ارتباط مستقیم با 30730 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دبيرخانه تحول راهبردي بزودي در جهاد دانشگاهی راه‌اندازي مي‌شود

دبيرخانه تحول راهبردي بزودي در جهاد دانشگاهی راه‌اندازي مي‌شود

شصت و هشتمین گردهمایی معاونان فرهنگی واحدهای جهاددانشگاهی سراسر کشور و روسای مراکز، سازمانها و مدیران عامل موسسات تابع معاونت فرهنگی با شعار قرآن، جهاد، بیداری و عزت یادواره معلم اخلاق، شهید محراب آیت ا... مدنی با حضور بیش از 40 نفر از روسا و معاونان این نهاد به میزبانی جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.



به گزارش سرويس دانشگاهي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر محمدحسین يادگاري رئیس جهاد دانشگاهی در مراسم گشایش گردهمایی معاونان فرهنگی واحدها، مراكز و سازمان‌هاي جهاددانشگاهی از راه‌اندازي دبيرخانه تحول راهبردي در جهاد دانشگاهي خبر داد.


وي با بيان اينكه بعد از گذشت سال‌ها از عمر جهاددانشگاهی هنوز جایگاه این نهاد برای دستگاه‌های اجرایی در نظام جمهوری اسلامی ایران مشخص نیست، ادامه داد: اگر دستگاه‌های دولتی و اجرایی فعالیت‌های ما را موازی با کارها و عملکرد دستگاه خود بدانند این مهم هم ریشه درونی و هم به عدم نگاه درست دستگاه‌‌ها به این نهاد انقلابی برمی‌گردد.


وی گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند با توجه به پشتیبانی‌های مقام معظم رهبری و هم پیگیری‌هایی که از درون انجام می‌گیرد جایگاه اصلی خود را حفظ کند.


یادگاری خاطرنشان شد: نیاز به مهندسی و تحول بیش از پیش در جهاد دانشگاهی احساس می‌شود و البته در این صورت است که فعالیت‌های جهاد دانشگاهی بر اساس نیاز نظام جمهوری اسلامی ایران تبین می‌شود. در همين راستا تجربه نشان داده است كه واحد‌هایی از جهاد دانشگاهی که با تلاش و خلاقیت عجین شده‌اند پناهی برای سایر دستگاه‌ها هستند.


وی با بیان اینکه دو مشکل اساسی گریبانگیر جهاد دانشگاهی است، تصریح کرد: عدم توجه جدی مسئولان در این 32 سال به فعالیت‌های جهاددانشگاهی علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری و عدم مهندسی جدید و تغییر در زیر ساخت‌ها مشکلاتی هستند که گریبانگیر جهاد دانشگاهی است.


وی با بیان اینکه باید با حفظ هویت انقلابی در برخی از زیر ساخت‌های این نهاد تغییراتی انجام داد، تاکید کرد باید با دستگاه‌های اجرایی ارتباط بیشتری برقرار کرد.



معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي:کارهای فرهنگی توام با پژوهش نیست


مهندس علیرضا زجاجی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: کارهای فرهنگی انجام شده در دانشگاهها برای دانشجویان، توام با پژوهش نیست و برنامه‌های فرهنگی برای جوانان تکراری شده است.


وي در گردهمایی معاونان فرهنگی جهاددانشگاهی با تاکید بر اینکه اجرای کارهای فرهنگی برای دانشجویان باید بر مبنای پژوهش‌های علمی و تجربیات عملی باشد گفت: جهاد دانشگاهی با توجه به سوابق طولانی حضور در محیط دانشگاهی، بهترین بستر برای انجام چنین کارهای تحقیقاتی است.


وی با بیان اینکه فعالان فرهنگی که مدعی هستند برای دانشگاهیان و دانشجویان کار می‌کنند، باید در برنامه‌های خود قدری تامل کنند گفت: در این میان کار جهاد دانشگاهی بعنوان یک نهاد فرهنگی دو چندان است.


معاون فرهنگی جهاددانشگاهی یادآور شد: برای اجرای برنامه های فرهنگی باید، نیاز سنجی عمیق‌تر و دقیق‌تر صورت گیرد تا بتوان برنامه‌های بهتری از نظر کمیت و کیفیت ارائه داد.


