ارتباط مستقیم با 30453 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار سایر اخبار تمامی اخبار آغاز تحصیلی سال 93 و بازگشایی مدارس

تمامی اخبار آغاز تحصیلی سال 93 و بازگشایی مدارس

حضور نوربخش در مدرسه راهنمایی مفید تهران


مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همزمان با آغاز سال تحصیلی، در مدرسه راهنمایی پسرانه مفید تهران حضور یافت.

به گزارش سرویس «اجتماعی» ایسنا، دکترسیدتقی نوربخش در این مراسم با تبریک آغاز فصل تعلیم و تربیت به دانش‌آموزان و معلمان گفت: ایران سرزمینی کهن و دارای تمدن غنی اسلامی و ایرانی است.

وی افزود: باید از اینکه در کشوری مستقل و آزاده زندگی می‌کنیم خدا را شاکر باشیم و برای آبادانی و توسعه آن تلاش کنیم.

نوربخش خطاب به دانش‌آموزان گفت: توجه به تحصیل، ورزش، سلامتی و نظم و انضباط را سر لوحه زندگی خود قرار دهید.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین از بخش‌های مختلف مدرسه راهنمایی مفید واقع در منطقه 2 آموزش وپرورش تهران بازدید و با مسئولان مدرسه گفتگو کرد.









زنگ آغاز تحصیلی سال 93 نواخته شد

با حضور معاون کل نهاد ریاست جمهوری زنگ آغاز سال تحصیلی 93 در دبیرستان دخترانه ایثار شاهد در منطقه 3 تهران نواخته شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرتضی بانک در این مراسم با تأکید بر این‌که فرهنگ را نمی‌شود با زور و ون و گشت ارشاد تأمین کرد گفت: فرهنگ با اقناع، آموزش و با رفتار متناسب مسئولان و انتقال آن به همه طبقات جامعه منتقل می‌شود.

وی افزود: فرهنگ و اعتقادات اسلامی به ضرب و زور و ایجاد فضای تنگ و همچنین با دستور تأمین نخواهد شد بلکه با ایجاد گفت‌وگو و بحث‌های دوطرفه و توجه به انگیزه افرادی که قرار است در این زمینه فعالیت کنند همچنین با شناختن شخصیت انسان‌ها و عزتی که برای آنها قائل می‌شویم تأمین می‌شود.






وعده قالیباف برای حل مشکل سرویس مدارس استثنایی

شهردار تهران همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید با حضور در یکی از مراکز آموزش پرورش استثنایی در جنوب تهران زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را به صدا درآورد.

به گزارش خبرنگار«شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدباقر قالیباف در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید با حضور در مرکز آموزش استثنایی رجائیه در منطقه 15 تهران معلمان را افرادی دانست که بار اصلی تربیت در کشور را به دوش می‌کشند و گفت: در حقیقت بار اصلی اداره آینده کشور بر دوش معلمان است و آنان مسئولان آینده را تربیت می‌کنند.

وی با گرامی داشتن یاد شهدای دانش آموز و دانشجو و ایام هفته دفاع مقدس خاطر نشان کرد: همه ما وظیفه داریم برای تربیت نسل آینده تلاش کنیم و امروز بار اصلی تربیت فرزندان کشورمان بر دوش آموزش و پرورش و معلمان است.

قالیباف با بیان اینکه هر کدام از ما و مدیران وظیفه داریم که برای اعتلای آموزش و پرورش در کشور تلاش کنیم، گفت: امروز من به این دلیل به مدرسه آمده‌ام که هم انجام وظیفه کنم و هم شخصا بگویم که محدودیت‌های حرکتی و جسمی برای فرزندان ما محدودیت نیست و ما باید به آنها اعتماد کنیم و مهارت‌هایشان را ارتقاء دهیم.

قالیباف افزود: در حقیقت از این رو به این دانش آموزان استثنایی گفته می‌شود که علیرغم برخی محدودیت‌هایی که برایشان وجود دارد توانسته‌اند نتایج فوق العاده‌ای بگیرند که یک نمونه آن همین قبولی 95 درصدی در دانشگاه‌هاست.

شهردار تهران با اشاره به حضور دو عضو دارای معلولیت در شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: ما در همین شورای شهر خودمان دو عزیز استثنایی را داریم که در همین مدارس تحصیل کرده‌اند و به رتبه‌های بالای علمی رسیده‌اند.

