ارتباط مستقیم با 30676 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار سایر اخبار حمایت‌ از شرکت‌های دانش‌بنیان در کریدورهای تجاری‌سازی

حمایت‌ از شرکت‌های دانش‌بنیان در کریدورهای تجاری‌سازی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: کریدورهای تجاری‌سازی در داخل شهرک‌های علمی و تحقیقاتی و کریدورهای تجاری‌سازی در معاونت علمی حمایت‌های لازم را از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سورنا ستاری صبح امروز در نشست مشترک با استاندار آذربایجان شرقی و روسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناوری استان که پس از بازدید از مراکز علمی، فناوری و پژوهشی تشکیل شد، با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کمک و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اختیارات خوبی دارد، افزود: تاکنون 60 شرکت دانش‌بنیان در کشور از سوی صندوق نوآوری تایید شده و باید تلاش شود تعداد این شرکت‌ها بیشتر شود.

وی گفت: تنها طرح‌هایی که از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری ارایه می‌شوند از سوی این معاونت مورد حمایت مادی قرار می‌گیرند.

ستاری اظهار کرد: البته این کمک‌ها در طرح تجاری‌سازی مورد حمایت معاونت قرار می‌گیرند و در بحث غیرتجاری و طرح‌هایی که مراحل مقدماتی را سپری می‌کنند از طریق صندوق پژوهشگران حمایت می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آماده است با تمام شرکت‌های دانش بنیان کشور همکاری‌های لازم را داشته باشد و این شرکت‌ها می‌توانند با پیشنهادهای سازنده خود، معاونت را در اجرای بهتر امور محوله کمک کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین از کمک 15 میلیارد ریالی این معاونت به شرکت‌های دانش بنیان آذربایجان شرقی برای تجاری‌سازی تولیدات این شرکت‌ها خبر داد.

دبیر هیئت امنای صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان این‌که در آینده نزدیک بیشتر تلاش می‌شود که شرکت‌های دانش‌بنیان مشکل مالی نداشته باشند، اظهار داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل شده است که پیش شرط این صندوق برای حمایت، دانش‌بنیان بودن شرکت‌ها است که بر اساس قانون این شرکت‌ها از مالیات و گمرک معاف هستند و همچنین کریدورهای تجاری‌سازی در داخل شهرک‌های علمی و تحقیقاتی و کریدورهای تجاری‌سازی در معاونت علمی حمایت‌های لازم را از این شرکت‌ها انجام می‌دهد.

استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه با اشاره به اعتبار 7 هزار میلیارد ریالی شرکت‌های دانش‌بنیان، تاکید کرد: دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناوری استان باید از این فرصت برای تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان و بهره‌مندی از تسهیلات دولت استفاده کنند.

اسماعیل جبارزاده افزود: مدیریت استان هم در ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان که نقش مهمی در حل مشکلات حوزه علم و فناوری دارند، از مراکز علمی و دانشگاه‌ها حمایت می‌کند.

روسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناوری استان هم در این نشست گزارشی از وضعیت و دستاوردهای مراکز تحت مدیریت خود ارایه کردند.

آمار بازدید: 209 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image