ارتباط مستقیم با 30630 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار استخدام 200 نیرو در آتش‌نشانی شیراز (28 شهریور 91)

استخدام 200 نیرو در آتش‌نشانی شیراز (28 شهریور 91)

شهردار شیراز گفت: برای رفع کمبود نیروی انسانی در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز 200 نیروی جدید برای کار در این سازمان جذب می‌شوند.


علیرضا پاک‌فطرت امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه آتش‌نشانی و ایمنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: مشکلی که سازمان آتش‌نشانی دارد بحث کمبود پرسنل است که پیگیر این هستیم تا مجوز لازم از وزارت کشور گرفته شود و ظرف یکی دو ماه آینده از طریق فراخوان 200 نیروی جوان و تحصیل‌کرده وارد سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز شوند.

وی افزود: امیدواریم که با رفع کمبود نیروی انسانی در سازمان آتش‌نشانی شهر شیراز، این مجموعه بتواند با نیروهای جدید و با بهره‌گیری از علم روز، خدمات خود را ارتقاء دهد.

مدیرارشد شهری شیراز ادامه داد: بحث آموزش بسیار مهم‌تر از تجهیزات است چنانکه اگر تمام ادارات، شرکت‌ها و مراکز تولیدی آموزش‌های لازم را ببینند و به ویژه نگهبانان و نیروهای حراست بتوانند از دستگاه‌های اطفای حریق در موارد بحرانی استفاده کنند بسیاری از مشکلات کمتر شده و نیاز به این تعداد عملیات گسترده نخواهد بود.

وی ابراز داشت: وجود نهادهایی مانند سازمان آتش‌نشانی در هر کلان‌شهری برای مسائل ایمنی و مدیریت بحران، بسیار ارزشمند است.

پاک‌فطرت اضافه کرد: در یک شهر سرمایه‌های بسیاری اعم از منابع مالی و انسانی وجود دارد که حفاظت از آن ضرورت دارد.

وی خاطرنشان کرد: شهر شیراز نیز یک شهر توریستی است که هر چه آمار حوادث و مرگ و میر ناشی از آن در چنین شهری کمتر باشد نشان‌دهنده ایمنی و امنیت شهر است و گردشگرها به ویژه گردشگران خارجی برای سفر به آن اقبال بیشتری خواهند داشت.

شهردار شیراز افزود: امروز به مناسبت روز آتش‌نشانی و ایمنی نمایشگاهی برگزار شد که برای بازدید و عرض خداقوت به مدیران و کارکنان آتش‌نشانی به این مکان آمدیم.

وی اظهار امیدواری کرد که چنین نمایشگاه‌هایی هر سال بهتر از سال قبل برگزار شود تا ضمن ایجاد ارتباط نزدیک با مردم، هم احساس آرامش و امنیت در شهروندان افزایش پیدا کند و هم از طریق این نمایشگاه‌ها نوعی اطلاع‌رسانی و آموزش در مباحث ایمنی به صورت رو در رو با شهروندان محقق شود.

وی با ابراز رضایت از تجهیزات به روز و مدرن سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شیراز اظهار داشت: شهرداری امسال حدود 5 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی و حوادث اختصاص داد که تا به حال حدود 3 میلیارد تومان آن خریداری شده و تمام ایستگاه‌های آتش‌نشانی به وسایل و ماشین‌آلات مدرن مورد نیاز تجهیز می‌شود.

پاک‌فطرت تصریح کرد: در شیراز کمبود ایستگاه آتش‌نشانی نداریم اما برخی از این ایستگاه‌ها فرسوده هستند و برای مقابله در حوادثی مانند زلزله و حوداث غیرمترقبه در درجه نخست باید خود ایستگاه آسیب‌پذیر نباشد و از همین رو به تدریج تمام ایستگاه‌های قدیمی به ایستگاه‌های مدرن تبدیل می‌شوند.

وی ادامه داد: شیرهای هیدرانت آتش‌نشانی برای اماکن شلوغ شهر، مراکز تجاری و بافت بازار بسیار لازم است و در حالی که در سال گذشته تعداد این شیرها در شیراز 114 شیر بود و امسال به یک‌هزار و 400 شیر می‌رسد که بیش از 500 عدد آن نیز نصب و مابقی نیز خریداری شده است.

این مدیر شهری افزود: این شیرها نباید به عنوان دکور باقی بمانند بلکه باید با آموزش کسبه و اهالی به محض ایجاد مشکل از این شیرها استفاده شود تا با توجه به ترافیک و زمان رسیدن تیم‌های آتش‌نشانی به اماکن پرتردد، آتش‌سوزی توسط خود مردم مهار شود.

عضو شورای شهر شیراز نیز در این بازدید به خبرنگار فارس گفت: ما برای یک شهر سالم، مفید، موثر و سلامت باید تمام امکانات شهری را به موازات یکدیگر ارتقا دهیم.

زین‌العابدین عرب تصریح کرد: به نظر می‌رسد سازمان آتش‌نشانی یکی از سازمان‌های خدمات‌رسان مهم است که باید امکانات به روزی داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر شیراز افزود: در حال حاضر شهر شیراز در حال رشد است، تقاطع‌های غیرهمسطح و بلند مرتبه‌سازی در آن افزایش یافته و از همین رو باید امکانات خدمات‌رسانی نیز در آن به روز باشد و آتش‌نشانی به ابزار و امکانات مدرن روز تجهیز شود.

وی با تاکید بر اهمیت امر آموزش و ورود خود شهروندان به بحث ایمنی افزود: با گسترش آموزش همگانی می‌توان از بسیاری از حوادث شهری جلوگیری کرد.

عرب ادامه داد: شورای اسلامی شهر شیراز برای به روز شدن امکانات آتش‌نشانی و آموزش مباحث ایمنی به صورت همگانی باید بودجه لازم را اختصاص دهد چنانکه امسال بودجه لازم نیز برای آتش‌نشانی شیراز اختصاص پیدا کرد.

این عضو شورا ادامه داد: در مورد ورود نیروهای با کیفیت و آموزش‌دیده و توانمندی که باید به آتش‌نشانی اضافه شوند شورای شهر حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

کلمات کلیدی: استخدام آتش نشانی، استخدام آتش‌نشانی شیراز، جذب نیرو در آتش‌نشانی شیراز، استخدام 200 نفر در آتش‌نشانی شیراز

آمار بازدید: 1223 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
علی رضا آدينه ۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳

سلام به اتش نشانی خیلی علاقه مندم

میلاد تجلی آدينه ۰۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹

سلام منم میخام اتش نشان بشم