قالیباف افزود: وظیفه ما در عدالت این است که با توجه به ظرفیت‌هایی که وجود دارد، بیشتر در خدمت این عزیزان باشیم و همه ما از جمله مدیران، اولیاء و ... باید به این عزیزان خدمت کنیم.

قول قالیباف برای حل مشکل سرویس مدارس استثنایی

به گزارش ایسنا، شهردار تهران با اشاره به دغدغه اولیاء دانش آموزان استثنایی درباره سرویس مدارس، اظهارکرد: من همینجا خدمت شما عرض می‌کنم که مدیران مدارس استثنایی شهر تهران دیگر دغدغه‌ای به نام سرویس مدارس ندارند و من شهرداران مناطق را موظف می‌کنم که با حضور در این مراکز تکلیف سرویس‌های این مدارس را روشن کنند.

شهردار تهران با اشاره به سند جامع بنیادین تحول در آموزش و پرورش اظهارکرد: همه ما مکلفیم در کشور و در همه ظرفیت‌ها به کسانی که در این خصوص فعالیت می‌کنند کمک کنیم و باید دست در دست هم دهیم تا این سند که مهمترین سند برای ضمانت آینده و پیشرفت کشور است در آموزش و پرورش اجرایی شود.

قالیباف با بیان اینکه اجرای این سند به تنهایی در توان آموزش و پرورش نیست و تمام کشور باید دست به دست هم دهند، گفت: یکی از رسالت‌های مهم این سند ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی است و باید بر اساس این سبک رابطه فرد با خود و خدایش به درستی تعریف شود و این امکان پذیر نخواهد بود مگر به وسیله این سند.

شهردار تهران با اشاره به جلسه‌ای که چندی پیش با دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید داشت، خاطر نشان کرد: در این جلسه به آقای فانی گفتم که برای تحقق سند جامع بنیادین تحول در آموزش و پرورش در شهر تهران روی شهرداری تهران حساب کنند و من خودم را در این موضوع مکلف می‌دانم.

به گزارش ایسنا، قالیباف پس از به صدا درآوردن زنگ مدارس در جمع خبرنگاران درباره چرایی حضورش در مدرسه استثنایی اظهار کرد: به هر حال عدالت حکم می‌کند که به این دانش آموزان نیز توجه شود و در این مراکز نیز شهروندان مسئول و آگاه تربیت می‌شوند.

شهردار تهران با بیان اینکه در بحث حمل و نقل عمومی تصمیم گرفتیم که هزینه برای دانش آموزان و دانشجویان 50 درصد باشد، گفت: هزینه‌های سرویس مدارس استثنایی در شهر تهران نیز رایگان است و شورای شهر نیز با این موضوع موافقت کرده است.









12 هزار دانش‌آموز تهرانی همیار پلیس شدند

صبح امروز و همزمان با بازگشایی مدارس 12 هزار دانش آموز تهرانی به جمع همیاران پلیس پیوستند.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید رئیس پلیس راهور، روسای کلانتری‌های راهنمایی و رانندگی پایتخت و ... با حضور در قریب به 30 مدرسه تهران زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را به صدا درآورده و قریب به 12 هزار دانش آموز تهرانی نیز به عنوان همیاران پلیس انتخاب شدند.

سرهنگ عین الله جهانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران با تایید این خبر به ایسنا گفت: با هدف آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی و نیز استفاده از مشارکت کودکان در بحث‌های ترافیکی مقرر شد تا فرماندهان و سرکلانتری‌های پلیس راهور با حضور در مدارس ضمن به صدا درآوردن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید، آموزش‌های لازم در خصوص قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را به دانش آموزان ارائه دهند.

سرهنگ جهانی با بیان اینکه به اغلب این دانش آموزان کارت همیار پلیس، کلاه و پرچم همیار پلیس داده می‌شود، گفت: تعدادی دیگر از دانش آموزان نیز که در گذشته کارت همیار پلیس دریافت کرده بودند دوباره تحت آموزش قرار خواهند گرفت.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران از دانش آموزان خواست هنگام حضور در خودروی والدین و اقوامشان با مشاهده تخلفات آنان نظیر عبور از چراغ قرمز، نبستن کمربند ایمنی، صحبت با تلفن همراه و ... موضوع را به شکل محترمانه به آنان تذکر بدهند.

جهانی با اشاره به نقش همیاران پلیس در کاهش حوادث ترافیکی خاطرنشان کرد: دانش آموزان همکاری خوبی با پلیس داشته‌اند و استفاده از ظرفیت آنان نقش زیادی در کاهش حوادث ترافیکی داشته است.









