ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار بورسیه اعتراض جمعی از پذیرفته‌شدگان آزمون دکتری دانشگاه علامه و پاسخ وزارت علوم (3 اردیبهشت 92)

اعتراض جمعی از پذیرفته‌شدگان آزمون دکتری دانشگاه علامه و پاسخ وزارت علوم (3 اردیبهشت 92)

تعدادی از دانشجویان پذیرفته‌شده در آزمون دکتری 91 در دانشگاه علامه طباطبایی صبح امروز با حضور در برابر وزارت علوم نسبت به تغییر دوره تحصیلی پذیرفته شده آنها از شبانه به نیمه‌حضوری اعتراض کردند.


به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشجویان مدعی شدند: بر اساس آزمون نیمه‌متمرکز دکتری در دوره شبانه دانشگاه علامه پذیرفته شده بودند اما پس از مراجعه به دانشگاه برای انجام ثبت‌نام؛ دانشگاه این دسته از قبولی‌ها را در پردیس نیمه‌حضوری این دانشگاه ثبت‌نام کرده است.

در این تجمع یکی از این دانشجویان با بیان اینکه در دفترچه انتخاب رشته آزمون مذکور نام دوره انتخابی، دوره شبانه درجو تنها محل تشکیل کلاس‌ها پردیس نیمه حضوری مشخص شده است، گفت: با توجه به این موضوع ما در زمان انتخاب رشته با دانشگاه علامه تماس گرفتیم و درباره این موضوع جویا شدیم که در آن زمان نیز به من گفته شد که دوره مذکور دوره شبانه خواهد بود و تنها محل تشکیل کلاس‌ها پردیس نمیه حضوری است.

این دانشجو تصریح کرد: حتی در روز اول ثبت‌نام ما را به عنوان دوره شبانه خطاب کردند، اما ناگهان از روز دوم نام ما به دانشجوی پردیس خودگردان تغییر داده شد.

یکی دیگر از دانشجویان نیز ایسنا گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه ما را دانشجوی پردیس خودگردان خطاب می کنند وام دانشجویی به ما نمی‌دهند. از سوی دیگر زمانی که برای عضویت در هیات علمی دانشگاه های دولتی اقدام می کنیم به ما می گویند که شما دانشجوی پردیس هستید.

در این باره دکتر نادری‌منش معاون آموزشی وزارت علوم، گفت: در دفترچه کنکور بر اساس گرایش‌ها، نشانی که برای این دوره منتشر شده است، آدرس پردیس خودگردان دانشگاه بوده و به دلیل اینکه در آن زمان نام پردیس خودگردان وجود نداشته است، سازمان سنجش با توجه به برداشت‌های خودش اسم پردیس را در نظر گرفته است.

وی افزود: دانشجوی شبانه در دوره دکتری بی‌معنی است، چرا که دانشجو باید تحقیق و پژوهش کند و ما در دوره دکتری دانشجوی نوبت دوم داریم نه دانشجوی شبانه.

وی تاکید کرد: از دید ما درباره این مسئله حق و حقوق هر دو طرف رعایت و ابهامات نیز باید رفع شود، هر چند که سایت پردیس نیمه حضوری این دانشگاه از جهت امکانات و تجهیزات شاید مجهزتر از سایت اصلی باشد.

معاون اموزشی وزیر علوم در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه برخی دانشگاه ها در صورت پر شدن سنوات دانشجویان از آنها شهریه دوره شبانه را دریافت می‌کنند و دانشجویان نسبت به این موضوع معترض هستند، گفت: بودجه‌ای که به دانشگاه‌ها اختصاص می‌یابد به صورت سرانه‌ای و برای هر دانشجو نیز به تعداد سال‌های مشخصی به دانشگاه داده می‌شود، که این موضوع برای کارشناسی و دکتری چهار سال است. بنابراین بعد از این چهار سال پولی به دانشگاه داده نمی‌شود و دانشجو، دیگر دانشجوی رایگان محسوب نمی‌شود.

وی افزود: در این زمینه هر دانشگاهی بر اساس مصوبات هیات امنای خود تصمیم می‌گیرد که منطقی هم به نظر می‌رسد، اما عموما اگر دانشجو در طولانی شدن زمان تحصیل خود مقصر نباشد، دانشگاه‌ها فشار نمی‌آورند، اما اگر دانشجو کم کاری کند بعد از پر شدن سنوات دانشگاه می‌تواند جریمه‌ای را با تصویب هیات امنای دانشگاه از دانشجو دریافت کند.

نادری‌منش درباره اینکه آیا دولت‌ بعدی همین سیاست وزارت علوم درباره افزایش ظرفیت‌ها را در پیش می‌گیرد یا آنها را کاهش خواهد داد، تصریح کرد: کاری که ما انجام دادیم بر اساس چشم انداز 1404 و برنامه پنجم توسعه بوده است، بنابراین به نظر می‌رسد که دولت‌های بعدی در این زمینه کمک می‌کنند و با حفظ کیفیت دوره‌ها ظرفیت‌های بیشتری ایجاد می‌کنند، اما در این زمینه نیاز به بودجه و زیرساخت‌های قوی است.

همچنین نادری‌منش در پاسخ به این سوال که آیا افزایش پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها و افزایش آزمون‌های اختصاصی برای پذیرش دانشجو متناقض با آزمون نیمه متمرکز دکتری و کاهش تعداد آزمون‌ها نیست، گفت: در حال حاضر بسیاری از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه تهران خودشان می‌خواهند که از طریق آزمون نیمه متمرکز دانشجو بگیرند، چرا که برای خودشان نیز راحت تر است بنابراین از این جهت نیز به مشکلی بر می‌خوریم.

براساس این گزارش، در مکاتبات فیمابین سازمان سنجش و وزارت علوم با دانشگاه علامه طباطبایی بر شبانه‌بودن دوره تحصیلی این دانشجویان تاکید شده است.

کلمات کلیدی: آزمون دکتری دانشگاه علامه، آزمون دکتری، دانشگاه علامه، دکتری، اعتراض، اعتراض دانشجویان، اعتراض دانشجویان دکتری، آزمون دکتری 91

آمار بازدید: 512 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image