ارتباط مستقیم با 30644 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه راه‌اندازی رشته ادبیات فارسی در سه مقطع تحصیلی دانشگاه هرمزگان

راه‌اندازی رشته ادبیات فارسی در سه مقطع تحصیلی دانشگاه هرمزگان

رئیس دانشگاه هرمزگان با اشاره به سابقه طولانی راه‌اندازی رشته زبان و ادبیات فارسی در این دانشگاه گفت: در حال حاضر در سه مقطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی این رشته پذیرش دانشجو دارد.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، احمد نوحه گر در مراسم افتتاحیه هفتمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های زبان و ادب فارسی در دانشگاه هرمزگان گفت: رشته زبان و ادبیات فارسی از نخستین رشته‌هایی است که در این دانشگاه راه اندازی شده است و درحال حاضر در سه مقطع تحصیلی در این رشته پذیرش دانشجو صورت می‌گیرد و مقطع دکتری این رشته نیز در دو سال گذشته راه اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: رشته ادبیات کودک و نوجوان رشته جدیدی است که دانشگاه هرمزگان در راه اندازی و تاسیس این رشته در مقطع کارشناسی ارشد جزء دانشگاه‌های پیشتاز کشور بوده است.

رئیس دانشگاه هرمزگان با اشاره به روند رو به رشد کشور در حوزه تولید علم بیان داشت: تولید علمی یکی از بزرگترین دستاوردهای کشور طی سال های اخیر است و توجه به این حوزه سبب افزایش قدرت و تولید ثروت در کشور می‌شود.

به گفته نوحه‌گر، کشور ایران سرشار از مباحث فرهنگی است که خمیرمایه این تمدن بی شک ادبیات فارسی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه زبان فارسی یک مولفه و الگو است تصریح کرد: زبان و ادبیات فارسی بسیاری از اقوام و گروه‌ها را به خود جذب کرده است و موجب ملت شدن ایران اسلامی شده است.

رئیس دانشگاه هرمزگان اضافه کرد: فرهنگ غنی ایران توام با فرهنگ اسلام است و این امر سبب افزایش غنای فرهنگی شده است و بسیاری از تهاجمات را دفع کرده است.

نوحه گر تاکید کرد: یکی از عوامل وحدت در کشور وجود زبان و ادبیات فارسی است بر این اساس باید زبان و ادبیات فارسی از جایگاه والایی میان برنامه نویسان و صاحب نظران برخوردار باشد.

آمار بازدید: 323 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image