ارتباط مستقیم با 30562 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور در نتایج کنکور اشتباهی رخ نداده است/ کسری بودجه 4500 میلیاردی دانشگاه‌ها

در نتایج کنکور اشتباهی رخ نداده است/ کسری بودجه 4500 میلیاردی دانشگاه‌ها

معاون اداری مالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اعتراضات جمعی از داوطلبان کنکور به نتایج انتخاب رشته، گفت: قانون پذیرش دانشجو امسال با تغییراتی مواجه بود که مشکلات زیادی را به وجود آورد. طبق گزارشی که رییس سازمان سنجش ارائه کرد، اتفاقی جز اعمال سوابق تحصیلی و تغییرات سهمیه در کنکور رخ نداده و هیچ اشتباهی نشده است.


به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر غلامحسین امید در مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه صنعتی‌شریف افزود: در اعلام نتایج کنکور فقط قانون اجرا شده است. دستگاه‌های دیگر نباید ورود کنند و اجازه دهند تا آموزش عالی خودش تصمیم بگیرد.

وی همچنین ضمن آرزوی موفقیت برای سرپرست جدید دانشگاه شریف، گفت: دانشگاه شریف افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی ایران است و هرکسی که برای این دانشگاه کاری انجام دهد، وظیفه‌اش بوده است و امیدوارم شاهد پیشرفت‌های بهتر این دانشگاه باشیم.

کسری 4500 میلیارد تومانی بودجه جاری و پروژه‌ای دانشگاهها
توقف بسیاری از پروژه‌های 5 تا 80 درصدی
وی ضمن تشکر از دکتر فتوحی برای قبول سرپرستی دانشگاه شریف گفت: دانشگاه شریف از معدود دانشگاه‌هایی است که دارای برنامه توسعه راهبردی هستند. ما الگویی آماده کرده‌ایم که در این الگو از تجربه دانشگاه‌هایی که دارای برنامه راهبردی بودند، استفاده کردیم. این الگو می‌تواند مورد استفاده دانشگاه‌های دیگر هم قرار بگیرد.

معاون وزیر علوم با ابراز تاسف از وضعیت آموزش عالی در سال‌های اخیر گفت: ظرف آموزش عالی در نظام بودجه‌ای کشور، محدود است. در حال حاضر آموزش در بخش جاری دانشگاه‌های کشور، 1500 میلیارد تومان کسری بودجه وجود دارد.

امید ادامه داد: همین‌طور 3000 میلیارد تومان کسری بودجه در بخش پروژه‌ای دانشگاه‌ها وجود دارد و بسیاری از پروژه‌های 5 تا 80 درصدی متوقف شده‌اند و با رشدی که در تورم کشور وجود دارد، احتمالا اجرای طرح‌های جدید 20 سال به طول بی‌انجامد.

بار خدمات رفاهی دانشجویان باید از دوش دانشگاه‌ها برداشته شود
وی با اشاره به طرح‌های مطرح شده در اجلاس روسای دانشگاه‌ها که در مشهد برگزار شد، گفت: در این اجلاس سعی شد به منابع آموزش عالی نگاه جدیدی شود و دو راه‌حل مطرح شد. راه‌حل اول این بود که باید بودجه دانشگاه‌ها بیش از صددرصد افزایش پیدا کند و کسری بودجه به صفر برسد که این امر غیرممکن است. راه‌حل دیگر تغییر رویه‌ها است. در شرایط فعلی باید از روش و منابع جدید استفاده شود و وابستگی دانشگاه به بودجه دولت کاهش پیدا کند.

معاون وزیر علوم ادامه داد: در وزارت علوم تیمی برای تصمیم‌گیری در این مورد پیش‌بینی شده است. دانشگاه‌های بزرگ در این وضعیت نامطلوب بیشتر آسیب دیدند و برخی از آسیب‌ها مانند فرسودگی تجهیزات در طولانی‌مدت خود را نشان می‌دهد.

امید با تاکید بر اینکه فرجی‌دانا و نجفی نگاه ویژه‌ای به دانشگاه‌های برتر داشتند، اظهار کرد: در قانون برنامه پنجم 10 دانشگاه برتر تعریف شده است که نگاه ویژه‌ای به آنها وجود دارد اما اقداماتی که برای این دانشگاه‌ها انجام می‌شود، نباید فقط در کوتاه‌مدت پاسخگو باشد.

وی با اشاره به طرح دیگری که قرار است در آموزش عالی اجرا شود، گفت: باید بار خدمات رفاهی دانشجویان از روی دوش دانشگاه‌ها برداشته شود. روسای دانشگاه‌های برتر کشور نباید دغدغه‌ای مانند تغذیه و خوابگاه داشته باشند. قرار بود سال گذشته این طرح انجام شود که به تعویق افتاد اما امسال برای اجرای آن اتفاق نظر وجود دارد و اگر امکان‌پذیر باشد، تا چهار یا پنج سال آینده، هزینه رفاهی از دوش دانشگاه‌ها برداشته خواهد شد.

معاون وزیر علوم ادامه داد: امیدواریم با اجرای این طرح و تامین بودجه رفاهی دانشگاه‌ها توسط دستگاه‌های دیگر، دانشگاه‌ها فقط به علم بپردازند و وضعیت دانشگاه بهبود پیدا کند.

امید با تاکید بر کسری بودجه در بخش آموزش عالی اظهار کرد: میزان بودجه‌ای که امسال به بخش آموزش عالی کشور که شامل 120 دانشگاه که دارای 180 ردیف هستند، اختصاص داده شد، 4000 میلیارد بوده است. این مبلغ از کل بودجه کشور عدد کوچکی است.

وی با اشاره به اقدامات خیرین در حوزه آموزش عالی گفت: طرح دیگری که به دنبال توسعه آن هستیم، بهره‌مندی از حمایت خیرین است. دانشگاه شریف در این امر پیش‌رو است و اتفاق خوبی که قرار است در این زمینه بیفتد، این است که شرایطی فراهم شود تا ایرانیان مقیم خارج از کشور قادر باشند به اجرای پروژه‌ها کمک کنند.

معاون وزیر علوم با اشاره به متوقف ماندن پروژه ساخت پردیس شریف در منطقه 22 افزود: در سال‌های گذشته نگاه اشتباهی مبنی بر عدم وجود دانشگاه‌ها در شهر به وجود آمد. به همین دلیل طرح‌های توسعه متوقف شدند. امیدواریم این طرح‌ها دوباره راه‌اندازی شوند. طرح پردیس جدید دانشگاه صنعتی‌شریف در منطقه 22 هم در دستور کار است.

آمار بازدید: 502 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image