زجاجی با ابراز تاسف از اینکه رویکردهای فعالیتی جهاد دانشگاهی در بین دانشجویان چندان شناخته شده نیست، گفت: دانشجویان صرفا با رویکردهای آموزش و پژوهشی جهاد دانشگاهی آشنا هستند حال آنکه اگر جهاد دانشگاهی و حوزه‌های فعالیت این نهاد را بهتر بشناسند، به سمت این نهاد انقلابی سوق پیدا خواهند کرد.


وي با اشاره به نیازهای فرهنگی دانشجویان گفت: متاسفانه متولیان امر ارزیابی دقیقی از نیازهای فرهنگی صورت نمی‌دهند،‌در حاليكه باید برنامه‌های فرهنگی متناسب با شرایط و نیازهای جوانان و نیز مطابق برنامه و مقتضیات جامعه اجرا شود.


وی حضور جهاد دانشگاهی در بستر دانشگاه و تعامل با دانشجویان را از نکات مثبت این نهاد عنوان کرد و گفت: جهاد دانشگاهی می تواند بر مبنای پژوهش‌های علمی و تجربیات عملی زبان و نیاز دانشجویان را بهتر درک کند.


زجاجی با اشاره به اقبال عمومی مردم از کتابهای شهید مطهری با گذشت چندین دهه از زمان تالیف آنها گفت: مطهری علوم دینی را متناسب با نیازهای جامعه ارائه کرده است و برای همین کتابهای وی از اقبال عمومی برخوردار است.


وی عالم بودن، زمان شناس بودن و با شجاعت بودن را از مولفه اصلی متولیان فرهنگی در جامعه عنوان کرد و گفت: تبلور این خصوصیات در کارهای فرهنگی باعث رغبت جوانان به نهادهای فرهنگی خواهد شد.


معاون فرهنگی جهاددانشگاهی تصریح کرد: در جهاد دانشگاهی کشور برای حوزه فرهنگی نیز برنامه‌ریزی وسیعی صورت گرفته و بر همین اساس سند جامع فرهنگی با توجه به پنج سند بالادستی تهیه و تدوین و برای اجرا به استان ها نیز ارسال شده است.


به گزارش ايسنا، تبادل تجربیات و انجام تعاملات و رفع مسائل و مشکلات موجود، انجام هماهنگی‌های لازم و تشریح جزئیات برنامه های فرهنگی به منظور حضور فعال تر در محیط‌های دانشگاهی در شروع سال تحصیلی جدید، توضیح و تشریح دیدگاههای مقام معظم رهبری و تبیین شرایط خاص ملی و منطقه‌ای و بین المللی جمهوری اسلامی و اهداف سیاسی و فرهنگی جهاددانشگاهی، رصد و اعمال هدایتهای فرهنگی با تبادل اطلاعات و تجربیات مطابق سیاستهای مصوب فرهنگی، پیشبرد مفاد تفاهم نامه امضاء شده با معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری، مبنی بر حضور هر چه بیشتر جهاددانشگاهی در عرصه فرهنگی دانشگاهها از اهداف مهم برگزاری این گردهمایی بوده است.


گفتنی است در مراسم افتتاحیه گردهمایی از نرم افزار چند رسانه‌ای شهدا و ایثارگران جهاددانشگاهی رونمایی شد که این نرم افزار به عنوان نسخه اول از مجموعه اطلاعات و پرونده شهدا و ایثارگران بوده که دارای آمار تفکیکی و اطلاعات نیروهای جبهه و جهاد است و با هدف قابل دسترس بودن برای همه واحدها تهیه شده است.

برگزاری دو کارگاه آموزشی، ارائه گزارشات پژوهشی، آموزشی و فرهنگی، سخنرانیها و بازدید از روستای تاریخی کندوان و مجموعه تفریحی، فرهنگی مقبر الشعراء و پارک ائل گلی از دیگر برنامه‌هایی بود که در حاشیه این گردهمایی برگزار شد.

آمار بازدید: 382 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image