌های اخیر بیان داشت: امروز دانشگاه ملایر با داشتن بیش از 70 رشته تحصیلی به رشد و بالندگی رسیده است.

امانی حمایت از طرح‌ها و پژوهش‌های کاربردی را از اولویت‌های این دانشگاه خواند و گفت: تاکنون نیز از طرح‌های کابردی در همه زمینه‌ها حمایت شده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ملایر اظهار داشت: خداوند به عنوان تربیت کننده حقیقی انسان است و در این زمینه تربیت انسان معنا پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام احمد فراهانی با اشاره به دیدگاه استاد مطهری در خصوص امر مهم تربیت گفت: تربیت شکوفایی استعدادهای بالقوه در افراد تربیت‌پذیر است.

وی افزود: خداوند با خلق موجودات پس از خلقت هر موجودی هدایت به معنای تربیت را به اندازه ظرفیت آن‌ها داده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ملایر با بیان دیدگاه فلاسفه در خصوص امر تربیت گفت: هماهنگی و هنجارسازی انسان‌ها نیز یک نوع تربیت است و انسان تربیت یافته پایبند ارزش‌هایی است که در آن تغییری وجود ندارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس نیز با اشاره به اینکه ارزش علم بسیار بالا بوده و نگاه به عالم عبادت است، اظهار داشت: اگر ما در علوم مختلف پیشرفت‌هایی بالایی داشته باشیم اما مسیر اشتباه باشد، دچار مشکل می‌شویم.

احمد آریایی‌نژاد ارج نهادن به پژوهش و تلاش دانش‌آموزان و دانشجویان را خواستار شد و گفت: امیدواریم این پژوهش‌ها صرفاً تئوری نبوده و نتایج عملی آن را هرچه بهتر در جامعه ببینیم.

دبیر علمی همایش نیز از ارسال 136 مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد و گفت: پس از بازنگری اولیه و ارزشیابی توسط داوران، 81 مقاله پذیرش شد.

علی نوری افزود: تعداد 27 مقاله برای ارائه در قالب سخنرانی و 54 مقاله در قالب پوستر انتخاب شدند.

آمار بازدید: 294 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image