95 درصد دانش آموز استثنایی در دانشگاه‌ها پذیرفته شده‌اند

مدیر آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران از تحصیل 6000 دانش آموز استثنایی در مدارس خاص این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، وجیه الله پرویزی در آیین آغاز سال تحصیلی جدید که صبح امروز در مرکز آموزش استثنایی رجائیه در منطقه 15 تهران برگزار شد، گفت: امروزه 6000 دانش آموز استثنایی در مراسم خاص و مراکز آموزش استثنایی شهر تهران تدریس می‌کنند و علاوه بر آن 2000 دانش آموز دیگر با معلولیت خفیف نیز تحت پوشش ما در مدارس عادی مشغول به تحصیلند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان مدارس استثنایی در گروه‌های ناشنوا دارای اختلالات رفتاری، نابینا و کم بینا، کم توان جسمی و غیره مشغول تحصیلند و آموزش و پرورش شهر تهران به آنان ارائه خدمات می‌کند اظهار کرد: ما به اولیای عزیز این دانش آموزان این دلگرمی را می‌دهیم که مطمئن باشند ظرف چند ماه پس از ثبت نام فرزندانشان در مدارس، تحول را در نحوه آموزش آنان خواهند دید، به طوری که امسال 95 درصد از دانش آموزان ما در دانشگاه‌ها قبول شده‌اند و علاوه بر آن دو نفر وارد تیم پارالمپیک شده و در این زمینه دارای 27 رتبه در مسابقات کشوری هستیم.

وی افزود: این نتایج نشان می‌دهد که دانش آموزان استثنایی در رقابت با بچه‌های عادی چیزی کم ندارند و در واقع آنان از توانمندترین دانش آموزان ما هستند.

مدیرآموزش و پرورش استثنایی شهر تهران یکی از مشکلات پیش روی دانش آموزان مدارس استثنایی را بحث سرویس مدارس آنان دانست و گفت: یکی از دغدغه‌های ما و اولیا بحث سرویس مدارس است که امیدواریم حل شود.

پرویزی در ابتدای سخنانش ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی و آرزوی توفیق روز افزون برای رئیس جمهور و خدمت گزاران، حضور قالیباف و هیئت همراهش در مرکز آموزشی رجائیه را پربرکت و مسبب آرامش دانست.








ابتکار: دانش‌آموزان حق بهره‌مندی از محیط زیست سالم دارند

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست در آیین گشایش مدارس خطاب به دانش آموزان گفت: بهره مندی از محیط زیست سالم حق شماست و باید آنرا مطالبه کنید.

به گزارش خبرنگار«محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکترمعصومه ابتکار در مراسم آیین گشایش مدارس در دبیرستان شایسته منطقه 11 تهران اظهارکرد: امروز آغاز سال تحصیلی و روز مهمی برای دانش آموزان است و امیدوارم تمام سال از شادی و موفقیت و گام‌های خوب به سمت پیشرفت مملو باشد.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: در درون همه شما گوهرهای بی بدیلی قرار دارد و تک تک شما دارای یک روح بزرگ و معجزه گر هستید که سبب خودشکوفایی در سفر زندگی شما می‌شود. ولی نباید فراموش کنید که این روح بزرگ و معجزه گر را در تمام مراحل زندگی خود حفظ کنید.

وی به دانش آموزان توصیه کرد برای هر امری از گوهری که خداوند برای تفکر در اختیار دانش آموزان قرار داده است استفاده کنند، چرا که نباید به ماشین کپی تبدیل شوند. امروز بزرگترین حافظه‌ها در یک کارت قابل دستیابی است و آنچه ما در آموزش و پرورش نیاز داریم حافظه نیست؛ بلکه اندیشه،‌ خلاقیت و روح بزرگ است تا مانند شهدا برای ساختن ایران از آن استفاده کنیم.

ابتکار در ادامه عنوان کرد: از خودگذشتگی شهدا باعث شد که امروز در روز اول مهرماه بتوانیم در آرامش از آینده صحبت کنیم. شهدا تصمیم‌های بزرگی گرفتند چون قدر خود را دانستند ما هم می‌توانیم در سفر زندگی اندیشه کنیم و به آن نیز عمل کنیم.

