ارتباط مستقیم با 30716 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد ایجاد شهرک‌های علمی تحقیقاتی در نزدیکی واحدهای علوم و تحقیقات

ایجاد شهرک‌های علمی تحقیقاتی در نزدیکی واحدهای علوم و تحقیقات

رئیس واحد علوم و تحقیقات با اشاره به اهمیت ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی واحدهای علوم و تحقیقات گفت: ایجاد شهرک‌های علمی تحقیقاتی از جمله مصوبات کمیسیون تخصصی علوم و تحقیقات برای ارتقای کیفیت است.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، علی عباسپور رئیس واحد علوم و تحقیقات با اشاره به اهمیت ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی این واحد تصریح کرد: ایجاد شهرک‌های علمی تحقیقاتی در جوار شعب، استفاده از ظرفیت‌های موجود در واحد علوم و تحقیقات و سایر پردیس‌ها از جمله تجهیزات پیشرفته، منابع الکترونیکی علمی، کتابخانه دیجیتال، استفاده و جذب نخبگان علمی و توسعه روابط علمی پژوهشی با دانشگاه‌های معتبر دنیا از جمله مصوبات کمیسیون تخصصی علوم و تحقیقات در این راستا است.

وی گفت: همچنین به منظور توسعه فناوری با رویکرد استقلال مالی دانشگاه از شهریه، مقرر شد نسبت به ایجاد شرکت‌های دانش بنیان اقدام شود و نیز جذب اساتید پژوهشگر با اولویت دادن به اساتیدی که توانایی ارائه طرح‌های پژوهشی با مراکز تحقیقاتی را دارند مدنظر قرار گیرد.

عباسپور ادامه داد: با تدبیر رئیس دانشگاه آزاد و برابر هماهنگی‌های انجام شده، شعب می‌توانند افراد نخبه متقاضی جذب در کادر هیات علمی را به واحد علوم و تحقیقات معرفی و پس از طی مراحل قانونی و تائید علوم و تحقیقات مرکز با اخذ تعهدات لازم نسبت به جذب و عقد قرارداد با آنان اقدام و بطور همزمان نیز نسبت به ثبت نام در نخستین فراخوان و در مراحل قانونی از طریق هیات امنای استانی اقدام کنند.

وی افزود: شعب علوم و تحقیقات می‌توانند با هماهنگی معاونت عمران نسبت به تهیه و ساخت ساختمان‌های اداری، پژوهشی و آموزشی کارامد و متناسب با شئونات علوم و تحقیقات و همچنین ساخت شهرک‌های علم و فناوری در زمین‌های موجود یا زمین‌های جدید و مناسب اقدام کنند.

عباسپور در ادامه با اشاره به ایجاد و تصویب رشته‌های جدید تاکید کرد: همانگونه که در جلسات شورای هماهنگی پردیس‌ها در سال ٩٠ بارها تاکید شده بود، شعب باید به سرعت نسبت به رسیدن به استانداردهای لازم گام بردارند، همچنین برای تسریع در تصویب رشته‌های موجود و افزایش رشته‌های مناسب شعب علوم و تحقیقات با تامین هیات علمی از بین افراد نخبه و دارای مدارج علمی بالا و نیز با توسعه فضاهای آموزشی و پژوهشی هر چه سریع‌تر به صورت واحدهای توانمند در توسعه شبکه تحصیلات تکمیلی در کشور و سربلندی بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی و کشور ایفای نقش کنند.

رئیس علوم و تحقیقات با اشاره به پیش نویس آیین نامه نظارت و هماهنگی شعب علوم و تحقیقات، گفت: این شعب تلاش می‌کنند به عنوان یک بازوی قدرتمند برای رشد و توسعه علم و فناوری در سطح استان و کشور و اقتدار بیش از پیش دانشگاه آزاد اسلامی گام بردارند، لذا در ایجاد رشته‌های جدید، وضعیت سایر واحدها مدنظر قرار می‌گیرد و به صورت پوششی عمل می‌شود.

وی بر ادامه ساخت و سازها در واحدهای علوم و تحقیقات تاکید و تصریح کرد: ساخت و سازهای عمرانی در تمام حوزه‌ها سرعت گرفته و شعب به سمتی حرکت خواهند کرد که دارای فضای آموزشی و بخصوص پژوهشی شایسته مقاطع تحصیلات تکمیلی باشند و همچنین باید زمین‌های مناسب برای احداث شهرک‌های دانش بنیان و اهداف پژوهشی و آموزشی تهیه شود.

عباسپور خاطرنشان کرد: در واحدها و شعب علوم و تحقیقات مقرر شد فناوری اطلاعات جدی گرفته شده و شبکه اطلاعاتی قوی بخصوص شبکه اطلاعات مراجع علمی در بین شعب علوم و تحقیقات ایجاد و همچنین ارتقای سطح و توانمند سازی نیروهای انسانی اعم از کارکنان و هیات علمی در اولویت قرار گرفته شود.

آمار بازدید: 164 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image