ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس دانلود دانلود جزوه درسی دبیرستان جدول سینوس و کسینوس تمام زاویه ها pdf و جدول توابع مثلثاتی 0 تا 360 درجه

جدول سینوس و کسینوس تمام زاویه ها pdf و جدول توابع مثلثاتی 0 تا 360 درجه


در این بخش جدول سینوس و کسینوس تمام زاویه ها pdf و جدول توابع مثلثاتی 0 تا 360 درجه ارائه شده است. برای اینکه بتوانید به سوالات مثلثات پاسخ دهید باید برای زوایای مهم این جدول را حفظ باشید.


مثلثات از بحث های بسیار مهم در ریاضی می باشد. در این بخش جدول نسبت های مثلثاتی یا به عبارتی جدول سینوس و کسینوس تمام زاویه ها با فرمت pdf ارائه شده است. البته در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com در قالب مقالاتی مهمترین فرمول های مثلثاتی و همچنین مهمترین فرمول های مثلثاتی کنکور را ارائه نموده ایم.


مثلثات هم در کنکور و هم در امتحان مورد سوال قرار می گیرد و اگر در این مبحث سوال دارید بهتر است یک معلم خصوصی ریاضی خوب و مجرب را در کنار خودتان داشته باشید. مثلثات هم به صورت مستقیم و هم غیر مستقیم در سوالات مختلف کاربرد دارد. پیشنهاد می شود از فیلم های آموزش و تدریس مثلثات موجود در همین سایت ایران مدرس هم استفاده نمائید. هر چند در فایل ارائه شده در این بخش جدول توابع مثلثاتی 0 تا 360 ارائه شده است اما برای تمام زاویه ها لازم نیست سینوس و کسینوس و سایر نسبت های مثلثاتی را حفظ نمائید.


مهمترین زوایه ها که باید سینوس و کسینوس آن را بلد باشید زاویه های 0، 30، 45، 60 و 90 درجه است. برای زاویه صفر درجه که کار راحت می باشد و سینوس صفر درجه برابر صفر و همچنین کسینوس صفر درجه برابر 1 می باشد. برای 90 درجه هم برعکس این می باشد. یعنی برای زاویه 90 درجه سینوس برابر یک و کسینوس برابر صفر است. برای سایر زاویه ها هم سینوس و کسینوس و سایر نسبت های مثلثاتی در این فایل pdf ارائه شده است.


دقت کنید که برای زاویه 45 درجه اندازه سینوس و کسینوس زوایای مختلف با هم برابر می شود. نکته مهم دیگری که به شما کمک می کند جدول توابع مثلثاتی را حفظ کنید این است که سینوس 30 درجه با کسینوس 60 درجه برابر است و همچنین سینوس 60 درجه با کسینوس 30 درجه برابر می باشد. در ضمن، فقط سینوس و کسینوس را برای زاویه های مختلف بلد باشید کافی است چرا که برای بدست آوردن تانژانت کافی است سینوس را بر کسینوس تقسیم نمائید و برای بدست آوردن کتانژانت هم کافی است کسینوس را بر سینوس تقسیم کنید. مثلا، برای زاویه 45 درجه چون سینوس و کسینوس با هم برابر هستند، بنابراین تانژانت و کتانژانت 45 درجه هر دو برابر 1 می شوند. یعنی داریم: tan (45) = cot (45) = 1.


نکته مهم بعدی این است که باید به علامت نسبت های مثلثاتی در نواحی مختلف مثلثاتی هم دقت نمائید. به عنوان مثال در ناحیه سوم دایره مثلثاتی هم سینوس و هم کسینوس منفی هستند. همچنین نسبت مثلثاتی زوایای 120،  150، 180، 270 و 360 درجه هم در این فایل ارائه شده است. مثلثات بحثی بسیار مهم و پراستفاده است و در کلاس های تدریس خصوصی ریاضی دهم و سایر مقاطع تدریس می شود.


برای دانلود رایگان جدول سینوس و کسینوس تمام زاویه ها (0 تا 360 درجه) با فرمت pdf بر روی لینک زیر کلیک کنید.


آمار بازدید: 2371 بار
برای دانلود فایل بر روی لینک زیر کلیک کنید.
جدول سینوس و کسینوس تمام زاویه ها pdf و جدول توابع مثلثاتی 0 تا 360 درجه(حجم فایل: 166 کیلو بایت)
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image