رئیس سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه پاکیزگی امر مهمی است، گفت: چرا باید محیط زیست ما آلوده باشد. بخش مهمی از این موضوع به رفتارهای ما باز می‌گردد. رفتار ما به عنوان دانش آموز، معلم و همه افراد جامعه در این موضوع تاثیرگذار هستند. شما دانش آموزان اگر بتوانید این موضوعات را خوب بیاموزید می‌توانید آنرا به مردم جامعه نیز آموزش دهید.

ابتکار در ادامه اظهار کرد: در سفر به استان کرمان دانش آموزان در استقبال از من موضوع مشق شب مسئولین را اینگونه مطرح کردند که 50 بار از اصل پنجاهم قانون اساسی به عنوان مشق شب بنویسند.

ابتکار با تاکید بر اینکه بهره مندی از محیط زیست سالم حق دانش آموزان است خطاب به آنان گفت: شما باید از این حرف دفاع کنید ولی به یاد داشته باشید که در مقابل هر حقی مسئولیتی نیز وجود دارد. باید از پاکیزگی مدارس شروع کنیم تا به حفظ محیط زیست برسیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به سوال دکتر روحانی در خصوص آب گفت: امروز در بسیاری از نقاط ایران مشکل کمبود آب وجود دارد که به دلیل کاهش بارندگی و روش غلط مصرف آب، تبخیر آب ایجاد شده است و سوال رئیس جمهور نیز مبنی بر راهکارهایی برای حفظ آب و اصلاح الگوی مصرف آب در شهرها و روستاهای کشورمان است.

وی ادامه داد: پرسش مهر رئیس جمهور امسال در حوزه آب است که انشاءالله تمام دانش آموزان پاسخ دهند.

وی در پایان از دانش آموزان خواست که انسانیت را فراموش نکنند و از گوهر وجودی خود برای خودشکوفایی استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در روز اول مهرماه در دبیرستان شایسته در منطقه 11 تهران زنگ آغاز سال تحصیلی را نواخت و طی آن تعدادی کبوتر رها شد.








معاون اول رئیس‌جمهور زنگ ملی بازگشایی مدارس را نواخت

زنگ ملی بازگشایی مدارس در سراسر کشور صبح امروز سه‌شنبه در مدرسه دخترانه حضرت زینب(س) توسط معاون اول رئیس‌جمهور نواخته شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دقایقی پیش زنگ آغاز سال تحصیلی 1394 - 1393 مصادف با اول مهرماه در مدرسه حضرت زینب( س) توسط اسحاق جهانگیری نواخته شد.

قرار است پیام رییس‌جمهور به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در این مراسم قرائت شود.

مدرسه حضرت زینب(س) در منطقه 5تهران واقع شده است.

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می‌شود.






ازموتورسواری جهانگیری تانواختن زنگ مدرسه

زنگ ملی بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی 1394 - 1393 در سراسر کشور لحظاتی پیش باحضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش نواخته شد.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مراسم زنگ آغاز سال تحصیلی توسط معاون اول رئیس جمهور به صورت نمادین در دبستان شاهد دخترانه حضرت زینب (س) منطقه 5 تهران به صدا در آمد که نوید بخش فرارسیدن موسم تعلیم و تربیت رسمی در کشور است.

پیام رئیس‌جمهور به مناسبت بازگشایی مدارس

به گزارش ایسنا، همچنین متن پیام رئیس جمهور به مناسبت بازگشایی مدارس در مراسم بازگشایی مدارس سراسر کشور توسط فانی، وزیر آموزش و پرورش قرائت شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به شرح زیر است:

«آغاز ماه مهر و فصل مدرسه را به همه معلمان و مربیانش و دانش‌آموزان عزیز صمیمانه تبریک می‌گویم. مدرسه خانه امید دولت و مردم و آموزش و پرورش بنیادی ترین بخش توسعه کشور است. ما نیاز به مدرسه پویا و نوآور در شرایط کنونی کشور داریم و سازندگان اصلی این مدرسه معلمان و مربیان و دانش‌آموزان این سرزمین‌اند.

راه رسیدن به این هدف از مدرسه و آموزش و پرورش ما می‌گذرد. استعداد و هوش فرزندان این زاد و بوم بالا و باید به کشف و پرورش آنها بیشتر و بهتر بپردازیم.

توانمندی آموزش و پرورش در تربیت دانش‌آموزانی که قادر باشند که در کنار تربیت ذهن و دانش‌اندوزی با جامعه و جهان پیرامون خود به درستی ارتباط برقرار کنند. باید به آنان اموخت که جهان نو را خود بشناسند و در آن زندگی کنند و در عین حال تعلق خاطر به دین و فرهنگ و سرزمین خود داشته باشند.

