ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس دانلود جزوه-دانلود جزوه درسی دبیرستان دانلود جزوه درسی دبیرستان جزوه آموزش زیست شناسی - غده پانکراس (لوزالمعده)، حرکات معده و صفرا

جزوه آموزش زیست شناسی - غده پانکراس (لوزالمعده)، حرکات معده و صفرا

جزوه آموزش زیست شناسی -غده پانکراس (لوزالمعده)، حرکات معده و صفرا در این بخش ارائه شده است. برای دانلود رایگان جزوه آموزش زیست شناسی -غده پانکراس (لوزالمعده)، حرکات معده و صفرا بر روی لینکی که در پایین قرار دارد کلیک نمائید.

برای مشاهده لیست مدرسین زیست شناسی کلیک کنید: تدریس خصوصی زیست شناسی

خلاصه ای از جزوه: غده پانکراس در زیر معده و چسپیده به دوازدهه قرار دارد و ترشحات خود را از طریق مجرای مشترکی با صفرا به دوازدهه می ریزد. غده ای مختلط است که دو بخش درون ریز و برون ریز تشکیل شده است. در ادامه در رابطه با هورمون انسولین، هورمون گلوکاگون، دیابت، مواد قلیایی شیره پانکرانس، آنزیم های شیره ی پانکرانس و .... توضیح داده شده است. چند دقیقه پس از ورود غذا به معده حرکات معده آغاز می شوند که به صورت انقباض هایی ضعیفی در ماهیچه های ان ظاهر می شود ا ین انقباضات به صورت امواج دودی از زیر کاردیا شروع می شود و در طول معده به سوی پیلور به پیش می روند. این انقباض ها به تدریج شدیدتر و تعداد آنها بیشتر می شود. انقباض دودی در مجاورت پیلور شدیدتر شده و باعث نرم شدن مواد غذایی و مخلوط شدن انها با شیره معده می شود. در پایان گوارش معده شدت این انقباض ها به حدی می رسد که در هر حرکتی، بخشی از کیموس معده را به درون دوازدهه (ابتدای روده ی باریک) می راند و بقیه کیموس به علت بسته شدن مجدد پیلور به معده باز می گردد. در ادامه در رابطه با ترشحات معده، سلول های ترشح کننده موسین، غده های ترشح کننده شیره معده، سلول های اصلی (پپتیک)، سلول های حاشیه ای و سلول های موکوزی توضیح داده شده است. صفرا یک ماده ی قلیایی است که جگر آن را می سازد و ترشح می کند. صفرا پس از ترشح از کبد ،ابتدا به کیسه صفرا می رود و در آنجا پس از آب گیری غلیظ تر شده و ذخیره می شود.

برای دانلود جزوه بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

منبع: ایران مدرس (استفاده از مطالب و بازنشر آن با درج منبع و لینک به ایران مدرس مجاز است)


آمار بازدید: 1744 بار
برای دانلود فایل بر روی لینک زیر کلیک کنید.
جزوه آموزش زیست شناسی - غده پانکراس (لوزالمعده)، حرکات معده و صفرا(حجم فایل: 623 کیلو بایت)
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image