ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار گزینه‌های روی‌ میز در جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان قروه‌ای هم رنگ باخت

گزینه‌های روی‌ میز در جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان قروه‌ای هم رنگ باخت

جشن فارغ التحصیلی از روزهای ماندگار در زندگی هر فردی است که این جشن برای دانشجویان قروه‌ای با رنگ باختن گزینه‌های روی میز، جشنی ماندگارتر شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، لباس‌هایی که به تن داشتند، چهره‌های خندان و شادشان، کلاهی که با همه کلاه‌ها فرق داشت و جنب و جوشی که فقط در این قشر می‌توان آن را آمیخته با متانت یافت، همه و همه خبر از اتفاق مهم برایشان می‌داد.

نوای قرآن که در سالن نشست دلها آسمانی شد و در این پیوند مبارک، امید به خدا بار دیگر در دل‌هایشان جوانه زد.

بعدهم که سرودی اقتدار آفرین ایرانمان پخش شد تا همه به احترام این همه اقتدار و عزت قیام کنند و به جهان بگویند، اگر بخواهید در مقابل دین ما بایستید ما در برابر دنیای شما خواهیم ایستاد.

پس از این دو برنامه، سرود چشم انتظار بر سالن طنین‌انداز شد و دلها یکصدا مهدی فاطمه(عج) شدند تا بگویند:« امید غریبان تنها کجایی»... و لب‌هایی که زمزمه‌کنان با این نوا از درد انتظار سرودند، اشک را به میهمانی چشم‌ها دعوت کردند و اینجا معنی واقعی دانشجوی ایرانی تجلی یافت.

سخنرانان یکی پس از دیگری آمدند و رفتند و نوبت رسید به یک کلیپ، کلیپی که فریاد بلند همه رادمردان ایرانی در آن خلاصه می‌شد، از «اذ رمیت ما رمیت»، تا فدایی شدن در راه حسین و بهمنی که یاد آور خاطرات است...

و آنجا که حرف به گزینه‌های روی میز رسید، می‌شد تک‌تک گزینه های پای کار ما را مقتدر از گزینه‌های پوشالی آنان دید و اینجا بود که با خودم گفتم؛ یعنی استکبار واقعا فکر می‌کند از عهده تک‌تک این گزینه‌های ما برخواهد آمد؟

و پاسخی به روشنی آفتاب که اگر برمی‌آمد این همه تعلل نمی‌کرد.

17 مرکز علمی کاربردی در کردستان فعال است

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان یکی از مراکز عالی علمی در استان است که با 17 مرکز فعال در سراسر استان، 7 هزار و 600 دانشجو را تحت پوشش دارد.

رحمت‌الله میرزایی در مراسم جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان مرکز جامع علمی کاربردی قروه، اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی منطبق بر قوانین در مسیر توسعه علمی و فرهنگی کشور گام برمی‌دارد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان خاطر نشان کرد:‌ دانشگاه علمی کاربردی یک مرکز جامع است که توانسته در مدت فعالیت خود تعداد زیادی از جوانان این مرز و بوم را با علوم روز دنیا آشنا کند.

وی گفت:‌ در حال حاضر دانشگاه علمی کاربردی در چهار حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر فعالیت دارد و دانشجویانی در مقاطع کاردانی و کارشناسی پذیرش می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی در شهر سنندج 12 مرکز دارد، بیان کرد: در شهرستان سنندج با توجه به تعدد مراکز علمی کاربردی به دنبال تخصصی کردن رشته‌ها در مراکز به منظور ارتقاء سطح آموزشی هستیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان اظهار کرد:‌ در حال حاضر دانشگاه علمی کاربردی کردستان در کاردانی ترمی 35 رشته در کارشناسی ترمی 13 رشته، کاردانی پودمانی 45 رشته و کارشناسی پودمانی نیز 17 رشته در مقاطع مختلف دانشجو پذیرش می‌کند.

وی گفت:‌ 70 درصد دانشجویان شاغل به تحصیل در مراکز علمی و کاربردی استان کردستان دانشجوی کاردانی و 30 درصد دانشجوی کارشناسی هستند.

میرزایی افزود:‌ دانشگاه جامع علمی کاربردی با ایجاد دوره‌های مهارتی و رشته‌های مورد نیاز جامعه درصدد تربیت دانشجویانی است که بتوانند، بعد از فراغت از تحصیل برای خود شغل فراهم کنند.

وی تأکید کرد: شعار امسال دانشگاه علمی کاربردی نظارت و کیفیت است و انتظار می‌رود با تشدید کنترل‌ها به اهداف سازمانی دانشگاه دست پیدا کنیم.

وی خطاب به دانشجویان گفت: این جشن، جشنی برای عبور شما از یک مرحله از موفقیت تلقی می‌شود که نباید انتهای کار شما باشد.

رئیس مرکز آموزش علمی و کاربردی قروه با اشاره به کسب رتبه سی‌ام این مرکز در بین هزار مرکز آموزش علمی و کاربردی کشور گفت: در چشم‌انداز طراحی ‌شده برای این مرکز، این رتبه به پله دهم ارتقاء خواهد یافت.

ناصر شکری اظهار داشت: در حال حاضر یک‌هزار دانشجو در 10 رشته کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند و برای 90 نفر نیز شغل ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: تاکنون هزار دانشجو نیز با طی کردن دوره آموزش عالی، از این مرکز فارغ‌التحصیل شده‌اند.

به گفته شکری، این دانشگاه قابلیت افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو تا 4 هزار نفر و ایجاد اشتغال برای 200 نفر را داراست.

رئیس مرکز علمی و کاربردی قروه افزود: این مرکز تاکنون چهار تالیف داشته و امسال به عنوان مرکز نمونه فرهنگی در استان برگزیده شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بیش از 70 درصد فارغ‌التحصیلان علمی و کاربردی به صورت مستقیم جذب بازار کار می‌شوند.

شکری ارتقای شاخص‌های علمی و پژوهشی را از مهم‌ترین برنامه‌های این مرکز اعلام و ابراز داشت: برخورداری از دانشجویانی توانمند و کارا، نقطه قوت و ظرفیت مناسب این مرکز آموزشی است.

رئیس مرکز علمی و کاربردی قروه تلاش برای توسعه و ترویج فعالیت‌های فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: این مرکز از سال 87 تاکنون همواره به عنوان مرکز نمونه فرهنگی در استان معرفی شده است.

این مسئول در پایان یکی از مؤثرترین مؤلفه‌های انسانی در دانشگاه‌ها را دانشجویان برشمرد و اذعان داشت: بدون حضور و فعالیت علمی و دانشگاهی آنان، نظام آموزش عالی رونق شایسته و بایسته خود را نخواهد داشت و این نقش زمانی پررنگ‌تر خواهد شد که تأثیر دانشجو را در ارتباط با فرهنگ یک جامعه ببینیم.

:::::::::::::::::::::::::::

گزارش از کلثوم مومنی

:::::::::::::::::::::::::::

آمار بازدید: 257 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image