مدرسه ما باید بتواند دانش‌آموزانی متفکر، پرسشگر، نقاد و اخلاقی تربیت کند و مدرسه مطلوب ما مدرسه خلاقیت، عقلانیت و گفت‌وگو و مداراست.

شما معلمان، مربیان و دانش آموزان عزیز باید به ما کمک کنید تا به این مدرسه مطلوب نزدیک شویم مدرسه‌ای که پناهگاه همه ما و شما باشد. می‌دانم که آموزش و پرورش ما تا رسیدن به این نقطه هنوز تنگناهای زیادی دارد، کمبودها و کاستی‌های اقتصادی و آموزشی معلمان و دانش آموزان عزیز ما را در درستیابی آسان به این هدف با مشکل روبرو می‌کند و معلمان ما نیازمند زندگی عزتمندانه‌اند تا همه ذهن و توان خود را صرف آموزش و تربیت کنند و دانش آموزان ما به احترام و توجه بیشتر نیاز دارند تا بتوانند قدرت انتخاب خود را بالا ببرند.

بسیار مایل بودم که امسال نیز می‌توانستم چون سال پیش همپا و همراه معلمان، دانش آموزان و پدران و مادرانشان در نشاط و جنب و جوش روز اول مهرماه شرکت میکردم و آهنگ دلنشین زنگ مهر و زندگی را از نزدیک در مدرسه می‌شنیدم. اما ضرورت سفر به مجمع عمومی سازمان ملل متحد این توفیق را از من گرفت و در آنجا هم در خدمت شما و نیازمند دعای همه شما هستم.

برای این‌که سنت نیکوی سال‌های پیش زنده بماند از دانش آموزان عزیز می‌پرسم: عزیزانم ایران ما با مشکل جدی کمبود آب روبرو است، هر کدام از ما چگونه از آب‌های ایران می‌توانیم بهتر نگهداری و استفاده کنیم؟».

فانی: ارتقای کیفیت، راهبرد اصلی آموزش و پرورش در سال جدید تحصیلی

وزیر آموزش و پرورش در این مراسم پس از قرائت پیام رئیس جمهور به مناسبت بازگشایی مدارس با بیان اینکه سال تحصیلی جدید امروز در بیش از 122 هزار مدرسه با پذیرایی بیش از 12.5 میلیون دانش آموز و تلاش‌ها و فعالیت‌های قریب به یک میلیون فرهنگی آغاز می‌کنیم، گفت: راهبرد اصلی آموزش و پرورش در سال جدید ارتقای کیفیت آموزش و پرورش و اجرایی کردن سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش است.

چه کسی پرچم ایران را در مراسم نواختن زنگ ملی بازگشایی مدارس به اهتزاز درآورد؟

لازم به ذکر است؛ مبینا سادات حسینی فرزند مهدی حسینی از شهدای نیروی هوایی، پرچم ایران را در این مراسم به اهتزار درآورد. همچنین زنگ ملی بازگشایی مدارس نیز توسط صبا عرب احمدی فرزند گرانمایه شهید، نواخته شد.

از موتور سواری جهانگیری تا نواخته‌شدن زنگ ملی مدارس

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از دبستان دخترانه حضرت زینب (س ) با بیان اینکه خوشحالم برای آغاز سال تحصیلی در این مدرسه شاهد حضور یافتم، علت دیر رسیدن خود به این مراسم را توضیح داد.

وی افزود: چون در ترافیک مانده بودم و اگر با اتومبیل می‌آمدم حتی ساعت 9 هم به مراسم نمی‌رسیدم به محافظانم گفتم که اگر یک دقیقه دیگر برایم موتورسیکلت نگیرند خودم از ماشین پیاده شده و موتور می‌گیرم. مسیر را هم بلد نبودم و پرسان پرسان با موتورسیکلت تا دبستان آمدم.

باید گفت؛ در این مراسم حسین هاشمی استاندار تهران، زاهدی نماینده مجلس و اسفندیارچهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز حضور دارند.






