ارتباط مستقیم با 30646 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس دانلود جزوه-دانلود جزوه درسی دبیرستان دانلود جزوه درسی دبیرستان دانلود رایگان جزوه آموزش آمار - معیارهای گرایش به مرکز با مثال تشریحی

دانلود رایگان جزوه آموزش آمار - معیارهای گرایش به مرکز با مثال تشریحی

در این جزوه آموزشی آمار معیارهای گرایش به مرکز (مجموع داده ها، میانگین و میانگین موزون داده ها، میانه داده ها، چارک ها و ...) همراه با مثال تشریحی ارائه شده است.

اگر برای یادگیری بهتر آمار در هر مقطعی قصد دارید با اساتید خوب تدریس خصوصی کلاس داشته باشید بر روی لینک معلم خصوصی آمار کلیک کنید.

بخشی از توضیحات جزوه: معیارهای گرایش به مرکز، معیارهایی هستند که اطلاعاتی پیرامون مرکز داده ها فراهم می کنند. میانگین یا معدل داده ها: متوسط یا مرکز ثقل داده ها را میانگین می نامند. در برخی از بررسی های آماری اهمیت همه ی داده ها یکسان نیست و برای نشان دادن اهمیت آن ها از ضرایبی هنگام محاسبه میانگین موزون استفاده می شود. در محاسبه میانگین داده ها در یک جدول فراوانی می بایست از میانگین وزنی استفاده کنیم. در این حالت وزن هر داده با فراوانی (تعداد تکرار) آن داده برابر است. مثال: نمرات درس ریاضی دانش آموزان مقطع یازدهم مطابق جدول فراوانی زیر است. میانگین نمرات ریاضی این کلاس کدام است؟ پس از مرتب کردن داده ها از کوچک به بزرگ، داده ای که در وسط داده ها قرار می گیرد (تعداد داده های قبل و بعد از آن برابر است) میانه است. برای دانلود جزوه بر روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 7860 بار
برای دانلود فایل بر روی لینک زیر کلیک کنید.
دانلود رایگان جزوه آموزش آمار - معیارهای گرایش به مرکز با مثال تشریحی(حجم فایل: 936 کیلو بایت)
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image