ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی تاسیس دو دانشکده جدید در دانشگاه علوم پزشکی همدان

تاسیس دو دانشکده جدید در دانشگاه علوم پزشکی همدان

معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان از تاسیس دو دانشکده جدید در سال جاری خبر داد.


به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه همدان، دکتر فرهاد فراهانی در نشست خبری آغاز جشنواره شهید مطهری تصریح کرد: نامگذاری هفته‌های سال با عناوین گوناگون باعث می‌شود تا مسئولین نتیجه کارکرد سال گذشته و برنامه‌های پیش رو را در اختیار عموم قرار دهند.

وی با اشاره به جشنواره شهید مطهری افزود: چندین سال است که معاونت آموزشی و پژوهشی در قسمت‌های مختلف متولی این جشنواره است.

وی گفت: سال 65، دانشگاه علوم پزشکی به طور رسمی، از وزارت علوم سابق جدا و زیر نظر وزارت بهداشت به صورت مستقل کار خود را شروع کرد که در سال‌های گذشته شاهد رشد خوب آن در بخش آموزش هستیم.

فراهانی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی دارای هفت دانشکده بوده و دو دانشکده نیز در شرف تاسیس است که امیدواریم این دو دانشکده نیز در سال جاری به نتیجه مطلوبی برسد.

وی گفت: سه دانشکده اقماری در شهرستان‌های ملایر، اسدآباد و نهاوند وابسته به دانشگاه علوم پزشکی از مقطع کاردانی فوریت‌ها تا فوق تخصصی مشغول تحصیل هستند.

وی ادامه داد: در این دانشکده‌ها رشته‌های پایین تربیت می‌شوند و اگر بتوانیم رشته‌های کارشناسی را هم به این دانشکده‌ها منتقل کنیم در دراز مدت نتیجه خوبی خواهیم گرفت.

معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اظهارکرد: امیدواریم با تلاش‌های بسیارجدی، PHD پرستاری نیز به نتیجه برسد، در این صورت دانشگاه علوم پزشکی همدان بعد از دانشگاه تهران دومین دانشگاهی است که با مجوز، به تربیت دانشجویان در دوره‌های PHD می پردازد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی همدان افتتاح دانشکده داروسازی در مکان جدید بوده و امیدواریم با انتقال آزمایشگاه‌های این دانشکده فعالیتی توانمند و قابل سرمایه گذاری دراز مدت در استان شکل گرفته و با پتانسیل خوبی که داروهای گیاهی و طب سنتی دارند آینده خوبی را پیش بینی می‌کنیم.

وی با اشاره به دانشکده پزشکی گفت: در حال حاضر در دانشکده پزشکی 381 نفر عضو هیئت علمی هستند که در چند سال اخیر رشد خوبی در این زمینه داشته‌ایم.

فراهانی ادامه داد: از این تعداد عضو، 20 نفر استاد تمام، 66 نفر دانشیار، 219 نفر استادیار و 76 نفر مربی بوده که نسبت استاد به هیئت علمی 5.2، نسبت دانشیار به هیئت علمی 17.3 بوده که بیش از 23 درصد جایگاه استادی و دانشیاری دارند.

وی با اشاره به پروژه بیمارستان فرشچیان تصریح کرد: در حال حاضر این پروژه 96 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تحول عظیمی را در بخش آموزش ایجاد می کند.

وی ادامه داد: چند سالی است که طب سنتی از اهداف وزارت بهداشت و درمان بوده که دو نفر از اعضای هیئت علمی در دانشگاه مادر در دوره دستیاری مشغول به تحصیل هستند.

فراهانی گفت: یکی از اقداماتی که در حال حاضر پیگیر آن هستیم جذب تعدادی دانشجو با ملیت خارجی از جمله کشورهای مالزی، هند، آذربایجان و ارمنستان است.

وی با اشاره به جشنواره مطهری خاطرنشان کرد: این جشنواره در هفت دوره است که ابتدا در قسمت آموزش دانشگاه و در مرحله بعدی به صورت کشوری در سطوح مختلف برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این جشنواره در صورتی که نوآوری هایی در دانشگاه صورت گیرد در عرصه آموزش پیاده شده و نتیجه آن به جشنواره مطهری دانشگاه ارائه می گردد که با در نظر گرفتن آیتم های مختلف، آثار امتیاز بندی شده و به عنوان فرآیند برتر دانشگاه انتخاب و با ارسال به وزارت بهداشت و بررسی آن تعدادی به عنوان آثار برتر کشوری انتخاب می شود که معمولا هزار و 200 نفر در این جشنواره شرکت خواهند داشت.

فراهانی افزود: در کنار جشنواره شهید مطهری، همایش آموزش پزشکی نیز برگزار خواهد شد که میزبانی برگزاری این همایش در سال جاری برعهده استان یزد از تاریخ 9 تا 11 اردیبهشت خواهد بود.

وی ادامه داد: به مناسبت هفته آموزش، از ششم تا هشتم اردیبهشت ماه هر یک از دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی مراسم هایی برگزار خواهند کرد که در این مراسم از اساتید و دانشجویان برجسته تجلیل خواهد شد.

وی گفت: از دستاوردهای جدید این دانشگاه تاسیس دانشکده پرستاری ملایر در بهمن ماه سال گذشته، تبدیل چهار گرایش کارشناسی ارشد به رشته در دانشکده پرستاری و راه اندازی شعبه بین الملل در دانشگاه علوم پزشکی است که در حال حاضر در شعبه بین الملل 118 نفر مشغول به تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: روند پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های بین المللی در مقاطع دکتری حرفه‌ای، کارشناسی ارشد و PHD از طریق آزمون‌های رسمی به اندازه ظرفیت دانشکده گزینش شده و تمام هزینه ها به عهده خود دانشجویان است.

وی با اشاره به مشکلات دانشگاه علوم پزشکی گفت: هیچ مشکلی انتها ندارد و مشکلات این دانشگاه بیشتر در زمینه آموزش بوده و یکی از مهمترین این مشکلات کم شدن انگیزه دانشجویان است و ما همچنان در ارزیابی اساتید کاملا جدی هستیم.

معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: ارتقاء در رتبه علمی دستاوردی فردی بوده ولی سعی می کنیم آن را کاربردی تر کنیم. از سال 1990تا 2014 میلادی جایگاه این دانشگاه بالاتر رفته و تعداد مقالات چاپ شده در مجلات معتبر افزایش یافته است و تعداد دانشجویان نیز از سال 86 تا اسفندماه 92 سه برابر شده اما گاهی اوقات نیز با کاهش اعتبارات مواجه هستیم.

به گزارش ایسنا، در پایان این نشست روسای آموزش دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گزارشی از عملکرد این دانشکده‌ها ارائه دادند.

انتهای پیام

آمار بازدید: 231 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image