ارتباط مستقیم با 30649 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه پایه‌گذاری نخستین مرکز رشد هنر و معماری ایران در دانشگاه هنر اصفهان

پایه‌گذاری نخستین مرکز رشد هنر و معماری ایران در دانشگاه هنر اصفهان

رییس دانشگاه هنر اصفهان از پایه گذاری نخستین مرکز رشد هنر و معماری در این دانشگاه خبر داد و گفت: این مرکز شروع ایجاد شرکت‌های دانش بنیان بر پایه هنر خواهد بود.


فرهنگ مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) -منطقه اصفهان، درباره اقتصاد دانش بنیان و راهکارهای دانشگاه هنر در این مقوله، اظهار کرد: اقتصاد دانش بنیان در دو بخش مطرح است یک بخش نظری که به تبیین نظریه‌ها می‌پردازد و بخش دیگر بحث عملیات دانش بنیان است که منجر به خلق صنعت و در نهایت باعث نوآوری شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها در هر دو حوزه می‌توانند فعالیت ویژه‌ای داشته باشند، افزود: دانشگاه هنر چند سالی است که بحث اقتصاد دانش بنیان را مد نظر قرار داده است و در سال گذشته نیز بحث کارآفرینی و اقتصاد را وارد عرصه نظری هنر کرده و بر همین اساس رشته‌هایی در حوزه هنر طراحی شده است که بر پایه اقتصاد و فرهنگ است.

مظفر با بیان اینکه در پایان سال گذشته دانشکده‌ای را طراحی کرده‌ایم، اضافه کرد: اولین درخواست ما از شورای انقلاب فرهنگی این است که با تصویب سریع این رشته‌ها روشی ماندگار در نظام آموزشی عالی کشور شکل بگیرد.

رییس دانشگاه هنر با اشاره به اینکه می‌خواهیم سیاست نظام را در اقتصاد دانش بنیان که یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی است عملیاتی کنیم، خاطرنشان کرد: دانشگاه هنر اصفهان در پایان سال گذشته اولین مرکز رشد هنر و معماری را در ایران پایه گذاری کرده است که این مرکز شروع ایجاد شرکت‌های دانش بنیان بر پایه هنر خواهد بود همچنین امیدوارم این رویکرد وارد حوزه‌های رفتاری فارغ التحصیلان این دانشگاه با اساتید برای کارهای اساسی و تحقیقاتی شود.

وی در پاسخ به این سئوال که چه چالش‌هایی بر سر راه تحقق اقتصاد دانش بنیان وجود دارد، افزود: باوری در صنعت وجود دارد و آن اینکه دانش در صنعت استفاده می‌شود، اما در هنر در بسیاری از موارد بحث مهارت مطرح می‌شود و هنوز به صورت دانش وارد هنر نشده است و اولین کاری که باید انجام دهیم تغییر رفتار روی انسان‌هایی است که فعالیت هنری انجام می‌دهند؛ باید هنر را در خدمت کارآفرینی اقتصاد و صادرات ببینند و باور کنند که بستر فرهنگ انعکاسش در هنر به مراتب بیشتر از صنعت است.

رییس دانشگاه هنر با بیان اینکه برای تولید کالای فرهنگی باید از ابزار هنر استفاده کرد، اضافه کرد: باید باور کنیم که می‌توانیم معماری اسلامی به وجود آوریم و اینکه می‌توانیم هنر را در ابعاد خودش بین المللی کرده تا جهان مورد مخاطب این فرهنگ قرار بگیرد.

مظفر در پاسخ به این سوال که برای پیشبرد این اهداف چه زمانی نیاز است، گفت: شروع این برنامه‌ها دو ساله است چرا که وقتی این طرح متولد شد و نهال را کاشتیم خودش راهش را ادامه می‌دهد و در این راه وظیفه ما تنها مراقبت است.

وی با بیان اینکه اهمیت فرهنگ از زمان امام خمینی (ره) بوده و امروز به دلیل فشارهایی که وجود دارد مقام معظم رهبری تاکید بیشتری بر این بعد کرده‌اند، خاطرنشان کرد: باید عزم ملی ایجاد کرده تا هم رسانه‌ها و هم صنعت و دانشگاه‌ها عزم ملی را تبدیل به مدیریت جهادی کرده و بدانیم که فرصت زیادی برایمان نمانده است.

رییس دانشگاه هنر با بیان اینکه این عزم شروع شده و فعلا در حد حرف بوده و باید تبدیل به رویه شود، افزود: باید تعامل بین صنعت و دانشگاه شکل گیرد، متاسفانه هنوز این ارتباط شکل نگرفته و در حال حاضر در آغاز راه هستیم.

وی با بیان اینکه تعامل بین صنعت و دانشگاه احساس می‌شود و این تشنگی دو طرفه است، عنوان کرد: در این راستا سیستم‌های مالی باید کمک کنند، اما کمک‌ها نباید در جهت فساد مالی باشد بلکه باید در جهت حمایت از بنیان‌های فرهنگی و ریشه‌ای باشد.

مظفربا اشاره به سوق دادن پایان نامه‌های دانشجویان به سمت اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: باید پایان نامه‌ها بر روی بسترهای نیاز کشور طراحی شود، اما حمایت‌های مقاله‌ای علمی هم نیاز است؛ یک مقاله علمی صرف می‌تواند ISI بگیرد، اما مقاله‌هایی که بر پایه مشکل صنعت نوشته شود امتیازات مقاله علمی را نخواهد داشت که باید این تغییر رفتار در سیستم‌های ارتقاء و بحث‌های وزارت علوم هم بشود و تعامل از بالاترین نهاد تا پایین‌ترین نهاد صورت بگیرد.

آمار بازدید: 231 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image