ارتباط مستقیم با 30714 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار اهمیت ورود موضوع قابلیت اطمینان به تمام رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها

اهمیت ورود موضوع قابلیت اطمینان به تمام رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اهمیت ورود موضوع قابلیت اطمینان به تمام رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها، گفت: در دانشگاه صنعتی امیرکبیر که ۱۱۲ رشته تخصصی تحصیلات تکمیلی وجود دارد باید به قابلیت اطمینان رشته‌ها توجه شود.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سومین کنفرانس بین‌المللی مهندسی قابلیت اطمینان گفت: سابقه موضوعاتی نظیر قابلیت اطمینان در سه دهه اخیر مطرح می‌شود زیرا قبل از پیروزی انقلاب صنعت مهمی در کشور وجود نداشته است و بستری برای ارزیابی‌های فنی فراهم نبود.

وی افزود: در حال حاضر پروژه‌های گسترده‌ای نظیر طراحی ماهواره‌ها، طراحی و ساخت سفینه‌ها و هواپیماها در کشور انجام می‌شود که باید در تمام این پروژه‌ها قابلیت اطمینان لحاظ شود.

رهایی ادامه داد: حجم زیادی از سرمایه‌ها سالانه صرف طراحی پل‌ها و سازه‌ها می‌شود حتی برای مقاوم سازی مراکز آموزشی در یک دوره پنج ساله سه میلیون دلار بودجه مطرح شد. بنابراین بحث قابلیت اطمینان در این طرح‌ها بسیار جدی است.

صدیقی: استقبال 650 متخصص از کنفرانس قابلیت اطمینان

صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان نیز در این کنفرانس گفت: توسعه علم و فناوری در کشور ما پس از پیروزی انقلاب ثمرات زیادی داشته و قابلیت اطمینان یکی از این بحث‌ها است زیرا هیچ رشته‌ای در صحنه علوم بدون توجه به قابلیت اطمینان وجود ندارد و بدون قابلیت اطمینان پروژه‌ها به موفقیت نمی‌رسند.

وی افزود: دوره‌های مجازی قابلیت اطمینان چند سالی است که در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود و از کیفیت مناسبی برخوردار است.

صدیقی اظهار داشت: در سومین کنفرانس بین‌المللی قابلیت اطمینان نیز 650 متخصص استقبال کردند، 375 خلاصه مقاله حاصل شد، 180 خلاصه مقاله پذیرفته و 150 مقاله کامل واصل شد.

به گفته وی 80 مقاله نیز برای ارائه در کنفرانس پذیرفته شدند که 60 مقاله به صورت شفاهی و 20 مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

آمار بازدید: 346 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image