ارتباط مستقیم با 30703 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تجمع دانشجویان دانشگاه هرمزگان به دلیل نارسایی‌هایی خدمات اتوبوسرانی (6 آبان 92)

تجمع دانشجویان دانشگاه هرمزگان به دلیل نارسایی‌هایی خدمات اتوبوسرانی (6 آبان 92)

تعدادی از دانشجویان دانشگاه هرمزگان با هدف اعتراض به نحوه خدمات اتوبوسرانی در مسیر این دانشگاه تا مرکز شهر بندرعباس تجمع کردند و خواستار رفع مشکلات در این زمینه شدند.


به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ساختمان اصلی دانشگاه هرمزگان واقع در حاشیه بخش شرقی شهر بندرعباس طی سال پذیرای صدها دانشجو از اقصی‌نقاط این استان و دیگر استان‌هاست.

به دلیل واقع شدن ساختمان مرکزی این دانشگاه در بیرون از شهر، همواره دسترسی آسان‌تر به کلاس‌ها و فراهم‌آوری خطوط واحد برای تردد از مرکز شهر به دانشگاه با هدف رفاه بیشتر دانشجویان از اهداف مسئولان این دانشگاه بوده است.

طی سال‌های اخیر ساخت خوابگاه در درون ساختمان مرکزی بخشی از مشکلات در این راستا را کاهش داده است اما کماکان به دلیل عبور و مرور دانشجویان در مسیر دانشگاه و شهر بندرعباس مشکلاتی دانشجویان را می‌رنجاند که در این میان عدم اختصاص اتوبوس‌های خط واحد شهری از طرف سازمان اتوبوسرانی بندرعباس و حومه مشکلات را بعضا در این بخش زیادتر کرده است.

این امر سبب شده است دانشجویان این دانشگاه همواره اعتراضاتی را در این راستا داشته باشند.

طی ساعات گذشته نیز دانشجویان این دانشگاه به خاطر آنچه که «عدم سرویس دهی نامناسب سازمان اتوبوسرانی شهر بندرعباس» خوانده‌اند، تجمعی آرام و مصالحت‌آمیز در جلوی ورودی دانشگاه هرمزگان برگزار کردند.

دانشجویان دانشگاه هرمزگان در پی عدم سرویس‌دهی نامناسب سازمان اتوبوسرانی شهر بندرعباس در مسیر دانشگاه و بالعکس تجمع مصالحت آمیزی انجام دادند و خواستار حل هر چه سریع‌تر این موضوع با توجه به بعد مسافت شهر تا دانشگاه شدند.

با توجه به فاصله زیاد دانشگاه هرمزگان تا سطح شهر و طبق بخشنامه جدید اتوبوسرانی گویا سرویس‌ها تنها از یک مسیر تردد می‌کنند و شش مسیر سابق حذف می‌شود که این اقدام ایاب و ذهاب دانشجویان را با مشکل مواجه کرده است.

این در حالی است که تاکنون مسئولان دانشگاه هرمزگان پیگیر این مسئله مهم و رفع دغدغه‌های صنفی دانشجویان بوده‌اند، اما آنگونه که آنها می‌گویند تاکنون از طرف سازمان‌های ذی‌صلاح هیچ گونه اقدامی در راستای تقلیل مشکلات ایاب و ذهاب دانشجویان به این دانشگاه نشده است.

احمد نوحه‌گر رئیس دانشگاه هرمزگان قبل از آغاز سال تحصیلی جاری دانشگاه در نشستی مشترک با مسئولان شهری بندرعباس بر لزوم تناسب خدمات اتوبوسرانی با افزایش تعداد دانشجویان دانشگاه هرمزگان تاکید کرده بود.

وی در آن نشست با بیان اینکه تعداد دانشجویان این دانشگاه در سال جدید تحصیلی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، خواستار خدمات و توجه بیشتر شرکت اتوبوسرانی بندرعباس در این راستا شد.

نوحه‌گر همچنین با تاکید بر اینکه فضای آرامی در آستانه آغاز سال تحصیلی بر دانشگاه هرمزگان حاکم است، افزود: می توان با ارائه خدمات رسانی بیشتر به دانشجویان این فضا را پاس داشت و زمینه‌ای را فراهم کرد تا دانشجویان بتوانند در محیطی آرام سال تحصیلی را آغاز کنند.

رئیس دانشگاه هرمزگان در ادامه با بیان اینکه تعداد دانشجویان این دانشگاه در سال تحصیلی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، تاکید کرد: با توجه به این امر از مسئولان شورا و شهرداری انتظار می‌رود در راستای رفاه بیشتر دانشجویان در امر فراهم سازی امکانات مورد نیاز این قشر توجه مورد نیاز را داشته باشند.

در ادامه این نشست، حتی رئیس شورای شهر و شهردار منتخب بندرعباس و مسئولان شرکت کننده نیز راهکارهای مختلفی در زمینه رفع معضل ایاب و ذهاب دانشجویان بررسی و بر همکاری و مساعدت بیشتر سازمان اتوبوسرانی بندرعباس جهت رفع مشکلات ایاب و ذهاب دانشجویان دانشگاه هرمزگان تاکید کردند.

همچنین در این نشست مقرر شد، نشستی با حضور نمایندگان دانشگاه، اتوبوسرانی شهر بندرعباس و حومه، شهرداری بندرعباس در حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان جهت تعیین نرخ جدید ایاب و ذهاب دانشجویان برگزار شود.

در این نشست حاضران بر حمایت مالی استانداری هرمزگان از شرکت اتوبوسرانی به منظور خدمات رسانی بهتر و بیشتر به دانشجویان دانشگاه هرمزگان نیز تاکید کردند.

حال باید منتظر ماند تا دید که آیا مسئولان مربوطه در این راستا با توجه به محدودیت‌های موجود می‌توانند بخشی از نیازها و انتظارات دانشجویان دانشگاه هرمزگان را پاسخ دهند.

کلمات کلیدی: تجمع دانشجویان دانشگاه هرمزگان، تجمع دانشجویان، دانشگاه هرمزگان، اعتراض دانشجویان

آمار بازدید: 392 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image