ارتباط مستقیم با 30696 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار سایر اخبار دعوت ازکشورهای اسلامی برای حضور در کنفرانس کارآفرینی

دعوت ازکشورهای اسلامی برای حضور در کنفرانس کارآفرینی

دبیر علمی دومین کنفرانس بین‌المللی کارآفرینی با بیان اینکه در این کنفرانس 26 مقاله ارائه می‌شود، گفت: دعوت ازکشورهای اسلامی برای حضور در کنفرانس کارآفرینی برای ما اولویت داشت.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس محمدعلی مرادی دبیر علمی دومین کنفرانس بین‌المللی کارآفرینی در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: این کنفرانس دو حوزه موضوعی را پوشش می‌دهد که یکی توسعه کارآفرینی و دیگری محیط کسب و کار است.

مرادی ادامه داد: توسعه کارآفرینی موضوعی است که عموم مردم در آن مشارکت دارند.

وی تصریح کرد: کسب و کار محور اصلی دانشکده کارآفرینی مباحث توسعه است و هدف دانشکده این است که کسب و کار، در جامعه نقشی داشته باشد.

مرادی ادامه داد: چالش‌های اساسی کشور با خلأ کارآفرینی تداوم داشته و در دهه گذشته مشکل اساسی بیکاری، رشد نازل اقتصادی، نرخ تورم دو رقمی، بهره‌وری پایین را داشته‌ایم که ریشه این موضوع در این است که یک ساختار تولید سنتی داریم و دانش در فرآیند تولید استفاده نمی‌شود.

مرادی اظهار داشت: دانشکده کارآفرینی و دانشگاه تهران به سمت رویکرد کارآفرینی آمده است تا مشکلات این بخش را حل کند ولی موضوع اساسی این کنفرانس این است که کسب و کارها نوآور بنیان باشند.

وی خاطرنشان کرد: در این کنفرانس مشارکت اندیشمندان ملی و بین‌المللی باعث می‌شود که خروجی و سیاست مناسبی برای استفاده مسئولان داشته باشد.

دبیر علمی کنفرانس افزود: رسانه‌ها باید به بحث نوآوری توجه ویژه‌ای داشته باشند و کشور و رسانه‌ای که در رابطه با نوآوری حرف نزنند عقب‌مانده هستند.

مرادی تصریح کرد: توسعه کارآفرینی زمانی می‌تواند موفق باشد که فضا مناسب باشد و فضای کسب و کار ما، بگونه‌ای نیست که کسب و کارها بتوانند به راحتی رقابت کنند.

وی اضافه کرد: امروز توسعه کارآفرینی و کسب و کارها فضای رقابتشان محلی نیست بلکه بین‌المللی است و این کارآفرینی می‌تواند با نوآوری در سطح بین‌المللی رقابت کند و در غیراینصورت بازارها، در اختیار کشورهای دیگر قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در دبیرخانه همایش اطلاع‌رسانی بسیار گسترده‌ای صورت گرفت و دانشگاه‌های بین‌المللی مختلفی در این کنفرانس مشارکت دارند.

مرادی ادامه داد: در مهلت تعیین شده 306 چکیده به دبیرخانه کنفرانس ارسال و 153 چکیده انتخاب شد و از این میان 140 مقاله توسط دبیرخانه دریافت شده است که بعد از غربالگری 26 مقاله برای ارائه در همایش انتخاب شده است.

وی اظهار داشت: 35 صاحب‌نظر توسعه کارآفرینی و صاحب‌نظر محیط کسب و کار از دانشگاه‌های معتبر دنیا برای سخنرانی در این مراسم حضور خواهند داشت.

دبیرعلمی کنفرانس کارآفرینی ادامه داد: برای دعوت به این مراسم اولویت ما برای دعوت حضور کشورهای اسلامی بوده است و نتایج این همایش در 12 پنل علمی ارائه می‌شود.

مرادی افزود: چالش‌هایی که در رابطه با محیط کسب و کار وجود دارد در این کنفرانس مورد بررسی قرار می‌گیرد و تأمین مالی فعالیت‌های کارآفرینی و کارکرد بانک‌ها یکی دیگر از پنل‌های این کنفرانس خواهد بود.

وی افزود: کارآفرینی اجتماعی، اخلاق کارآفرینی، محیط فرهنگی و اجتماعی کارآفرینان و ... از موارد دیگری است که در این کنفرانس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مرادی ادامه داد: انتقال دانش یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در این کنفرانس پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نتایج مقالات و نتیجه این کنفرانس نهایتا جمع‌بندی و در اختیار رسانه‌ها و سیاست‌گزاران قرار می‌گیرد.



مرادی برگزاری جشنواره رهبران کارآفرینی در حاشیه این کنفرانس را یکی دیگر از برنامه‌ها دانست و گفت: این جشنواره برای معرفی صاحبان کسب و کار ایرانی به عنوان الگو در این بخش انجام می‌شود.



وی افزود: این افراد باید حداقل 20 درصد محصولاتشان صادر شود، با سه کشور مراوده بازرگانی داشته باشند و از برند و شهرت خوبی برخوردار باشند.

آمار بازدید: 277 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image