ارتباط مستقیم با 30687 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه گسترش رابطه دانشگاه علامه با دستگاههای اجرایی/ تبیین اندیشه های اقتصادی جدید

گسترش رابطه دانشگاه علامه با دستگاههای اجرایی/ تبیین اندیشه های اقتصادی جدید

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در حوزه اقتصادی به دنبال تبیین مفاهیم مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و گسترش اندیشه های اقتصادی جدید برای حل مشکلات کشور هستیم .




دکتر حسین سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نامگذاری سال 1393 به نام اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی و نقش دانشگاه ها به ویژه دانشگاه علامه طباطبایی در تحقق آن گفت: دانشگاه علامه در حوزه فرهنگ از قبل هم برنامه داشت تا اندیشه ها و نظریه های مبتنی بر تفکر اندیشمندان مسلمان ایرانی را گسترش دهد.

وی ادامه داد: مفهوم نوآوری علمی در حوزه علوم انسانی و علوم اجتماعی بر مبنای تفکرات بومی، مدتی به گونه ای در پوشش ترجمه های ناقص از یک سو و برداشت های شعاری از سوی دیگر به فراموش سپرده شده بود ما در دانشگاه علامه به دنبال این هستیم این جریان نوآورانه در حوزه علم برمبنای اندیشه‌های دانشمندان مسلمان ایرانی را گسترش دهیم.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه دراین رابطه کنگره ای تحت عنوان انسان شناسی از منظر قرآن کریم، سنت و سیره در اردیبهشت ماه برگزار می شود تاکید کرد: در حوزه اقتصادی نیز ما به دنبال تبیین مفاهیم مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و گسترش اندیشه های اقتصادی جدید برای حل مشکلات کشور هستیم.

وی ادامه داد: پیگیر این مساله هستیم که ارتباط نزدیکی بین دانشمندان ایرانی حوزه اقتصاد دانشگاه علامه و دستگاه‌های اجرایی برقرار کنیم تا بتوانیم از محصولات فکری و نظری دانشمندان ایرانی برای حل مشکلات اقتصادی کشور استفاده کنیم و این کار خود به گونه ای ایجاد پیوند بین حوزه فرهنگ، دانش و اقتصاد است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی افزود: در حوزه فعالیت اقتصادی در درون دانشگاه ما تلاش می کنیم با صرفه جویی از یک طرف و درآمد زایی از سوی دیگر، یک سازندگی اساسی درون دانشگاه را آغاز کنیم چرا که این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های محروم کشور در زمینه امکانات اولیه است.

وی ادامه داد: پیگیر این مساله هستیم که ساختمان ها و امکاناتی که برای یک دانشگاه نمونه، لازم است را در درون دانشگاه ایجاد کنیم و امیدواریم پروژه هایی که امسال آغاز خواهیم کرد حداقل تا سه سال آینده از نظر فیزیکی شرایط متفاوتی در دانشگاه ایجاد کند.

سلیمی به گسترش ارتباط دانشگاه با دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با گسترش ارتباطی که با دستگاه‌های اجرایی در حوزه های مختلف صنعتی ، اقتصادی، آموزش پرورش ، وزارت کار، شهرداری تهران ، صنایع دفاعی و غیره خواهیم داشت،ارتباط نزدیکی بین دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی برقرارشود تا دانش استادان ما در خدمت حل مشکلات جامعه قرار گیرد.

آمار بازدید: 176 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image