ارتباط مستقیم با 30675 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار سایر اخبار برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی اولویت وزارت علوم در سال جدید

برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی اولویت وزارت علوم در سال جدید

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را از اولویت‌های وزارت علوم در سال جدید عنوان کرد و گفت: کرسی‌های آزاداندیشی باید با تفکر انتقادی مبتنی بر عقلانیت صورت بگیرد.

خبرگزاری فارس: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی اولویت وزارت علوم در سال جدید

سیدضیا هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: یکی از مهم‌ترین‌ محورهای اولویت وزارت علوم در سال جدید برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی است، این کرسی‌ها باید با کیفیت مناسب برگزار شود و با تفکر انتقادی مبتنی بر عقلانیت صورت بگیرد.

وی افزود: توصیه ما به همکارانمان در دانشگاه‌های کشور این بوده که بستر مناسبی برای برگزاری باکیفیت این کرسی‌ها در دانشگاه فراهم کنند و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در این حوزه همکاری خوبی دارد.

هاشمی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که در سال جدید تعداد قابل توجهی کرسی آزاداندیشی با کیفیت بالا و مشارکت زیاد اساتید و دانشجویان برگزار شود.

وی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها را بهترین فرصت برای تضارب آرا به معنی واقعی کلمه و افزایش مشارکت دانشجویان در فضای منطقی و سازنده دانشگاه برشمرد و اظهار داشت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی سبب ارتقای فعالیت‌های آموزشی و علمی نیز می‌شود و ارزش‌گذاری دانشگاه نیز از نظر توان و سواد علمی ارتقا می‌یابد.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تقویت کرسی‌های آزاداندیشی می‌تواند علوم انسانی را نیز تقویت کند زیرا مباحثی که محل چالش و گفت‌وگو قرار می‌گیرد با بهره‌گیری از دانش انسانی موجود در جامعه ارتقا می‌یابد و تضارب و رقابت سازنده میان صاحبان دیدگاه‌های مختلف در دانشگاه‌ها در چارچوب قانون انجام می‌شود.

هاشمی ادامه داد: از طریق کرسی‌های آزاداندیشی دانشی که حمایت‌کننده این مباحث است یعنی علوم انسانی تقویت شده و از این طریق نیز پیوند میان دانشگاه و جامعه در حوزه فرهنگ تقویت می‌شود.

وی با اشاره به اولویت‌های دیگر حوزه فرهنگی وزارت علوم، گفت: در مدیریت فرهنگی رویکرد علمی مورد تاکید است، معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها دیده‌بانان فرهنگی هستند و باید متولی سیاست‌گذاری فرهنگی منطبق با نیاز جامعه باشند.

هاشمی عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های ما تقویت هویت ملی و دینی است و دانشگاه باید ظرفیت‌های هویتی را برجسته کند.

به گفته وی تقویت فضای نشاط و امید در دانشگاه‌ها نیز هدف وزارت علوم است البته تا حدی این فضا وجود دارد ولی باید بیشتر شود.

آمار بازدید: 193 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image