ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار سایر اخبار لزوم دقت خانواده‌ها در خرید لوازم‌التحریر در سال تحصیلی جدید

لزوم دقت خانواده‌ها در خرید لوازم‌التحریر در سال تحصیلی جدید

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: سال تحصیلی جدید آغاز عملیات اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.



به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کویر، "ابراهیم شیخ بهایی" سه‌شنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان اظهار کرد: سال تحصیلی جدید مجموعه سیاست های تحولی وزارت آموزش و پرورش را در خود قرار داده است.



شیخ بهایی تصریح کرد: در دوره وزارت آقای حاجی بابایی حرکتی آغاز شد که با استفاده از مجموع دستاوردهای دوران گذشته و حضور جمع کثیری از دانشمندان و دست اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت اسلامی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین و تصویب شد.


وی بیان کرد: سال تحصیلی جدید آغاز عملیات اجرایی این سند است که قانون اساسی آموزش و پرورش و نقشه راه می باشد و امیدواریم با اجرای آن آینده درخشانی پیش روی نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی قرار گیرد.


مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به استقرار رسمی نظام آموزشی جدید از سال تحصیلی جدید و اجرایی شدن پایه ششم ابتدایی افزود: اعتقاد دانشمندان و متخصصان امر بر این است که اصلی تری و اساسی ترین دوره تربیتی دوره ابتدایی بوده و مجموع آموزش هایی که می شود به فرد منتقل کرد، در این دوره است و براین اساس یک سال به دوره ابتدایی افزوده شد.


وی گفت: یکی از سیاست های تحولی آموزش و پرورش توجه ویژه و حاکمیت رویکرد قرآنی در آموزش و پرورش است که در سال تحصیلی جدید رسما مدارس قرآنی به متن برنامه تعلم و تربیت وارد شده و شکل گرفته اند.


شیخ بهایی اظهار کرد: توسعه مدارس خاص از جمله استعدادهای درخشان و نمونه دولتی مورد درخواست والدین در استان بود که در سال جاری 16 دبیرستان جدید را در حوزه نمونه دولتی و 19 دبستان شاهد را در استان کرمان تاسیس کرده ایم.


وی با اشاره به حرکت به سوی عدالت آموزشی تصریح کرد: راه اندازی مجتمع های آموزشی و پرورشی در سراسر استان و به ویژه در مناطق روستایی از جمله اقدامات در راستای برقراری عدالت آموزشی است.


شیخ بهایی افزود: در سال جاری تعداد 3 هزار و 200 نفر از همکاران ما در آموزش و پرورش استان کرمان متقاضی انتقال بوده اند که 2 هزار و 500 نفر از آن ها جا به جا شد و این کار در آموزش و پرورش استان بی سابقه بوده است.


وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت بسیار بد طراحی لوازم التحریر در بازار تاکید کرد: تولیدکنندگان این وسائل اقدام به چاپ و طراحی علائم شیطان پرستی بر روی لوازم التحریر کرده‌اند که ما به مدارس اعلام کرده‌ایم تا جایی که امکان دارد از استفاده این گونه وسائل جلوگیری کرده و رسانه‌ها نیز باید اطلاع رسانی کنند تا خانواده‌ها در جریان قرار گرفته و با این امر مقابله كنند.


مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به لزوم برقراری توسعه متوازن در رشته‌های تحصیلی افزود: موظف هستیم تا پایان برنامه پنجم پوشش رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش را به 50 درصد برسانیم که اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد شد.


وی در ادامه با اشاره به آغاز به کار رسمی دانشگاه فرهنگیان در کشور و استان کرمان بیان کرد: یکی از اتفاقات بسیار خود در حوزه تعلیم و تربیت تاسیس دانشگاه فرهنگیان بود که آموزش و پرورش می‌تواند نیروی مورد نیاز خود را از بین نیروهای علمی برتر با انجام مصاحبه‌های عمومی و تخصصی، تائید صلاحیت و ... بپذیرد.

آمار بازدید: 313 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image