ارتباط مستقیم با 30632 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار سایر اخبار سقف دریافتی حق‌التدریسی‌ها باید 10 درصد کاهش یابد/ کتاب به زبان مادری تهیه و تدوین نمی‌شود

سقف دریافتی حق‌التدریسی‌ها باید 10 درصد کاهش یابد/ کتاب به زبان مادری تهیه و تدوین نمی‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: در دولت تدبیر و امید سیاست جذب نیرو صرفا از طریق دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.



به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه ایلام، دکتر «حمیدرضا کفاش» در نشست خبری در ایلام اظهار کرد: در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم نقش رسانه برای تکریم پیشکسوتان و معلمان نقشی بی‌بدیل است و این هفته می‌تواند فرصتی برای تولد دوباره بازنشستگانی باشد که عمری در راه تعلیم و تربیت سپری کرده‌اند.


کفاش اضافه کرد: استخدام‌ها در اواخر دولت قبلی در قالب طرح «مهرآفرین» صورت گرفت که این استخدامی‌ها برای جذب نیروهای همکار دولت بود که در بخش آموزش و پرورش صورت گرفتکه هم آثار مثبت و هم آثار مخربی به همراه داشت.


معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در حوزه جذب چون طرح 6.3.3 در حال اجرا بود استخدام‌ها انجام شد ولی در دولت تدبیر و امید سیاست جذب نیرو صرفا از طریق دانشگاه فرهنگیان خواهد بود تصریح کرد: در راستای جذب نیرو در آموزش و پرورش به نهضتی‌ها و مربیان پیش دبستانی بدهکاریم و برنامه‌های مدونی برای این افراد در نظر خواهیم داشت.


وی به سیاست آینده وزارتخانه در بحث استخدام‌ها و جذب نیرو اشاره و بیان کرد: سیاست آینده وزارت آموزش و پرورش در جذب، طرح “بوم برای بوم” است که این موضوع با بومی بودن تفاوت‌هایی دارد که در تعریف بوم ممکن است 3 شهرستان یک بوم باشد.


کفاش تاکید کرد: در وزارت آموزش و پرورش هم نیاز به نیرو داریم که حل این مشکل نیازمند تدبیر بازنشستگی است که این امر در سنوات گذشته به درستی انجام نشد و در همین راستا برای ارتقا سطح علمی فرهنگیان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه فرهنگیان راه‌اندازی شده است.


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کتاب به زبان مادری تهیه و تدوین نخواهد شد عنوان کرد: در حوزه پرورشی در زمینه فرهنگ بومی در قالب سرود با لباس محلی در حال برنامه‌ریزی برای اجرای جشنواره هستیم.


وی با اشاره به اینکه سرودهای محلی به صورت بسته‌های فرهنگی تهیه و در بین استان‌ها توزیع خواهند شد گفت: در بخش پرورشی حضور اقوام با آداب، لباس و زبان مادری در جشنواره‌های دانش آموزی را پررنگ خواهیم کرد.


کفاش همچنین به کسری حق التدریس در سال جاری اشاره و بیان کرد: در سال 93 سقف دریافتی حق التدریسی‌ها باید 10 درصد کاهش یابد و در بودجه امسال نیز اعتبارات خاصی برای حوزه ورزش مدارس دریافت کرده‌ایم.


معاون وزیر آموزش و پرورش در تشریح تدابیر مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان افزود: راه مبارزه با این شبیخون، تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی است که در راستای تحقق این امر باید به ادبیات کهن خودمان بازگردیم که نقل ادبیات قدیم ایران، شاهنامه خوانی، حافظ شناسی، نماز و گسترش فرهنگ مفاهیم قرآنی، احیای دارالقرآن‌ها برای تربیت متخصصین قرآنی از جمله برنامه‌هاست.


وی تقویت شوراهای دانش آموزی را از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه پرورشی در سال جاری اعلام و عنوان کرد: در سال جاری هفتمین دوره مجلس دانش آموزی را برگزار خواهیم کرد.


کفاش همچنین با اشاره به 3 اصل اساسی در برنامه‌های حوزه پرورشی و فرهنگی وزارت در سال جاری گفت: بازگشت به ادبیات کهن ایرانی، نماز و عترت و ایجاد خودباوری 3 برنامه اصلی حوزه پرورشی و فرهنگی در وزارت است .


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در بودجه سال 93 ردیف توسعه و تجهیز اردوگاه‌ها که سال گذشته حذف شده را احیا کردیم تصریح کرد: احداث اردوگاه‌های استانی باید در سفرهای ریاست جمهوری نیز با کمک مسئولان استان پیگیری شود.


وی افزود: در سال جاری آموزش محور کار در حوزه پرورشی خواهد بود و ارتقا سطح علمی معلمان و مشاوران پرورشی نیز با راه‌اندازی دوره کارشناسی ارشد مشاوره در دستور کار قرار گرفته و در این سال نیز ایجاد شبکه اجتماعی دانش آموزان اجرایی خواهد شد.


کفاش با اشاره به اینکه سرانه پرورشی برای تخصیص اعتبار در بودجه 94 در نظر گرفته خواهد شد اضافه کرد: توسعه و گسترش تشکل‌های دانش آموزی در دستور کار قرار دارد که هیچ دانش‌آموزی نباید از زیر این چتر خارج شود.


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: تا پایان مرداد ماه جاری کتابچه تشکل‌های دانش‌آموزی تدوین خواهد و در سال تحصیلی آینده نیز کاربردی می‌شود.


وی در پایان گفت: آموزش و پرورش ایلام جز استان‌هایی است که همواره در زمینه اطلاع رسانی در حوزه تعلیم و تربیت جز استان‌های برتر کشور بوده است و انعکاس اخبار استان همواره با رونق خاصی همراه بوده است.

آمار بازدید: 263 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image