درهای 122 هزار مدرسه بروی 12 میلیون دانش‌آموز باز شد

شهریور که از نیمه می‌گذرد، دانش‌آموز هم که نباشی لبریز از شور و نشاط می‌شوی و خاطرات شیرین روزهای اول مدرسه همانند یک فیلم از مقابل چشمانت عبور می‌کند. با شروع ماه مهر، بهار تعلیم و تربیت هم از راه می‌رسد. پاییز هر سال با همه دغدغه‌ها و امیدها در انبوهی از رنگ‌های زرد و سرخ و نارنجی مدارس کشور را فرامی‌گیرد و فرزندان ایران اسلامی را روزبروز به بالندگی نزدیک می‌کند.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سال تحصیلی جدید در حالی آغاز می‌شود که مسئولان آموزش و پرورش از ماه‌ها قبل طرح پروژه مهر را کلید زده‌اند و در روزهای اخیر بارها اعلام کرده‌اند که مشکلی برای بازگشایی مدارس ندارند.

در همین راستا علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگویی به خبرنگار ایسنا می‌گوید:‌ آماده سازی کلاس‌های درس و مقدمات آغاز سال تحصیلی از حدود هشت ماه پیش کلید خورده است. ستاد مرکزی و همچنین استانها و بخشهای مختلف مقدمات بازگشایی مدارس را فراهم کرده‌اند و می‌توان گفت آمار ثبت نام‌ها در مقایسه با سال گذشته رشد یافته است. کتابهای درسی همگی آماده هستند و در بهترین وضعیت آماده سازی کتب درسی در 20 سال اخیر قرار داریم به طوری که 125 میلیون جلد کتاب درسی آماده و توزیع شده است.

وی با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید اظهار می‌کند: سال تحصیلی جدید را در حالی آغاز می‌کنیم که حدود 25 هزار نفر از همکاران فرهنگی بازنشسته می‌شوند اما با مدیریت منابع انسانی که انجام شد با مشکل جدی در این خصوص مواجه نیستیم؛ همچنین برای فضاهای آموزشی نیز مشکلی نداریم؛ حتی در منطقه زلزله زده ایلام نیز مدارس آماده پذیرایی از دانش‌آموزان هستند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سال تحصیلی 93-94 از امروز برای کلیه دانش آموزان با قوت آغاز می‌شود می‌گوید: 122 هزار و 278 مدرسه از امروز پذیرای دانش‌آموزان خواهد بود این در حالیست که امسال مدارس استیجاری نیز ساماندهی شدند و با برخی مالکان مدارس که حکم قلع و قمع داشتند تفاهم کردیم تا مدرسه را برای یک سال دیگر در اختیار ما قرار دهند. برخی مدارس نیز تخلیه شدند و دانش آموزان آن را در مدارس اطراف همان منطقه ساماندهی کردیم.

بر اساس آخرین آمارها، تاکنون 12 میلیون و 260 هزار و 605 دانش آموز در سامانه وزارت آموزش و پرورش ثبت نام کرده‌اند و پیش بینی می‌شود این رقم به 12 میلیون و 700 هزار دانش آموز افزایش یابد. از این تعداد بیش از هفت میلیون در مقطع ابتدایی تحصیل خواهند کرد. همچنین در دوره اول متوسطه تا کنون بیش از دو میلیون نفر ثبت‌نام کرده‌اند. شمار ثبت‌نامی‌ها در مقطع متوسطه دوم نیز به بیش از دو میلیون و 850 هزار نفر می‌رسد.

البته وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت ثبت‌نام در مدارس می‌گوید: هنوز برخی اولیا برای ثبت‌نام فرزندانشان اقدام نکرده‌اند. برخی روز اول مهر و برخی دیرتر برای ثبت نام می‌آیند؛ به عنوان مثال ممکن است برخی مناطق چون ارومیه و آذربایجان که برداشت محصول سیب دارند، دیرتر برای ثبت نام اقدام کنند، اما در مجموع می‌توان گفت تعداد ثبت نام‌هایی که تا 30 شهریور ماه امسال انجام شده نسبت به تاریخ مشابه سال گذشته یک میلیون بیشتر است و روند مراجعه مردم برای ثبت‌نام در مدارس بهتر شده است.

به گزارش ایسنا، هرچند همواره مشکلات آموزش و پرورش همانند کوه یخی بوده است که تنها قله آن مشخص است و کمتر روزهایی را به خود دیده که در آن همه فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیا با رضایت کامل در سیستم آموزشی به سر برند، اما بدلیل آنکه فرصت‌ها مانند ابر درگذرند و مسئولان بزرگترین دستگاه اجرایی کشور که پوشش بیش از 12 میلیون دانش‌آموز را بر عهده دارند،‌ باید تمام تلاش خود را بکار ببندند تا روزهای بهتری را رقم بزنند و زمینه‌های آموزش فراگیر، مطلوب و با کیفیت را برای همگان فراهم کنند.

آمار بازدید: 689 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image