ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار تفاهم وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش و ورزش و جوانان

تفاهم وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش و ورزش و جوانان

تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های متقابل وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان طی مراسمی به امضای محمود گودرزی و علی‌اصغر فانی رسید.


به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در جریان امضای تفاهم‌نامه توسعه همکاریهای متقابل وزارت خانه‌های ورزش و جوانان و آموزش و پرورش، علی اصغر فانی - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه توسعه مشارکت در همه زمینه‌ها یکی از سیاست‌های راهبردی این وزارتخانه است، گفت: مقام معظم رهبری نیز بر روی همکاری سایر دستگاه‌ها با وزارت آموزش و پرورش تاکید دارد و این تفاهم‌نامه در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری تدوین و به امضا می‌رسد.

وی ادامه داد: نیمی از دانش‌آموزان محصل در دوره متوسطه اول و دوم جوان هستند و در بخش جوانان وزارت ورزش و جوانان ظرفیت‌هایی وجود دارد که می‌توان از آنها برای توانمندکردن این گروه بهره‌مند شد.

همچنین وزارت آموزش و پرورش می‌تواند در راستای استعدادیابی و رشد و شناخت استعدادهای ورزشی موثر باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما معلمین ورزش زیادی داریم که می‌توانند مورد استفاده وزارت ورزش قرار بگیرند، گفت: علاوه بر این می‌توان از تخصص وزارت ورزش و جوانان نیز برای توانمندکردن معلمان ورزش بهره جست.

فانی ادامه داد: اجرای پروژه‌های آموزشی و پژوهشی مفید و همچنین استفاده از فضاهای ورزشی موجود می‌تواند زمینه همکاری و توسعه مشارکت دو وزارتخانه را فراهم کند.

امضای این تفاهم‌نامه نیز در راستای هم افزایی میان این دو وزارتخانه انجام می‌شود و تدبیر دولت یازدهم برای افزایش بهره وری است.

وی با بیان اینکه امروز آغاز یک حرکت است و عملیاتی کردن مفاد این تفاهم نامه از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: این امر می‌تواند باعث رونق فعالیت در هر دو وزارتخانه شود.

به گزارش ایسنا، در متن تفاهم نامه توسعه همکاریهای متقابل وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش آمده است:

" نسل جوان و مسائل مرتبط با آن از مهمترین اصول مورد توجه دولت تدبیر و امید است. لازم است همه دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌های مربوط به جوانان، این قشر آینده ساز جامعه اهتمام لازم را به عمل آورند. تاثیرات ثمربخش، فراگیر و پایدار تربیت بدنی و ورزش در تامین سلامت و تندرستی افراد جامعه به ویژه رشد استعدادها و ترویج رفتارهای اخلاقی نسل جوان بر کسی پوشیده نیست. تدوین،‌مبادله و اجرای تفاهم نامه‌های مبتنی بر توسعه همکاریهای بین سازمان‌ها و ارگان‌های متولی امور نوجوانان و جوانان می‌تواند ضمن یکپارچه سازی و صرفه جویی در منابع انسانی، کالبدی و مالی و اجتناب از پراکندگی و موازی کاری ضامن رشد و پیشرفت این قشر سرنوشت ساز باشد.

بدین منظور برای تحقق اهداف و ماموریت‌های مندرج در سند چشم انداز 1404، سیاست‌های کلی ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری و مندرجات برنامه پنجم توسعه این تفاهم نامه میان دو وزارت آموزش و پرورش و ورزش و جوانان به منظور ایجاد زمینه همکاری و هماهنگی در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های دو جانبه ورزش و امور جوانان از طریق توسعه اقدامات تعاملی و زمینه سازی برای استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود و در نهایت پرورش جوانانی آرمانگرا، سالم، دیندار و با همت امضا می‌شود. "

به گزارش ایسنا، ترویج فرهنگ دینی، اخلاقی و ورزشی با پیروی از زندگی ائمه معصومین در میان نسل جوان، هماهنگی و هم جهت نمون برنامه‌ها و تقسیم کار در مسیر ترقی ورزشکاران و جوانان کشور، استفاده بهینه از منابع و امکانات دو وزارتخانه در زمینه‌های مختلف جهت توسعه امور ورزش و جوانان، کمک به رشد و توسعه ورزشهای پرورشی، همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای کشور، توانمندسازی نونهالان، نوجوانان و جوانان کشور و غنی سازی اوقات فراغت آن با فعالیت‌های مفید و سازنده و تبیین وظایف و همکاری متقابل دو وزارتخانه از جمله اهداف مندرج در این تفاهم نامه است که در پنج محور و 27 ماده نگاشته شده است.

آمار بازدید: 175 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image