ارتباط مستقیم با 30681 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی دانشگاه‌های محروم از بودجه در استان «کبکِ» کانادا

دانشگاه‌های محروم از بودجه در استان «کبکِ» کانادا

دانشگاه‌های استان کبک در کانادا به دنبال کاهش شدید بودجه خود از افزایش شهریه‌ها خبر داده و از رهبران احزاب سیاسی خواستند تامین بودجه دانشگاه‌ها را به عنوان بخشی از فعالیت‌های انتخاباتی خود قرار دهند.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «گای برتون»، رئیس دانشگاه مونترال بحران مالی دانشگاه‌های این استان را اسفناک توصیف کرده و می‌گوید: مسئولان این استان باید هر کاری می‌توانند بکنند تا بودجه دانشگاه‌ها تا سال 2020 میلادی افزایش یابد یا اینکه نظام دانشگاه‌های ما را که برای اقتصاد کبک حیاتی است به مخاطره می‌اندازند.



وی افزود: من فقط می‌خواهم به دانشجویان این استان هم به اندازه دانشجویان سایر نقاط کانادا اعتبار اختصاص داده شود. حال اینکه این تامین اعتبار چگونه قرار است انجام شود دیگر وظیفه مسئولان است.



در سال 2012 میلادی فعالیت‌های انتخاباتی بر مشکل تامین بودجه دانشگاه‌ها متمرکز شد. این شعارهای تبلیغاتی پس از اعتراض گسترده دانشجویان به افزایش شهریه‌ها صورت گرفت اما به نظر می‌رسد شعارهای انتخاباتی امسال مسیر مخالفی را طی کنند چرا که در آنها اصلا اشاره‌ای به بودجه دانشگاه‌ها نشده است.



به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتیزنیوز، رؤسای 15 دانشگاه در استان کبک با چاپ یک تبلیغات تمام صحفه‌ای در روزنامه اعلام کردند که دانشگاه‌های کبک سالانه به طور میانگین 5000 دلار کمتر از دانشگاه‌های سایر نقاط کانادا برای دانشجویان هزینه می‌کنند. میانگین مبلغی که به ازای هر دانشجو در سایر استان‌های کانادا هزینه می‌شود 15 هزار و 798 دلار است در حالی که در استان کبک این مبلغ 10 هزار و 844 دلار اعلام شد. رؤسای دانشگاه‌ها این مسئله را یک مشکل جدی اعلام کرده و می‌گویند: عواقب جدی از نظر آسیب به نظام آموزشی دانشگاهی این استان را تهدید می‌کند.

آمار بازدید: 197 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image