ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه جامعه نیازمند جلوه‌های معلمی شهید مطهری است

جامعه نیازمند جلوه‌های معلمی شهید مطهری است

رییس مرکز هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه‌های کشور گفت: جامعه نیازمند جلوه‌های معلمی مطهری است و همان‌گونه که این شخصیت حرمت زیادی برای اساتید خود قائل بود باید این تکریم نیز توسط دانشجویان صورت گیرد.


به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین «سیدمهدی ساداتی‌نژاد» در مراسم تجلیل از اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایلام، اظهار کرد: براساس سخنان حضرت امیر(ع) در کتاب اصول کافی کسی که دانش را بیاموزد و به آن عمل کند و تعلیم دهد در ملکوت آسمان‌ها بزرگ داشته می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های بارز شهید مطهری به عنوان یک الگو برای اساتید و دانشجویان وجهه پرکاری است که با وجود مشغله کاری زیاد صحنه مطالعه و نگارش را خالی نکرد و 80 اثر ارزشمند علمی و مطالعاتی را برای علم‌آموزان به یادگار گذاشت که همگی آنها قابل توجه هستند. پس بهتر آن است تعلیم و تربیت به همراه مطالعه و نگارش باشد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های بارز شهید مطهری نکته‌سنجی و تیزبینی است که مطلب را بصورت دقیق استنباط و تحلیل می‌کرد و تعلیم و تربیت نزد وی از قداست خاصی برخوردار بود.

ساداتی‌نژاد اضافه کرد: شهید مطهری شخصیتی نواندیش بود و مسائلی را پیش‌بینی می‌کرد که کسی به آنها توجه نمی‌کرد.

وی گفت: جامعه نیازمند جلوه‌های معلمی مطهری است و همان‌گونه که این شخصیت حرمت زیادی برای اساتید خود قائل بود باید این تکریم نیز توسط دانشجویان صورت بگیرد.

ساداتی‌نژاد از راه‌اندازی مرکز هم‌اندیشی اساتید و نخبگان در دفتر مقام معظم رهبری در 13 سال پیش سخن گفت و افزود: هر نظامی که به نظر و دیدگاه اساتید و نخبگان بها ندهد رو به توسعه نمی‌رود پس نهاد رهبری با توجه به این اصل در قالب هم‌اندیشی و دریافت دیدگاه نخبگان برپا شد.

وی به دو بخشی بودن اهداف این مرکز اشاره کرد و گفت: یک بخش مرکز هم‌اندیشی دیدگاه‌های نظری است که موجب دانش‌افزایی می‌گردد و دیگر بخش آن نیز برای حل مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است.

رییس مرکز هم‌اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه‌های سراسر کشور با بیان اینکه هدف این مرکز استفاده از دیدگاه و راهکاری‌های اساتید و نخبگان در سه سطح است، تصریح کرد: اولین سطح دانشگاه است که از دیدگاه‌ها اساتید برای حل مشکلات موجود در دانشگاه بهره‌گیری می‌کند دوم در سطح شهر و استان است که در این سطح استانداران، فرمانداران و بخشداران از دیدگاه‌های اساتید و نخبگان علمی در مسائل مهم استان و شهر استفاده کنند و در سطح سوم که اساتید در فضای ملی و دستگاه‌های تصمیم‌ساز به ارائه راهکار و ایده بپردازند تا گشایش‌گر مسائل در سطح ملی باشند.

انتهای پیام

آمار بازدید: 179 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image