ارتباط مستقیم با 30690 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار حوزه در امر آموزش مبانی اقتصاد مقاومتی به طلاب برنامه‌ریزی کند

حوزه در امر آموزش مبانی اقتصاد مقاومتی به طلاب برنامه‌ریزی کند

مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: حوزه باید در مورد تبیین اقتصاد مقاومتی سرمایه‌گذاری کرده و از افرادی که با اصول اقتصاد مقاومتی آشنایی دارند بخواهد به طلبه‌ها آموزش دهند که اصول اقتصاد مقاومتی به دنبال چه چیزی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن‌ آقا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به نام‌گذاری امسال به عنوان سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اظهار کرد: ما احتیاج داریم که در بحث اقتصاد و فرهنگ جامع‌تر و عملیاتی‌تر وارد میدان شویم.

وی با بیان این‌که رسانه‌های بیگانه به صورت شبانه‌روزی علیه ایران کار می‌کنند و در تلاش هستند بر فرهنگ ایران تاثیر بگذارند،‌ ادامه داد: مقام معظم رهبری این هجوم را گوشزد کرده بودند ولی واقعاً احساس نمی‌شد که در میدان عمل چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با اشاره به قطع شبکه‌های ماهواره‌ای ایران عنوان کرد: اگر ما در این مورد بیشتر سرمایه‌گذاری کرده و از نظر تکنولوژی بیشتر پیشرفت می‌کردیم و ایستگاهی را در فضا قرار می‌دادیم غربی‌ها قادر به قطع این اقدامات نبودند.

وی تصریح کرد: علاوه بر سرمایه‌گذاری و پیشرفت علمی باید تولیدات فرهنگی مناسبی نیز داشته باشیم تا بتوانیم با آن‌ها رقابت کنیم.

نظری با بیان این‌که اقتصاد ما آسیب‌پذیر است، افزود: اقتصاد ما بیش از حد وابسته به نفت بوده و فروش نفت به صورت خام با هر قیمتی ضرر است؛ به این علت که دوباره آن ‌را به خود ما می‌فروشند و می‌توانند از این طریق ما را تحریم کنند.

وی عنوان کرد: ما باید نفت خام را به مشتقات آن تبدیل کنیم و سپس به فروش برسانیم و از خام‌فروشی آن خودداری کنیم.

مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: با پیشرفت علمی و توسعه اقتصادی می‌توانیم از فضای تحریم خارج شویم و از این طرق دیگر آن‌ها نمی‌توانند با تحریم بر سیاست خارجی ما تاثیر بگذارند.

وی با بیان این‌که غربی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که از نظر نظامی نمی‌توانند بر ایران تاثیر بگذارند، ادامه داد: آن‌ها در تلاش هستند که در میدان فرهنگ و اقتصاد تاثیر بگذارند و اگر اقتصاد از داخل محکم شود نمی‌توانند بر کشور ما تاثیر گذاشته و ایران را تحریم کنند.

نظری با بیان این‌که ساز و کارهای اقتصاد مقاومتی راحت نیست، تصریح کرد: در ابتدا حوزه‌های علمیه باید با اقتصاد مقاومتی آشنا شوند و منظور اقتصاد مقاومتی را بدانند تا در زمان تبلیغ بتوانند مردم را با اقتصاد مقاومتی به درستی آشنا کنند.

وی با بیان این‌که اصل اقتصاد مقاومتی انسان رشد یافته است، گفت: حوزه‌های علمیه می‌توانند در تربیت انسان‌های رشد یافته بامهارت و کارآفرین کمک کنند.

مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه عنوان کرد: حوزه باید در این مورد سرمایه‌گذاری کند و از افرادی که با اصول اقتصاد مقاومتی آشنایی دارند بخواهد به طلبه‌ها آموزش دهند که اصول اقتصاد مقاومتی به دنبال چه چیزی است.

وی تصریح کرد: در دانشگاه‌ها نیز باید در مورد اقتصاد ایران کار شود و نقطه قوت و ضعف اقتصاد ایران را شناسایی کنند و سپس با شناخت ضعف‌ها به صورت علمی راه‌حل‌های علمی را ارائه دهند.

نظری با بیان این‌که دانشگاه‌ها می‌توانند با مطالعات و تحقیقات علمی یک محصول علمی به وجود آورند، گفت: قوه مجریه می‌تواند از این تحقیقات علمی استفاده کند و بر اساس یک نسخه علمی عملیاتی شده برنامه‌ریزی کرده و برنامه‌های طولانی مدت را در راستای اصول اقتصاد مقاومتی تبیین کند.

وی ادامه داد: رشد اقتصادی راه کوتاه مدتی نیست و احتیاج به برنامه‌ریزی جدی دارد و همه باید وارد میدان شوند تا کشور ما در این زمینه نیز موفق شود.

مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تاثیرگذاری رسانه‌ها بر بحث فرهنگی را بسیار مهم دانست و گفت: ما کمتر به این مسئله توجه کرده‌ایم و باید به تقویت رسانه‌های خود در مقابل رسانه‌های بیگانه بپردازیم.

آمار بازدید: 281 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image