ارتباط مستقیم با 30744 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار راه‌اندازی 187 مرکز رشد خوشه فناوری تا پایان برنامه ششم

راه‌اندازی 187 مرکز رشد خوشه فناوری تا پایان برنامه ششم

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: این دانشگاه راه‌اندازی 187 مرکز رشد خوشه فناوری را تا پایان برنامه ششم متعهد شده است.


به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، دکتر پیمان صالحی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان فارس اظهار داشت: اگر آموزش عالی را به آکادمیک و مهارتی تقسیم کنیم در بخش آموزش عالی 3.5 میلیون نفر و در بخش آموزش‌های مهارتی که اهمیت بسیاری داشته و مورد نیاز کشور است، 800 هزار نفر در دانشگاه علمی کاربردی تحصیل می‌کنند.

وی افزود: بهمن ماه امسال 212 هزار نفر توسط سازمان سنجش به ما معرفی شدند که 100 هزار نفر آنان پذیرفته شده و در حال حاضر مشغول به تحصیل هستند که با احتساب این رقم، تعداد دانشجویان مهارتی از مرز 800 هزار نفر گذر کرده است.

صالحی با بیان اینکه پروژه‌های پژوهشی دانشگاه علمی کاربردی مشتری‌محور است، بیان کرد: دوره‌های ارشد علمی کاربردی پژوهش‌محور و پروژه‌محور است که با پروژه‌های دانشگاه سراسری بسیار تفاوت دارد چراکه در دانشگاه سراسری ابتدا پروژه اعلام و سپس به دنبال بودجه آن می‌روند اما در علمی کاربردی ابتدا به صورت مسئله‌محور پروژه تعریف شده، بودجه تامین می‌شود و با توجه به آن بعد دانشجو پروژه می‌گیرد.

وی تصریح کرد: مبلغی که توسط سازمان‌های مجری برای پروژه‌ها گذاشته شده 80 میلیارد تومان است و دانشگاه علمی کاربردی در استان فارس نیز دو پروژه در مخابرات دارد.

وی ابراز داشت: یکی از نگرانی‌های دانشجویان علمی کاربردی ادامه تحصیل بود که دوره خبرگی معادل دکترا در شورای برنامه‌ریزی دانشگاه مصوب شد و به شورای گسترش وزارت آموزش عالی رفته است.

این مسئول با بیان این تعریف که دانش تبدیل پول است به علم، خاطرنشان کرد: نوآوری تبدیل علم است به ثروت و ما در دانشگاه علمی کاربردی این فرایند یعنی تبدیل علم به ثروت را دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: کمپ کارآفرینی ایران را راه‌اندازی کردیم که ایده‌های خام دانشجویان را کاربردی می‌کند و بدون تعارف باید گفت گاه ایده‌های دانشجویان علمی کاربردی بسیار عملی‌تر از دانشجویان دانشگاه سراسری است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه تصریح کرد: برنامه راهبردی شبکه مراکز رشد خوشه‌های فناوری دانشگاه در 31 استان کشور به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: در این برنامه ظرفیت دانشگاه برای ایجاد 176 مرکز رشد خوشه فناوری با تکیه به توانمندی‌های استان‌ها، مراکز آموزش علمی‌کاربردی و شرایط جغرافیایی و اقتصادی لحاظ شده است.

صالحی بیان کرد: مراکز رشد مراکزی هستند که افرادی با ایده‌های کارآفرینانه در آن حضور می‌یابند تا ایده‌های خود را به منظور ایجاد توسعه اقتصادی به مرحله تولید برسانند.

وی با بیان این که در حال حاضر 150 مرکز رشد در کشور داریم، گفت: مراکز رشد در رشته‌های مختلف ریسک سرمایه‌گذاری برای افراد دارای طرح و ایده را کاهش می‌دهد.

به گفته وی، در مراکز رشد فضاهایی برای مسائل اداری به سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها می‌دهند تا اینکه فضایی برای افراد ایده‌پرداز و سرمایه‌گذار ایجاد شود و در کنار یکدیگر قرار گیرند و به توسعه صنعت و شکوفایی ایده‌ها کمک شود.

وی تصریح کرد: 10 مرکز رشد زیر نظر دانشگاه جامع علمی کاربردی فعالیت می‌کنند که دو مورد آن‌ها در استان اصفهان است و تا پایان سال 96 دانشگاه جامع علمی و کاربردی باید 187 مرکز رشد ایجاد کند.

صالحی با اشاره به اینکه مراکز رشد بر اساس ظرفیت‌های هر منطقه ایجاد می‌شوند، ابراز داشت: مرکز رشد خوشه فناوری سنگ در شهرستان تیران و کرون ایجاد شد به دلیل ظرفیت‌هایی که این شهرستان در حوزه تولید سنگ داشت و شهرک صنعتی تخصصی سنگ نیز در آن فعال بود.

راه‌اندازی کمپ‌های کارآفرینی در تمام استان‌های کشور

معاون پژوهشی دانشگاه جامع علمی و کاربردی از ایجاد کمپ کارآفرینی در دانشگاه علمی و کاربردی خبر داد و گفت: در این کمپ‌ها به مدت 10 روز فعالیت‌هایی در حوزه ایده‌پردازی، فروش ایده، و کار بر روی ایده‌ها انجام می‌گیرد که در سال آینده در تمام دانشگاه‌های استان‌ها این کمپ‌ها ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: باید برای توسعه کشور ایده‌ها به پدیده تبدیل شود و محصولی از این ایده‌ها به‌دست آید و دانشجویان با فارغ‌التحصیلی علم و دانش خود را تبدیل به ثروت و تولید کنند و از این علم و دانش خود بهره ببرند و پیوندی بین سرمایه‌گذار و دانشجویان و اساتید ایجاد شود.

به گزارش فارس، در این آیین از زحمات دکتر محمدرضا باعزت در مقام ریاست دانشگاه علمی کاربردی فارس تجلیل و دکتر علیرضا موغلی به عنوان رئیس جدید این دانشگاه معارفه شد.

آمار بازدید: 192 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image