ارتباط مستقیم با 30601 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دانشگاه فرهنگیان، می‌تواند از نظام آموزش و پرورش پشتیبانی کند (3 بهمن 92)

دانشگاه فرهنگیان، می‌تواند از نظام آموزش و پرورش پشتیبانی کند (3 بهمن 92)

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان، نهاد بسیار مهم، استراتژیک و مغتنمی است و می‌تواند از نظام آموزش و پرورش در بحث معلم و تربیت نیروی انسانی پشتیبانی کند.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مهر محمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در نشست خبری در جمع خبرنگاران خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه زمان زیادی از ایجاد دانشگاه فرهنگیان نگذشته‌است و امسال دومین دور از پذیرش دانشجو معلمان را بر عهده دارد، باید گفت که این نهاد، نهادی بسیار مهم، استراتژیک و مغتنم است و می‌تواند از نظام آموزش و پرورش در بحث معلم و تربیت نیروی انسانی پشتیبانی کند.

مهر محمدی ادامه داد: در بحث نخبگان دانشجویی، ظرفیت‌هایی ایجاد شده تا با پارامترهای استخدام، تأمین شغل و پرداخت حقوق به دانشجویان توجه فارغ التحصیلان دبیرستانی را که استعدادهای ویژه دارند، به دانشگاه فرهنگیان جلب کرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به نگاه استراتژیک وزیر آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان، گفت: تقویت دانشگاه فرهنگیان به معنای تقویت بنیه علمی، آموزشی، فرهنگی، حرفه‌ای و پژوهشی است که برنامه‌های جامعه‌ای در همه زمینه‌ها داریم.

وی ادامه داد: در حوزه علمی طبیعتاً جذب استاد و طراحی برنامه‌های آموزشی روزآمد جزء اولویت‌ها است. همچنین در بخش فرهنگی نیز توسعه فعالیت‌های آزاد، اختیاری و خودجوش دانشجویان در قالب تشکل‌های مختلف اعم از کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی یا تشکل‌های سیاسی جزء محورهای اصلی فعالیت دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.

مهرمحمدی، توسعه پژوهش‌های دانشجویی و استادان، مشارکت دانشجویان در پژوهش‌هایی که توسط استادان انجام می‌شود، کار پژوهشی گروهی توسط استاد و دانشجو و تأسیس پژوهشکده مطالعات تربیت معلم را جزء اولویت این دانشگاه در حوزه پژوهشی عنوان کرد.

وی افزود: در همه حوزه‌ها با برنامه ریزی دقیق و اهداف بلند مدت و کوتاه مدت، می‌توانیم نگاه استراتژیک به دانشگاه فرهنگیان را عملیاتی کنیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه زمان زیادی از ایجاد دانشگاه فرهنگیان نگذشته است و دانشگاه فرهنگیان امسال دور دوم پذیرش دانشجو را دارد اما این نهاد بسیار مهم، استراتژیک و مغتنم است و می‌‌تواند از نظام آموزش و پرورش در بحث معلم و تربیت نیروی انسانی، پشتیبانی کند.

وی، در ادامه تصریح کرد: برای انجام مأموریت خطیر این دانشگاه و تصوری که از آن وجود دارد، عوامل درونی و بیرونی تأثیر گذار هستند که این مهم برنامه ریزی‌های سنجیده، مدبرانه و برنامه مدار را می‌طلبد. همچنین عوامل بیرونی نیز، بر عملکرد این دانشگاه سایه می‌‌اندازد که بحث بودجه یکی از مهمترین موضوعات است.

مهرمحمدی اظهار داشت: انتظار داریم مجلس، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، صدا و سیما، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش همکاری‌های لازم را داشته باشند تا بتوانیم وظایفمان را به نحو احسن در دانشگاه فرهنگیان انجام دهیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به پذیرش نخبه در سطح استاد و دانشجو در دانشگاه فرهنگیان گفت: ضوابطی برای استادان وجود دارد و بر اساس این ضوابط برای متقاضیانی که در فراخوان‌‌ها شرکت کرده‌‌اند و شرایط و پیشینه علمی و ممتازی دارند، قانون این تدبیر را که بلافاصله به عنوان هیأت علمی پیمانی موقت جذب شوند، اندیشیده است.

وی، ادامه داد: در بین متقاضیان دانشگاه تعداد زیادی از این مصادیق را داریم و انشاء الله در آینده نزدیک این افراد به دانشگاه فرهنگیان در نقاط مختلف کشور خواهند پیوست.

مهرمحمدی گفت: در بحث نخبگان دانشجویی، ظرفیت‌هایی ایجاد شده تا با پارامترهای استخدام، تأمین شغل و پرداخت حقوق به دانشجویان، توجه فارغ التحصیلان دبیرستانی را که استعدادهای ویژه دارند به دانشگاه فرهنگیان جلب کرد.

مهرمحمدی در پایان، اظهار داشت: البته ضوابطی هم در دفترچه کنکور پیش بینی شده‌است که از رتبه 6500 بالاتر به دانشگاه فرهنگیان نمی‌توانند وارد شوند و برای معدل، شروطی شامل میانگین معدل بالای 17 در نظر گرفته شده‌است و این نشان می‌دهد که وضعیت امیدوارکننده‌ای داریم.

آمار بازدید: 347 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image