ارتباط مستقیم با 30630 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس دانلود جزوه-دانلود جزوه درسی دانشگاهی دانلود جزوه درسی دانشگاهی پروژه طراحی اجزاء 2 مهندسی مکانیک - یاتاقان و کاربرد انواع مختلف یاتاقان غلتشی و لغزشی

پروژه طراحی اجزاء 2 مهندسی مکانیک - یاتاقان و کاربرد انواع مختلف یاتاقان غلتشی و لغزشی

در این بخش دانلود رایگان پروژه طراحی اجزاء 2 مهندسی مکانیک - یاتاقان و کاربرد انواع مختلف یاتاقان غلتشی و لغزشی ارائه شده است. یاتاقان، وسیله ای مکانیکی است که ضمن کاهش اصطکاک، قطعات را مقید میکند در جهت های خاصی نسبت به هم حرکت داشته باشند.

اگر در مبحث یاتاقان ها اشکال دارید از مدرسین طراحی اجزای 2 کمک بگیرید. بر روی عبارت تدریس خصوصی طراحی اجزاء کلیک کنید.

بخشی از جزوه: یاتاقان ساچمه ای دارای انواع مختلف است که برای کاربرد های مختلف استفاده می شود. یاتاقان شیار عمیقِ تک ردیفه قادر است هر دو نوع نیروی شعاعی و محوری را تحمل کند. استفاده از شیار پر کننده در رینگ‌ های درونی و بیرونی، امکان افزایش تعداد ساچمه‌ها را فراهم می‌سازد. در نتیجه، ظرفیت بار، بیشتر می‌شود. اما از سوی دیگر، با این کار، ظرفیت تحمل نیروی محوری کاهش می‌یابد. زیرا با وارد شدن نیروی محوری، ساچمه‌ها به لبه شیار ضربه می‌زنند. ویژگی یاتاقان تماس زاویه‌ای این است که ظرفیت بالایی برای تحمل نیروی محوری دارد. تمام این یاتاقان‌ها می‌توانند در یک یا هر دو طرف، حفاظ هم داشته باشند. این حفاظ‌ها یاتاقان را به طور کامل مسدود نمی‌کند ولی می تواند تا حدی از ورود گرد و غبار به داخل آن جلوگیری کند. همین‌طور ممکن است یاتاقان‌ها به همراه آب‌بند (کاسه نمد) ساخته شوند. یاتاقان‌هایی که در هر دو طرف دارای آب‌بند هستند، در کارخانه روغن‌کاری می‌شوند. به طوری که دیگر نیازی به استفاده از مواد روان‌کاری برای آن مدل خاص از یاتاقان نباشد. هنگامی که از یاتاقان‌های تک‌ردیفه استفاده می‌شود، فقط مقدار جزئی عدم همترازی قابل قبول است و این یاتاقان‌ها قادر به تحمل مقادیر بزرگ ناهم‌راستایی نیستند. اما اگر میزان ناهم‌راستایی زیاد باشد، از یاتاقان‌های خودمیزان استفاده می‌شود. برای تحمل بارهای سنگین‌تر در هر دو جهت شعاعی و محوری، یاتاقان‌های دو ردیفه به کار می‌روند. گاهی هم بدین منظور، از دو یاتاقان تک‌ردیفه در کنار هم استفاده می‌شود. اما بدیهی است که استفاده از یاتاقان دو ردیفه به دلیل کمتر بودن قطعات به کار رفته در آن، به صرفه‌تر است. کاربرد این نوع یاتاقان در لوازم کوچک برقی، دستگاه های تلمبه، چرخ های اتومبیل و... است.

برای دانلود جزوه بر روی لینک زیر کلیک کنید.


آمار بازدید: 2204 بار
برای دانلود فایل بر روی لینک زیر کلیک کنید.
پروژه طراحی اجزاء 2 مهندسی مکانیک - یاتاقان و کاربرد انواع مختلف یاتاقان غلتشی و لغزشی(حجم فایل: 757 کیلو بایت)
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image