ارتباط مستقیم با 30696 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار سایر اخبار مرکز ارزیابی حرفه‌ای معلمان ایجاد می‌شود/ ارائه گواهینامه به فرهنگیان پس از برگزاری آزمون

مرکز ارزیابی حرفه‌ای معلمان ایجاد می‌شود/ ارائه گواهینامه به فرهنگیان پس از برگزاری آزمون

وزیر آموزش و پرورش گفت: مرکز ارزیابی حرفه‌ای معلمان می‌تواند در دانشگاه فرهنگیان شکل گیرد تا معلمان در آزمون‌ها شرکت کرده و گواهینامه دریافت کنند تا در ارزیابی شغلی‌شان مؤثر باشد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در اجلاس سراسری سرپرستان پردیس‌ها و مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان در پردیس نسیبه در سخنانی اظهار داشت: ارکان آموزش شامل 6 رکن مدیر، معلم، محتوا و برنامه، مقررات آموزشی، بودجه، فضا و امکانات است که در این 6 رکن، نقش معلم ممتاز بوده و این نقش باعث شده است بپذیریم، تربیت معلم مهمترین رکن مدیریت در آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: معلمی یک کار تخصصی است و هم ما، جامعه و حاکمیت باید آن را بپذیرد و معلمی نیاز به مهارت‌ها و شایستگی‌ها دارد و هر چه دوره تحصیلی ابتدایی‌تر است، کار تخصصی معلم بالاتر است.

فانی افزود: در فرایند مدیریت آموزشی سه حلقه جذب، تربیت و آموزش و نگهداشت وجود دارد و دانشگاه فرهنگیان حلقه دوم یعنی آموزش و تربیت نیروی انسانی را برعهده دارد و به همین دلیل دانشگاه فرهنگیان این نهاد استراتژیک برای نظام تعلیم و تربیت است.

وی به وظیفه دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و افزود: این دانشگاه تربیت نیروی انسانی و بهسازی فضای آموزشی را بر عهده دارد و باید این نکته را بپذیریم سند تحول اگر می‌خواهد شکل گیرد باید به دست معلمان شکل گرفته باشد، بنابراین دانشگاه فرهنگیان غیر از تربیت نیروی انسانی، نقش بهسازی منابع انسانی را برعهده دارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: یک میلیون فرهنگی در 105 هزار کلاس فعالیت می‌کند و مرکز ارزیابی حرفه‌ای معلمان می‌تواند در دانشگاه فرهنگیان شکل گیرد تا معلمان در آزمون‌ها شرکت کرده و گواهینامه دریافت کنند تا در ارزیابی شغلی‌شان مؤثر باشد و مرکز ارزیابی حرفه‌ای معلمان به عنوان یک حلقه از حلقه‌های رتبه‌بندی معلمان ایفای نقش کند.

فانی با بیان اینکه در حوزه منابع انسانی، سیاست‌هایی داریم، اظهار داشت: کشور را باید به بوم‌هایی تقسیم کنیم یعنی یک شهرستان آیا می‌تواند نیروهای خود را تأمین کند که اگر اینطور باشد منطبق بر بوم است.

وی ادامه داد: سیاست دوم، تنوع در روش‌های تربیتی نیروی انسانی است و تنوع روش را باید با محوریت دانشگاه فرهنگیان بپذیریم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش می‌خواهد با تمام قدرت از دانشگاه فرهنگیان حمایت کند و بودجه آموزش و پرورش 26 درصد رشد داشته است و این نشان می‌دهد دولت به آموزش و پرورش نگاه خاص دارد.

آمار بازدید: 232 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image